Ultra compacte (liefst multi-timbrale) synthesizer modules

MOD DuoX (of nu de Dwarf) kun je allerlei synth plugins parallel patchen, bijv deze remake die ik van loopop z'n demo heb gemaakt: loopop two arps - MOD Devices (Dexed + Fluid Bass + setBfree en wat delay en flanger er over)
Leuk ding.. Ik heb ook nog een V-Machine realiseer ik me ineens.. doet ook VST's. Maakt wel een pokkeherrie maar zolang ik geen mics gebruik is dat geen probleem.. :)

Ik heb een blokeys gehad en daar was niks mis mee qua encoders. De sound is wel iets wat je moet liggen. Qua VA gaat hij het niet winnen van de micromonsta maar hij heeft wel een hoop bijzondere mogelijkheden en veel wavetables. De fx zijn beetje gedateerd imho.

Blofeld ga ik ook overwegen.. is toch verassend klein ja.. Eigenlijk nog kleiner dan de Ambika..

Oja niet multi timbraal maar klinkt wel erg goed en is klein en toch speelbaar: modal skulpt.
De Skulpt leek me heel leuk.. toch toen ik beter ging luisteren hoorde ik dat de OSC's restarten (resetten) bij Unison., net als bij Romplers. Dit is iets waar ik Allergisch voor ben :D Weet niet of dit tussen de OSC's onderling ook zo is?? Ik gebruik in de Akai MPC en Force ook nauwelijks geluiden.. behalve de EP plug-in.. die is wel redelijk en dat is wel iets wat ik veel gebruik. Ik weet niet of het resetten een setting is in de Skulpt maar verder geen aandacht meer aan gegeven.. Oh.. de envelopes resetten ook.. dus hoge release en iets teveel attack en je krijgt bij een nieuw (4 stemmig) akkoord weer de hele attack fase die je geluid door moet.. Dat is bv in de Roland Boutiques niet zo. Maar verder wel een leuk compact ding door de Hands-on controls.. Wie weet overweeg ik em nogeens maar het afvallen maakte destijds mijn keuze (er is teveel eigenlijk :D) wat makkelijker.. :)

Ik heb nog eens naar de Waldorf Blofeld geluisterd. 1 van de dingen die ik wel fijn vind aan een synthmodule is de interne fx. Een A4 bv heeft niet zo heel veel polyfonie maar de fx samen met de triglocks vullen de ruimte.
Ben wel een fan van de Waldorf sound. Micro Q staat schijnt wel iets anders te klinken maar het digitaal-achtige vult wel goed op de analoog(modeling). En reverb is opzich ook acceptabel. En zeker een compacte Multi-timbraal.
Het editen van verschillende sounds in multi-timbrale mode tijdens jammen zal wel lastig gaan zijn.. je moet dan PLAY + ENCODER gebruiken om te switchen begrijp... en zonder de PLAY switch je van preset.. dat lijkt me wel ruk ja..
Hieronder de reverb.

Niet zo groot maar misschien te niche, waldorf streichfett. En had jij nou de deluge al een keer gehad?

Streichfett is zeker leuk.. ook zeker geen one trick pony.. Deluge heb ik ook nog hoor, die klinkt opzich qua synth al veel beter dan de Synths in de Akai One en Force.. Maar het editen van verschillende sounds (schakelen daartussen) is best wel een gedoe. Ik zocht eigenlijk multi-timbraal maar iets compacts vinden wat goed te editen is lijkt best lastig.

leuke challenge aan het worden dit: een synth-board met de meeste voices per m2 8~
Hehe.. Zeker interessant ook die XVA1. Klinkt ook goed.. maar idd.. controls en een behuizing is ook wel fijn natuurlijk. :) Maar hou het in de gaten.. ;)

Kwam dit ook tegen. Iemand uit Nederland zelfs..

​

Ja de 4 stemmen poly is beperkt van de skulpt, en als je unison gebruikt ben je er snel doorheen. Het leuke is wel dat je ipv unison de spread kan gebruiken. Die eet geen voices op en hiermee kan je unions en zelfs (fixed) akkoorden maken zonder dat het meer voices kost. Wat ik ook leuk vind aan het ding is de traploze oscs die je kan morphen en ook traploos morphen van het filter van lowpass naar bandpass naar hipass. De ingebouwde distortion is ook wel vet. Maar het is idd wel afhankelijk van je speelstijl. Als je zelf via midi allerlei akkoorden wil kunnen inspelen is dit minder geschikt.

Ja de 4 stemmen poly is beperkt van de skulpt, en als je unison gebruikt ben je er snel doorheen. Het leuke is wel dat je ipv unison de spread kan gebruiken. Die eet geen voices op en hiermee kan je unions en zelfs (fixed) akkoorden maken zonder dat het meer voices kost. Wat ik ook leuk vind aan het ding is de traploze oscs die je kan morphen en ook traploos morphen van het filter van lowpass naar bandpass naar hipass. De ingebouwde distortion is ook wel vet. Maar het is idd wel afhankelijk van je speelstijl. Als je zelf via midi allerlei akkoorden wil kunnen inspelen is dit minder geschikt.
Voor bepaalde sounds klinkt ie zeker goed ja.. En die sequencer is ook leuk.. ook compact.. wie weet ooit nogeens.. :D
Heb een Blofeld besteld. Bax had nog 'n B-stock voor de prijs van 'n tweedehands.. of nog minder eigenlijk. Sowieso is Bax een stuk lager dan elders..vreemd.. (370 vs 500) behalve dat ie niet leverbaar is bij Bax..

