Synths kopen op Marktplaats.nl

mijn ervaringen waren heel goed maar zijn nu een stuk minder. Ik woon in Praag dus als ik wat wil kopen reageren heel veel mensen niet meer. er staat ook heel groot op mp 'pas op voor kopers uit het buitenland'.
mensen zijn een stuk banger geworden.
maar goed soms bel ik en na een praatje is het in orde en willen ze het wel versturen.

Is eigenlijk wel goed voor 'GAS'

1x bijna opgelicht voor een Matrixbruut.
maar goed wat voor mp geld voor alle online aankopen.

Ik koop en verkoop regelmatig op marktplaats. Spullen die ik koop kosten in het algemeen maximaal € 600. Ga zelden iets ophalen.
Ik ben nog nooit belazerd. Wel een keer gehad dat een apparaat in een wat minder mooie staat was dan ik dacht, maar ik had beter moeten doorvragen.
Het sterrensysteem vind ik wel goed. Geeft mij wel vertrouwen. Ik denk dat de tientallen positieve beoordelingen die ik heb, demense ook wel het vertrouwen geven dat het bij mij wel goed zit.

Geld betaald maar het product was niet niet verstuurd?

Nee, ik had alleen geboden en toen kreeg ik een bericht van MP en de gebruiker was verwijderd.

Ik koop en verkoop regelmatig op marktplaats. Spullen die ik koop kosten in het algemeen maximaal € 600. Ga zelden iets ophalen.
Ik ben nog nooit belazerd. Wel een keer gehad dat een apparaat in een wat minder mooie staat was dan ik dacht, maar ik had beter moeten doorvragen.
Het sterrensysteem vind ik wel goed. Geeft mij wel vertrouwen. Ik denk dat de tientallen positieve beoordelingen die ik heb, demense ook wel het vertrouwen geven dat het bij mij wel goed zit.

Het probleem blijft gehackte accounts, op zich denk ik dat het wel meevalt maar het de sterren zijn niet 100% waterdicht. Wel kun je kijken of er recente reviews zijn, en sowieso een reverse image search bij twijfel.

Ik koop regelmatig gear en spullen via MP en ben zeker positief. User feedback en overige advertenties checken etc. Met duurder spul wil ik altijd bellen en afspreken, zodat ik zelf het ter plaatse kan beoordelen.

Aan de beoordelingen van MP heb je vrijwel niks, er is immers geen context. Bij Ebay staat er nog een (vaak nietszeggende overigens) regel van 50 tekens, bij MP helemaal niks.
Vertrouwen winnen doe ik dus zoals ik dat in 2010 ook deed: praatje maken over telefoon, foto's laten opsturen, IBAN nummer vragen (valt op naam te controleren), alleen lastige is dat Marktplaats dus een hoop mist heeft opgetrokken tegenwoordig met al die onzin als gelijk oversteken, iDeal, geen mailadressen meer delen, reviews.... Laat je daar gewoon niet door afleiden en denk alsof het nog 2010 is. Helaas staan door die mist steeds meer mensen standaard in "argwaan-modus".

Vertrouwen winnen doe ik dus zoals ik dat in 2010 ook deed: praatje maken over telefoon, foto's laten opsturen, IBAN nummer vragen (valt op naam te controleren)
Nou, iemand die dat allemaal aan mij zou vragen als ik iets probeer te verkopen zou ik zelf voor geen meter vertrouwen, en direct afwimpelen als potentiële oplichter danwel nutcase :D

Laatst gewijzigd:
Niet alleen kan je worden opgelicht, ook gescammed. Tip, gebruik nooit als eerst nieuwe flashy betaalmethoden van MP waar je nog onbekend mee ben... voor je t weet zit je op een nepsite van je bank.. is me bijna gebeurd.

Mede doordat ik niet goed op MP zelf hún nieuwe methode uitgelegd zag, grotendeels door mn ongeduld.

mijn ervaringen waren heel goed maar zijn nu een stuk minder. Ik woon in Praag dus als ik wat wil kopen reageren heel veel mensen niet meer. er staat ook heel groot op mp 'pas op voor kopers uit het buitenland'.
mensen zijn een stuk banger geworden.
maar goed soms bel ik en na een praatje is het in orde en willen ze het wel versturen.

Is eigenlijk wel goed voor 'GAS'

1x bijna opgelicht voor een Matrixbruut.
maar goed wat voor mp geld voor alle online aankopen.
Een stuk communicatie is belangrijk.

