Ultra compacte (liefst multi-timbrale) synthesizer modules

Wat is volgens jullie de leukste boutique?
Smaak is persoonlijk. W.b.t. sound heeft de ju-06A mijn voorkeur. Je kunt er zowel de 106 als 60 sounds uithalen. Als je voor brute mono bak gaat is de SE-02 een aanrader (wel wat duurder), voor drums tr-06 die helemaal leuk is in een modulaire setup omdat je met verschilende instrumenten trigger outs kan programmeren. Als super sub zou ik de sh-01A kiezen.

Ik moet zeggen dat qua sound ik de ju-06 wel lekker vind, ik had de se-02, da's wel een goede mono bak maar de layout (veel knoppen en te klein) en het nadeel van dco's vond ik dat zodra je een preset intoetst stonden je parameters verkeerd.

Ik moet zeggen dat qua sound ik de ju-06 wel lekker vind, ik had de se-02, da's wel een goede mono bak maar de layout (veel knoppen en te klein) en het nadeel van dco's vond ik dat zodra je een preset intoetst stonden je parameters verkeerd.

Dat van die parameters herken ik. De uitdaging met de layout heb ik deels opgelost door de EXT box er later bij te kopen: EXT Box . Dan kun je iig de filter gemakkelijk bedienen.

Yes!! Na een zoekopdracht hier (die inmiddels alweer gesloten is).. Toevallig over een DSI Tetra gestruikeld op MP.. en gaat mijn kant op komen..
Die Ambika is ook tof maar niet 100% analoog. De Tetra wel en ook multi-timbraal..

De MicroMonsta2 is wel het meest synth voor je geld. Heel compact met 2 x 6 voices en toch goed te bedienen. Mooie galm en 2 x delay + Chorus. Enige jammere van de delay vind ik dat er geen ping-pong op zit maar zeker bruikbaar. De galm klinkt ook goed!
Verder ben ik ook verrast door de Novation Circuit.. klinkt ook lekker en 2 x 6 voices en heeft een eigen sequencer met sidechain optie.

Als compact klavier/synth heb ik vorig jaar ook een Jupiter Xm gekocht. 4 parts multi-timbral (reken de drums even niet mee), toffe fx en een leuke performance gerichte arp die alle 4 parts kan aansturen.. beetje zoals de Korg Karma Engine.. akkoordje indrukken en weg spacen......

Alles is wel gezegd denk ik. De tetra heb ik gehad iig. Er zitten zeker toffe geluiden in en veel mogelijkheden.aar ik had veel gedoe met clipping, slippende cuttoff knop en veel aliasing op o.a. LFOs. Ook zeer ongebruiksvriendelijk. Dat allemaal gezegd is het wel veel synth in een klein huisje. Beet je micromonsta maar dan wat onhandige, maar wel echt analoog.

Ik heb de Tetra.. klinkt zeker goed. Editen idd een hell.. ik had een editor erbij gekregen maar dat account kan somehow niet worden overgezet.. ex eigenaar reageerde niet meer.. :(

De Korg NTS1 is ook heel leuk.. wel midi aansturen.. maar klinkt best groots en is echt inimini!! (zie hieronder naast de MicroMonsta2) Te gekke reverb erop en ook als fx te gebruiken.. en er zijn ook nieuwe osc's voor te vinden..

IMG_20220928_215738.jpg

Momenteel heeft Behringer een aantal kleine synthjes die ik toch een beetje serieuzer ga nemen nu ze met interessante mono's aan het smijten zijn. En deze hebben wel analoge filters.. natuurlijk altijd even afwachten maar analoog is echt nog steeds meerwaarde tov VA. Die Ambika die ik ook heb gekocht klinkt qua osc's niet zo heel dik maar dat (analoge) filter maakt echt de sound!!

Ik zie dat die Behringer mini dingen al in 2022 zijn aangekondigd.. nu ben ik sinds kort weer bezig in dit formaat en nog steeds niet leverbaar.. wtf?? :D

Een van de dingen, de Roland MC101 die me toen interessant leek zojuist alsnog besteld. Niet analoog maar ik vond de sounds in de MC707, die ik ook heb best ok.
Er is volgens mij ook niet zo heel veel op multi-timbraal gebied. De Tetra staat hier op eenzame hoogte. Maar misschien ga ik die Behringer Moog mini wel bestellen als ie op voorraad is. :engel:

Heb de MC101 verkend.. is compact genoeg en werkt ontzettend goed. Net iets groter dan de Tetra, ook 4 parts maar dan bergen polyfonie.. en de sounds zijn (op enkele parameters na), prima te editen op de unit zelf.

Ok.. niet analoog maar wel een redelijk complete groovebox en zeker bruikbare sounds.. :)

20260714_132104.jpg

Laatst gewijzigd:
Korg 05/RW, 8 parts, 32 stemmen, klein vierkant kastje. ;)

Ik heb ook een SEQTRAK. nog kleiner. 128 stemmen.. en er zijn vast nog kleinere. Maar bedoelde VA of Analoog. Geen romplers. Dan had ik de SoundCanvas al lang gekocht natuurlijk :D

Analoog of modeling maakt me niet zoveel uit. Als het in geval van VA maar een beetje dezelfde kwaliteit heeft van de MicroMonsta 2 :)

Laatst gewijzigd:
Back