tobias
Stamgast
Ik ben wat aan het breadboarden (2 oscillatortjes aansturen met een korg sq-1) en krijg erg leuke resultaten. Ik merk alleen dat soms de korg sq-1 ermee kapt. Ik bedoel daarmee dat die uitgaat. Ik vroeg mij af wat hier de reden voor is. Ik wil natuurlijk niet de sq1 kapot maken. Zou het backcurrent kunnen zijn? Zou je het dan kunnen oplossen door er een diode tussen te plaatsen? Het gehele circuit is nu beschermd door dit schematje:
Misschien iets soortgelijks. Ik merk dat die eruit vliegt nu ik 2 oscillators heb gemaakt gebaseerd op een cd40106. Trekt dat misschien te veel current? Ik heb op het moment even geen schematic van het circuit omdat het in ontwikkeling is. Als dit te veel in het donker tasten is zal ik natuurlijk een schematje maken ter ondersteuning van mijn vraag.
Misschien iets soortgelijks. Ik merk dat die eruit vliegt nu ik 2 oscillators heb gemaakt gebaseerd op een cd40106. Trekt dat misschien te veel current? Ik heb op het moment even geen schematic van het circuit omdat het in ontwikkeling is. Als dit te veel in het donker tasten is zal ik natuurlijk een schematje maken ter ondersteuning van mijn vraag.