600 ballen is veel geld. Voor dat bedrag ga ik zeker de deur uit ter bevestig dat het goed in orde is.

Laatst gewijzigd:
Ik koop er haast niks, toch gebruik ik het wel voor de verkoop. Ik vind het bieden en "verbergen" van contactinfo hoogst irritant. Ik verkoop altijd met vaste nette prijs en telefoonnummer. Zelfs dan wordt nog gedacht dat je kan bieden, maar het helpt om er bij te zetten dat op biedingen in een PM niet wordt gereageerd.
Omdat ik zelf ook graag op deze manier koop, begin ik standaard bij de oosterburen. Tante pos helpt goed mee, een Cazio FZ van 20kg ophalen in Berlijn kost minder dan per auto naar Utrecht.
Daar houd ik van. Iemand die van te voren nagedacht heeft over de prijs. Als het aangeboden artikel te duur is reageer ik uberhaubt niet.

Als aankoop/verkoop platform vind ik MP prima. En dat je tegenwoordig mensen kan raten is ook wel een dikke plus.
Je kan iemands ratings bekijken en dat zegt vaak al genoeg. Of het ontbreken van ratings. Als iemand alleen wil versturen ga ik er sowieso niet op in.
Althans, niet voor een synth. Sowieso niet voor risico van het versturen en omdat ik wil zien en horen wat ik koop.
Door die ratings wordt je vooral op het verkeerde been gezet , ik kijk toch liever naar het aantal jaren dat iemand actief is op MP.

Leg eens uit dan; hoe kun je door een reeks positieve ratings bij een aanbieder vooral op het verkeerde been worden gezet? Ik snap die gevolgtrekking gewoon niet.

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Ik koop er haast niks, toch gebruik ik het wel voor de verkoop. Ik vind het bieden en "verbergen" van contactinfo hoogst irritant...
Snap ik.
In mijn geval heb ik mijn nummer weggehaald door een vervelende ervaring.

Bij interesse kunnen ze mijn nummer en adres zo krijgen.

Bieden doe ik soms als ik niet direct een reëel bedrag weet/kan terugvinden.

Kopen doe ik sowieso weinig 2e hands, maar MP werkt prima over het algemeen.

Hoe lang iemand lid is en een hoge rating zegt iets, maar zeker niet genoeg. Het punt is dat er accounts gehackt worden, inclusief de ratings en hoe lang iemand al actief is... Er is ook een netwerk van oplichters actief, zij raten elkaar. En dat netwerk is ook actief bij synths. Standaard krijg te maken met vreemde conversaties als het om dure synths gaat. Bakken als moog, elektron en nord zijn in trek. Daarom ik ga alleen ophalen, maar ook alleen als het contact goed voelt. Sta je daar met 1000 pegels in je broekzak...

• Duimpje
Duimpjes: XFX
Ja, en je kunt onderweg ook van de weg gereden worden door struikrovers. Uiteindelijk mag je ook wel WAT vertrouwen in de medemensch hebben.

Ik verkoop wel eens wat op MP, kopen heb ik ook wel gedaan, maar daar ben ik niet altijd tevreden mee geweest, ook als het om kleine bedragen ging. Ik heb wel synths verkocht, als mensen dat serieus doorvragen en interesse hebben, dan beantwoord ik en stuur ik video door als ze willen dat ik het apparaat gebruik.
Zelf zou ik niet snel een synth meer puur op verzending kopen.
Ik heb een aantal keer gehad dat dan een encoder niet helemaal lekker liep en dat vind ik toch best jammer.

als dingen nieuw verkrijgbaar zijn, ga ik toch weer voor nieuw, ben daarin van mening veranderd

als verkoper bied ik altijd aan: hoe wil je betalen? Gelijk oversteken, MP Ideal of overmaken aan Iban

misschien is dat een redelijke graadmeter, maar ik zou persoonlijk alleen nog maar ophalen, en zelf ook duurdere dingen die ik te koop zet alleen laten ophalen om gezeur te voorkomen

edit: uiteindelijk ook: als je echt iets ziet wat exclusief/duur/niet meer in productie is, wat maakt die tank benzine dan nog uit

