Anti-kerstmuziek?

ProgHead

Gepokt en gemazeld
Ik kan mij moeilijk een slechter en infantieler muzieksoort voorstellen dan kerstmuziek. Daarom zou het tegenovergestelde van kerstmuziek juist heel interessant kunnen zijn. Maar wat is dat? Kent er hier iemand voorbeelden van (eventueel zelfgemaakte) anti-kerstmuziek met bijbehorende uitleg waarom dat inderdaad anti-kerstmuziek is?

https://somafm.com/xmasinfrisko/

"From the offensive, raunchy and nasty to the silly and childish, a mix of music for Hanukkah, Kwanza, Winter Solstice and of course Christmas. You'll probably get in trouble if you listen out loud at the office, but it might be worth it just to offend your annoying co-workers."

Niet anti-kerst, maar wel anti gladde mainstream.

Ik kan mij moeilijk een slechter en infantieler muzieksoort voorstellen dan kerstmuziek

Zo, de award for "top troll" 2020 is zojuist vergeven, hier gaat niemand meer overheen.

Ik ben heel benieuwd wat jij precies verstaat onder "slecht" en "infantiel". Om mij daar een idee van te geven zou het niet heel moeilijk moeten zijn iets uit je eigen oeuvre te delen dat "minder slecht" en "minder infantiel" is dan bijvoorbeeld dit:

Ik hoor van je. :okdan: :walker:

Ja - er zijn ook mensen die kerstmuziek wel kunnen waarderen. En dat is hun goed recht, net zo als het mijn goed recht is om het bagger te vinden. Maar ja - dat mag dan weer niet. Iedereen moet en zal er ieder jaar weer aan geloven of die wil of niet.

@3ddie Ik heb nooit beweerd dat ik zelf betere muziek kan maken. Dat hoeft ook helemaal niet, want er is genoeg andere muziek waar ik kerstmuziek wel mee kan vergelijken, en dan belandt kerstmuziek - wat mij betreft - ergens helemaal onderaan de ladder. Schandalig? Wellicht - maar het is niet anders. :biertje:

Had een keer een date met een wijfie, rond kerst. En draaide continue kerst muziek, want dat was haar favoriete muziek soort.

Ik wist niet hoe snel dat ik er uit moest knijpen
Aangezien ik en broertje dood heb aan deze “feest” maand. :D

Goed topic, mijn interesse is gewekt: wie heeft er infantielere suggesties dan bijvoorbeeld bach, messiaen, of misschien infantieler dan liszt en Berlioz of zo? Dat wordt toch echt flink zoeken om daar onder te duiken, mooie uitdaging!

skuba Bach en andere klassieke meesters zul je niet horen in de winkels en de koopgoten. Dat is niet de kerstmuziek waar het hier over gaat. En dat weet je zelf ook wel. :doei:

We hebben nu al gehad:

- Ad hominem (3ddie)
- De jijbak (hermax)
- De stroman (skuba)

Kennelijk heeft het pro-kamp niets beters in huis dan met dergelijke drogredenen aan te komen. Hoe dan ook - dit topic gaat niet over kerstmuziek maar over voorbeelden van anti-kerstmuziek.

Anti Kerst is ook een vorm van Kerst.
Wat jij nodig hebt is een Kerstsong met Keytarsolo.
Hoo hoo hoo :D

Mooie kerstzweer in dit topic. Deden we het hele jaar maar zo tegen elkaar :luv:

Der_Mantie Zo had ik ooit een collega die het liefst een niet nader te noemen commercieel radiostation opzette. Om "alvast lekker in die sfeer te komen". Ik beweer niet dat dat toentertijd voor mij de primaire reden was om ontslag te nemem, maar helemaal uitsluiten doe ik het niet.

Mooie kerstzweer in dit topic. Deden we het hele jaar maar zo tegen elkaar :luv:

Der_Mantie Zo had ik ooit een collega die het liefst een niet nader te noemen commercieel radiostation opzette. Om "alvast lekker in die sfeer te komen". Ik beweer niet dat dat toentertijd voor mij de primaire reden was om ontslag te nemem, maar helemaal uitsluiten doe ik het niet.

vind het anders een prima reden *D

Sowieso is radio niets op een werkplek laat staan discjockeys en hun slappe gelul..... sorry ik dwaal af.

kerstmuziek, bah.

anti kerst? Hmm... Ik denk dat de tracks van Cannibal Corpse aardig ver verwijderd zijn van het 'kerst gevoel'...

Draai dit eens rond kersttijd op Sky Radio :-)

Jagged are the knives we wield
You know you're gonna lose this fight
Your hands a useless shield
Blood is gonna spray tonight

Bach en andere klassieke meesters zul je niet horen in de winkels en de koopgoten.

Ook buiten kersttijd is de muziek in de winkels en de koopgoten meestal geen feest. Maar ik hield het inderdaad wel minder lang vol bij de Praxis dan normaal met cheesy kerstmuziek over de speakers.
Anyway kerst is natuurlijk een beetje geclaimd door de commercie, maar daar hoef je zelf niet in mee te gaan. Op dat SomaFM kanaal wat ik postte wordt flink de draak gestoken met mainstream kerstmuziek.

Back