Tempest Break (electronic-pop)

Mooie track! IK zou er misschien zelfs een vocal op plakken, om het poppy aspect nog meer te benadrukken. Of zo'n diepe Jimi Tenor stem.

Lekker nummer hoor!! Echt van genoten!!
Ik neem aan dat je ook wat feedback wil horen? Komt ie:

Ik vind de wash van de delay's in het begin een beetje onduidelijk en elkaar wat in de weg zitten. Daar mag meer eenheid of juist meer separatie worden toegepast (eq van de delay of een delaygroep met een EQ insert bijvoorbeeld). De gitaar vind ik een tikje standaard en iets te 'recht' in vergelijking met alle filters en variatie in de synts. Die vind ik echt heel mooi uitgewerkt. Ook het intro en de overgang naar de drums vind ik heel mooi gedaan.

Wat mij betreft zou de gitaar de 'hook' van het nummer kunnen worden. Maar dan moet je nog wat meer experimenteren wellicht om er een oorwurm van te maken (melodietje dat je drie dagen neuriet).

Heeft het nummer nog een bridge nodig misschien of een melodische variatie?

Wat mij betreft zou de gitaar de 'hook' van het nummer kunnen worden. Maar dan moet je nog wat meer experimenteren wellicht om er een oorwurm van te maken (melodietje dat je drie dagen neuriet).

Inderdaad, goede start, nog een kleine variatie en die gitaar verder uitwerken :okdan:

Ik vind de wash van de delay's in het begin een beetje onduidelijk en elkaar wat in de weg zitten. Daar mag meer eenheid of juist meer separatie worden toegepast (eq van de delay of een delaygroep met een EQ insert bijvoorbeeld). De gitaar vind ik een tikje standaard en iets te 'recht' in vergelijking met alle filters en variatie in de synts. Die vind ik echt heel mooi uitgewerkt. Ook het intro en de overgang naar de drums vind ik heel mooi gedaan.

Dank je wel voor je feedback.
Het klopt inderdaad wel dat er wat meer eenheid in mag in het begin.
Er is trouwens wel een bridge aanwezig; vanaf ca 2.31 min.

In de kalme passages zou ik proberen er langere meer spacy reverb met beetje delay ver achteraan erop gooien (net als een slap back maar langer of reverb met pre delay) op de stem,en dan weer de normale korte zoals nu op de meer ritmische passages.

Dat zal de track meer boeiend,vloeiend en passioneel maken.

try

Laatst gewijzigd:
Ik vind de vocals erg goed werken, ze geven een iets andere feel aan het instrumentele nummer. Het heeft wat echo's van Kate Bush vind ik. Ben het wel eens met egres hierboven dat dezelfde reverb op de stem doorheen het hele nummer beter vervangen wordt door verschillende reverb en delay settings voor strofe en refrein. Gaat meer reliëf in de song brengen.

Back