• Duimpje
Duimpjes: XFX
Er zijn al meer draadjes aan mp gewijd de afgelopen jaren.
Mijn ervaring is dat oplichters het liefst alleen per mail willen communiceren dus zoals je zelf en anderen aangeven; eerst ff een gesprek per telefoon, dan weet je ook of je met iemand te maken hebt die weet waar ie over praat of een oplichter.
Eventueel als je dan nog twijfelt even videobellen zodat die persoon ook kan laten zien dat ie echt het apparaat in bezit hebt en dan kan je gelijk even de staat er van bekijken.
Als het om een klein bedrag gaat bijv tot 100 euro dan laat ik wel opsturen als het een eindje uit de richting is, bij een wat groter bedrag ook een afspraak om langs te komen en op te halen.
Ik heb wel 'ns iets voorbij laten gaan omdat het om een redelijk bedrag ging en in België was of aan de andere kant van het land, da's me te ver weg om op te halen en dan heb ik zoiets van er komt wel weer een volgende aanbieder.
Ik ben daarnaast niet iemand die echt voor vintage gaat met een flinke prijs dus waar ik voor kijk komt wel vaker langs, behalve één keer en dat was voor een module die niet vaak te koop wordt aangeboden
(Quad drum voice van VPME) maar toen ik die jongen aan de telefoon had toen had de ander net het geld overgemaakt anders had ik daar wel een uurtje of twee voor in de auto willen zitten.

Ik heb drie van m'n 4 synths op MP gekocht.
Met 1 had ik een probleem nadien, maar ik probeer altijd in de garantie te kopen, dus dat kon ik vervolgens zelf (kostenloos) oplossen.
De man in kwestie had volgens mij echt geen idee dat er wat mis was met het ding (ik zelf ook niet tijdens het testen).

Natuurlijk wel zelf heen gaan en uitvoerig testen. Dan voel je snel genoeg aan of het klopt.
En als je niet 'kunt' komen, houdt het sowieso op.

Vragen of de originele doos en aankoopbon er is. (liefst dus nog in de garantie)
Rookvrij staat (die les heb ik ook 1x moeten leren)

En verder de standaard dingen die voor elke MP aankoop gelden. Even contact leggen. Doorvragen op dingen die je wilt weten via berichten en dan een afspraak maken.
Zeker bij iets als een instrument wil je toch even 'voelen' hoe hij aanvoelt en kijken of je inderdaad een klik hebt met het ding (i.i.g. in eerste instantie)

Verder heb ik er een aantal leuke contacten aan over gehouden. Ook als we niet tot een deal kwamen.

Hoe lang iemand lid is en een hoge rating zegt iets, maar zeker niet genoeg. Het punt is dat er accounts gehackt worden, inclusief de ratings en hoe lang iemand al actief is... Er is ook een netwerk van oplichters actief, zij raten elkaar. En dat netwerk is ook actief bij synths. Standaard krijg te maken met vreemde conversaties als het om dure synths gaat. Bakken als moog, elektron en nord zijn in trek. Daarom ik ga alleen ophalen, maar ook alleen als het contact goed voelt. Sta je daar met 1000 pegels in je broekzak...
Gewoon op je gevoel afgaan. V.w.b. betalingen: Een tikkie staat met een aantal tellen op de bankrekening van de ander tegenwoordig. Cash lijkt mij ook niet handig.

Ik heb drie van m'n 4 synths op MP gekocht.
Met 1 had ik een probleem nadien, maar ik probeer altijd in de garantie te kopen, dus dat kon ik vervolgens zelf (kostenloos) oplossen.
De man in kwestie had volgens mij echt geen idee dat er wat mis was met het ding (ik zelf ook niet tijdens het testen).

Natuurlijk wel zelf heen gaan en uitvoerig testen. Dan voel je snel genoeg aan of het klopt.
En als je niet 'kunt' komen, houdt het sowieso op.

Vragen of de originele doos en aankoopbon er is. (liefst dus nog in de garantie)
Rookvrij staat (die les heb ik ook 1x moeten leren)

En verder de standaard dingen die voor elke MP aankoop gelden. Even contact leggen. Doorvragen op dingen die je wilt weten via berichten en dan een afspraak maken.
Zeker bij iets als een instrument wil je toch even 'voelen' hoe hij aanvoelt en kijken of je inderdaad een klik hebt met het ding (i.i.g. in eerste instantie)

Verder heb ik er een aantal leuke contacten aan over gehouden. Ook als we niet tot een deal kwamen.
Zo dat ik laatst ook te staren naar een Alesis A6 voor 3 ruggen. Die units kunnen tussen 10 en 20 jaar oud zijn en ze kunnen problemen hebben. Best een risico... Geen idee hoe zoiets fatsoenlijk te testen... Zoveel gevoel voor analoge apparatuur heb ik niet.

Back