Akai MPC firmware update ( X / Live / Force / One / Keys )

Die probability mode is wel heel cool :)

Sow vandaag de 2.11 versie geinstalleerd in mijn MPC-One. Fantastische vooruitgang. Je kunt nu splits en stacks maken van verschillende tracks en nog veel meer.

Ik ben ook aan het updaten. Ze hebben (volgens de documentatie) eindelijk mute groups toegevoegd aan de Drum Synth! 8)

DrumSynth: Multi now has assignable mute groups. The accompanying factory presets have been updated to use them.

Die Qlink bug duikt weer op in 2.11...die testen toch echt hun eigen software niet...als je bv. Mellowtron laadt en dan het Qlink menu triggert verdwijnt het niet meer. Wanneer je dan terugkeert naar je mainscreen reageert dat niet meer...well done AKAI. Weet iemand of je kan downgraden? Ik vind er niks over op Google.
Zojuist OS 2.11.2 erop gezet.
Hopelijk is het Qlink probleem met deze .2 versie verholpen.

Ik heb 2x de preferences reset moeten uitvoeren en toen was het op de 2.11 ook opgelost hoor. Ben wel benieuwe naar wat er in de 2.11.2 zit.

Waar heb je die 2.11.2 gehaald? Die staat er nog niet in mijn account...
En ik kan ook nergens vinden wat de bugfixes of inhoud ervan is.

Laatst gewijzigd:
Ik heb naar 2.11.1 geupdate via usb en daarna in de mpc via lan naar 2.11.2.
Verder nog niet zoveel aandacht aan kunnen geven.

Qlink popup schermpje bevriest soms bij 2.11.2 update. Dat is best wel hinderlijk want daardoor is het niet meer mogelijk om met het touchscreen te werken. Twee mogelijkheden:
- Aan en uitzetten van het apparaat (frustrerend => alles kwijt)
- Via menu-knop>preferences >General de vinkjes uitzetten bij Qlinks (helemaal onderaan). Je kunt dan gewoon doorgaan zonder Qlinkinfo of saven en opnieuw opstarten.

Deze fout had ik al eens in een eerdere versie. Dus best wel kwalijk dat AKAI nieuwe versie van de programmatuur niet helemaal doortest want er kunnen gewoon nieuwe (of in dit geval oude) bugs ontstaan als nieuwe functies worden geïntroduceerd. Iedereen die in de automatisering heeft gezeten weet dat je steeds het hele systeem moet testen en niet alleen de nieuwe functies. Dik minpuntje op anders voortreffelijke programmatuur.

De mpc one ziet de mioXL. :D
Helaas niet alle 12 din outputs; Midi din 1 t/m 8 en midi host 1 t/m 7.
Hoedanook erg vet dit!
De poorten zijn te routen via de software van de mioxl, daar kunnen meerdere settings als patches worden gecreëerd. Deze patches kan de mpc op de mio aanspreken. Dus alle poorten zijn daarmee oproepbaar.
Samen met de amt8 via usb aan de mpc is het helemaal feest hier.

Qlink popup schermpje bevriest soms bij 2.11.2 update. Dat is best wel hinderlijk want daardoor is het niet meer mogelijk om met het touchscreen te werken. Twee mogelijkheden:
- Aan en uitzetten van het apparaat (frustrerend => alles kwijt)
- Via menu-knop>preferences >General de vinkjes uitzetten bij Qlinks (helemaal onderaan). Je kunt dan gewoon doorgaan zonder Qlinkinfo of saven en opnieuw opstarten.

Deze fout had ik al eens in een eerdere versie. Dus best wel kwalijk dat AKAI nieuwe versie van de programmatuur niet helemaal doortest want er kunnen gewoon nieuwe (of in dit geval oude) bugs ontstaan als nieuwe functies worden geïntroduceerd. Iedereen die in de automatisering heeft gezeten weet dat je steeds het hele systeem moet testen en niet alleen de nieuwe functies. Dik minpuntje op anders voortreffelijke programmatuur.
Qlinkknop inhouden tot menu tevoorschijn komt. Daar kan je 'show qlink status...' uitzetten. Dan kun je tenminste nog verder gaan met waar je mee bezig was.

Ik heb deze freeze al lang niet meer gehad, dus kan zijn dat de bug er inmiddels uit is.
Draai nu v2.11.9

Als je wat verder scrollt in die draad op het Akai MPC forum:

To download the 2.11.10 Firmware Update, connect to the Internet with your MPC, go to Preferences > Info, press the Update F-key and select Online Update.
Stability and reliability

Ja ik bedoelde via usb, maar ik zal eens met de internetkabel proberen

Ja dat werkte direct ;)

heb toch maar een ticket gelogd bij AKAI support omdat de laatste update enkel via internet te DL is (direct op je MPC) en niet meer als USB update wordt aangeboden (zodat je een offline update kan uitvoeren)

dmv rtp-midi over ethernet? (voorheen was er toch een akai-tooltje nodig om midi over ethernet te ontsluiten?)
Ik gebruik USB voor mijn MPC en RTP met mijn DAW.
Is RTP uberhaupt mogelijk met de MPC? Dat zou helemaal top zijn!

Back