Eindelijk in Synthforum

skoulaman

Nieuwkomer
Tja, uiteindelijk ook hier beland, mijn naam Skoulaman is volgens mij al redelijk bekend in old skool synth land. Dit is ook het genre wat ik graag beluister en speel. Ik heb een kleine verzameling diversen synths, analoog, VA, FM, wavetables en samplebased. Oud en nieuw door elkaar, geen softwaresynths, gewoon omdat ik echte knoppenbakken live spelen veel leuker vindt!!
Optreden doe ik ook zo af en toe en breng ook de nodige muziek uit op bandcamp en het groove label. Het is niet mijn baan maar wel heel mooi om te doen, zeg maar een uit de hand gelopen hobby.
meer info met o.a. links naar bandcamp/youtube/enz op mijn website http://www.skoulaman.nl

Wat ga ik hier hopen te vinden, dat weet ik al een beetje natuurlijk, veel kennis van andere liefhebbers die zeker bruikbaar is en misschien kan ik daar aan bijdragen

Ben je er eindelijk achter gekomen om op synthforum te belanden?
Hoe ben ik hier geraakt?

Attachments

• B3F826E1B07D8E438F1E6B2EAA09BD97-ik-ben-er-weer.jpg
    B3F826E1B07D8E438F1E6B2EAA09BD97-ik-ben-er-weer.jpg
    135,4 KB · Bekeken: 174
Welkom hier :koffie:.

Ik heb zojuist je site eens vluchtig door genomen. Ziet er best indrukwekkend uit en je bent in dezelfde tijd in contact gekomen met de synthesizermuziek. Ik zie zelfs dat je een CX5M hebt (gehad). Zelf heb ik dertig jaar geleden een YIS503F gehad, identiek aan de CX5M maar met een andere kleuren-layout. Altijd wel een beetje jammer gevonden dat ik die weg heb gedaan.

Ik heb wel een paar vraagtekentjes bij de startpagina van je site. "Fanfare for the common men" is volgens mij van Emerson, Lake en Palmer en niet van Vangelis en de "Girl with the Flaxen Hair" is denk ik door Tomita uitgevoerd geweest (misschien ook door Kitaro maar dat weet ik dan niet).

Ik wil je graag uitnodigen om ook eens op mijn site https://www.guy-lian-photo.be te kijken want ik denk wel dat je daar ook wel interesse in kan hebben ;).

In ieder geval veel lees- en luisterplezier hier :halleluja.

:doei:

Danny

Welkom hier :koffie:.

Ik heb zojuist je site eens vluchtig door genomen. Ziet er best indrukwekkend uit en je bent in dezelfde tijd in contact gekomen met de synthesizermuziek. Ik zie zelfs dat je een CX5M hebt (gehad). Zelf heb ik dertig jaar geleden een YIS503F gehad, identiek aan de CX5M maar met een andere kleuren-layout. Altijd wel een beetje jammer gevonden dat ik die weg heb gedaan.

Ik heb wel een paar vraagtekentjes bij de startpagina van je site. "Fanfare for the common men" is volgens mij van Emerson, Lake en Palmer en niet van Vangelis en de "Girl with the Flaxen Hair" is denk ik door Tomita uitgevoerd geweest (misschien ook door Kitaro maar dat weet ik dan niet).

Ik wil je graag uitnodigen om ook eens op mijn site https://www.guy-lian-photo.be te kijken want ik denk wel dat je daar ook wel interesse in kan hebben ;).

In ieder geval veel lees- en luisterplezier hier :halleluja.

:doei:

Danny

Dank voor je opmerkingen; de CX5m heb ik nog steeds, zelfs 2 inclusief ram/rom cards en diversen paketten (waaronder de DX7 interface). Ga hem in de verkoop zetten....
Daarnaast klopt de opmerking met "Fanfare to the common men", was inderdaad van EL&P, topband overigens. "Girl with the Flaxen Hair" is gespeeld door Tomita maar uiteraard een klassiek stuk.

Ik heb je site bezocht, Vangelis liefhebber, mooi werk en muziek, zeer de waard!

CX5m heb ik nog steeds, zelfs 2 inclusief ram/rom cards en diversen paketten

welkom, de CX5M ja dat doet me denken aan ver vervlogen jaren toen ging ik naar Utrecht waar de liefhebbers club bijeen kwam in een bovenzaal bij de importeur, dat was reuze gezellig destijds, ik was de CX5M al helemaal vergeten weet al niet eens meer hoe lang ik hem heb gehad.

Back