Ben niet echt bekend met de Micromonsta maar op de Blofeld heb je behalve de 16 modulation slots ook nog de modifiers, zeg maar de combinatie van de modulatie van source en direction die je dan als waarde in één van de modulation slots kan gebruiken en die weer als source kan verbinden met een andere direction, hoezo soundsculpten? 8)
Het is natuurlijk niet ff snel een lijntje in je arrangement zetten maar als soundengine is de Blofeld wel top (als de sound je aanstaat) zeker als je van die glassy, ijskoude pads wilt gebruiken, goed voor die ambient sounds waar je eigenlijk niet van houdt. ;)
En toch wordt de Blofeld ook best wel gebruikt in de techno en acid muziek voor bijv een stevige bassline.
Onderaan zal ik clipje posten waarin ie ook op een goeie manier wordt gebruikt en echt lekker klinkt wat mij betreft, alleen de Blofeld wordt gebruikt voor deze clip.

Hier de modifier;

en hier de music clip;

Ben niet echt bekend met de Micromonsta maar op de Blofeld heb je behalve de 16 modulation slots ook nog de modifiers, zeg maar de combinatie van de modulatie van source en direction die je dan als waarde in één van de modulation slots kan gebruiken en die weer als source kan verbinden met een andere direction, hoezo soundsculpten? 8)
Het is natuurlijk niet ff snel een lijntje in je arrangement zetten maar als soundengine is de Blofeld wel top (als de sound je aanstaat) zeker als je van die glassy, ijskoude pads wilt gebruiken, goed voor die ambient sounds waar je eigenlijk niet van houdt. ;)
En toch wordt de Blofeld ook best wel gebruikt in de techno en acid muziek voor bijv een stevige bassline.
Onderaan zal ik clipje posten waarin ie ook op een goeie manier wordt gebruikt en echt lekker klinkt wat mij betreft, alleen de Blofeld wordt gebruikt voor deze clip.

Hier de modifier;

en hier de music clip;

Tijdens zoeken naar EDM achtige muziek voor saxjams is mijn horizon qua sounds best wel verbreed.. ;) Je had em aleens vaker geopperd denk ik. Ben echt heel benieuwd. Hij kan zeker ook analoog klinken.. en voor een paar extra monofone lijntjes waar je verder niet teveel aan edit zijn de extra parts erg bruikbaar.

Volgende uitdaging wordt hoe een selectie van al deze units in een zo compact mogelijke ruimte te proppen.. :D Waarschijnlijk worden het meerdere koffers om het draagbaar te maken.
Mixer wordt ook nog een uitdaging. Waarschijnlijk de BlueBox van 1010. En of een XR12 die ik nog heb liggen.

Het ontwerp van de 'inklapbare' koffer hieronder wat ik eerder maakte moet ik volledig aanpassen iig..

3810343

De Novation Circuit ben ik nu even aan het checken. Is niet echt een synthesizermodule maar je kunt snel switchen tussen de parts en ook de parameters die je wil gebruiken customisen. Aan de andere kant ook weer verwarrend als je telkens iets anders gebruikt per presset..

Iets groter dit bakkie maar zeker interessant. :)

Die sequencer hebben ze leuk uitgedacht ook.. Lijkt best veel op Deluge qua werkwijze. :) Welke was er nu eigenlijk eerder?

Het is een leuk ding om te zien maar qua sound vind ik em niet zo goed. Heb een GAIA gehad en nu nog een FA06. Het is geen VA. Enige wat er in zit aan modeling is de PWM. Verder is het helemaal sample based. Ik kan niet tegen die oscilator reset. In de nieuwere Rolands kun je dat uitzetten. In de MC707 bv maar die oudere synths ben ik niet zo weg van. Behalve de JP8000, die klinkt stukken beter maar heeft ook veel minder polyfonie.
Prima, je kende 'm al, en yep, 't is wat 't is.
Was/is hier een compact & praktisch bakkie voor live soundtracks (wat toegevoegde 'dreigend/eronder' sounds & arpeggio's), om naast snaarinstrumenten (=handen al vol) via een MIDI-footpedal te kunnen aansturen. Dus zonder een echt keyboard hier een voordeel, houdt het klein. En handig dat er ook meteen FX aan boord zijn. Hier dus 't juiste ding, maar elke situatie anders. En yep, die blauw-wit styling geeft 'm wel een lekkere smoel.

OMG... =(:frons:

Bax B-stock Blofeld ontvangen. Zie hieronder:
rose/paarse haarstreepjes zitten in de lens van mijn telefoon (noem het maar 'n watermerk.. ) maar rest van de 'marks' spreekt voorzich...
Ik was me bewust dat bij deze B-stock de doos ontbrak maar dit ???? Het zijn ook van die minuscule foto's die ze erbij zetten.

Meteen maar nieuw besteld.. ongeveer 50 euro meer en 10 dagen levertijd.. Maar hoe durven ze dit op te sturen!? Ik wacht wel ff geduldig af.. jee hee.. zo slecht dit.. :(

Blofeld met krassen.jpg

Laatst gewijzigd:
Back