Vooral een kwestie van smaak denk ik. Ik heb zelf juist behoorlijk veel Yamaha gehad vroeger en nu ook weer een TG77 en EX5r in het rack hangen omdat ik ze echt heel tof vind qua klank en mogelijkheden. Ik heb wat minder met die hele ingewikkelde workstations (vervelende interface en veel te veel menu graven (overigens wil ik nog steeds wel een Montage)) of dat Reface speelgoed (te beperkt en minikeys zuigen), maar het klinkt toch altijd wel top.
Maar ik herken wel wat je zegt, ik heb dat met Korg. Ik heb in de loop der jaren aardig wat Korg onder handen gehad, zowel digitaal als analoog als plugins en voor mij klinkt het allemaal maar wat flets en vlak ... geen kippenvel. Maar volksstammen lopen ermee weg dus ik ga er maar vanuit dat het aan mij ligt.
Maar ik herken wel wat je zegt, ik heb dat met Korg. Ik heb in de loop der jaren aardig wat Korg onder handen gehad, zowel digitaal als analoog als plugins en voor mij klinkt het allemaal maar wat flets en vlak ... geen kippenvel. Maar volksstammen lopen ermee weg dus ik ga er maar vanuit dat het aan mij ligt.
). Ik heb recent nog een Minilogue XD in huis gehaald, maar ik denk dat ik die maar weer verkoop, doe er nooit wat mee. Producten die ik wel van ze kan waarderen is het vintage/re-issue spul, 2600, MS-20... Maar de nieuwe Wavestates, OP-Six etc, nee loop ik ook nog niet echt warm voor, maar het design en de interface (de M1 uitgezeonderd haha) trekt mij dan wel een hoop meer dan het spul van Yamaha.