FreddyConfetti
Leuven
Die probability mode is wel heel cool
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

DrumSynth: Multi now has assignable mute groups. The accompanying factory presets have been updated to use them.
Dat is echt wel niceIk ben ook aan het updaten. Ze hebben (volgens de documentatie) eindelijk mute groups toegevoegd aan de Drum Synth!![]()

Zojuist OS 2.11.2 erop gezet.Die Qlink bug duikt weer op in 2.11...die testen toch echt hun eigen software niet...als je bv. Mellowtron laadt en dan het Qlink menu triggert verdwijnt het niet meer. Wanneer je dan terugkeert naar je mainscreen reageert dat niet meer...well done AKAI. Weet iemand of je kan downgraden? Ik vind er niks over op Google.
De poorten zijn te routen via de software van de mioxl, daar kunnen meerdere settings als patches worden gecreëerd. Deze patches kan de mpc op de mio aanspreken. Dus alle poorten zijn daarmee oproepbaar.De mpc one ziet de mioXL.
Helaas niet alle 12 din outputs; Midi din 1 t/m 8 en midi host 1 t/m 7.
Hoedanook erg vet dit!
Qlinkknop inhouden tot menu tevoorschijn komt. Daar kan je 'show qlink status...' uitzetten. Dan kun je tenminste nog verder gaan met waar je mee bezig was.Qlink popup schermpje bevriest soms bij 2.11.2 update. Dat is best wel hinderlijk want daardoor is het niet meer mogelijk om met het touchscreen te werken. Twee mogelijkheden:
- Aan en uitzetten van het apparaat (frustrerend => alles kwijt)
- Via menu-knop>preferences >General de vinkjes uitzetten bij Qlinks (helemaal onderaan). Je kunt dan gewoon doorgaan zonder Qlinkinfo of saven en opnieuw opstarten.
Deze fout had ik al eens in een eerdere versie. Dus best wel kwalijk dat AKAI nieuwe versie van de programmatuur niet helemaal doortest want er kunnen gewoon nieuwe (of in dit geval oude) bugs ontstaan als nieuwe functies worden geïntroduceerd. Iedereen die in de automatisering heeft gezeten weet dat je steeds het hele systeem moet testen en niet alleen de nieuwe functies. Dik minpuntje op anders voortreffelijke programmatuur.
Hier ook, maar de 2.11.10 zou uit zijn, weet je waar ik die kan vinden? In mijn account staat alleen 2.11.9Draai nu v2.11.9
To download the 2.11.10 Firmware Update, connect to the Internet with your MPC, go to Preferences > Info, press the Update F-key and select Online Update.
Stability and reliability

dmv rtp-midi over ethernet? (voorheen was er toch een akai-tooltje nodig om midi over ethernet te ontsluiten?)Deze patches kan de mpc op de mio aanspreken
Ik gebruik USB voor mijn MPC en RTP met mijn DAW.dmv rtp-midi over ethernet? (voorheen was er toch een akai-tooltje nodig om midi over ethernet te ontsluiten?)