Akai MPC firmware update ( X / Live / Force / One / Keys )

Nou tis wat.

Net een mail van Akai, dat ze het probleem hebben kunnen repliceren en dat het inderdaad een bug is. Ze hebben het doorgestuurd naar het product development team en adviseren om te downgraden naar 3.1.3

Misschien dat ik dat wel doe, kijken of dat werkt, ik wil graag de extra outputs gebruiken om mijn Midronome te syncen met Renoise.
Oude firmware geinstalleerd, ik krijg nu alleen een simpele Windows audio driver. Geen ASIO met 2 stereo outputs te vinden in mijn daw. Daar heb je dus niks aan. Jammer.

Heeft er iemand hier toevallig wél de MPC3 beta lekker draaiend met een RME audio interface?

Ik probeer zelf mijn UCXII te gebruiken om te kunnen multitracken in de MPC Live 2, maar blijf last houden van glitchende geluidjes.
Volgens mij was dit ook al zo in 2.15 en zijn deze units niet echt compatible met elkaar... maar stiekem heb ik nog hoop dat er ergens een optie is om alsnog het stabiel te laten draaien.

Heeft er iemand hier toevallig wél de MPC3 beta lekker draaiend met een RME audio interface?

Ik probeer zelf mijn UCXII te gebruiken om te kunnen multitracken in de MPC Live 2, maar blijf last houden van glitchende geluidjes.
Volgens mij was dit ook al zo in 2.15 en zijn deze units niet echt compatible met elkaar... maar stiekem heb ik nog hoop dat er ergens een optie is om alsnog het stabiel te laten draaien.
Volgens mij zit het probleem erin dat je audio interface class compliant moet zijn, omdat het MPC OS op Linux gebaseerd is. Dus tenzij het helemaal herschreven is denk ik niet dat 3.0 je probleem oplost

Ja klopt inderdaad. Ik draai de UCXII in class compliant mode.
Alles werkt dan vervolgens OK voor zo'n 2-10 minuten, voordat het geluid helaas weer regelmatig begint te glitchen. Het klinkt als de sample rate telkens dropt o.i.d.

Ik heb tot nu toe nog geen enkele keer gehoord dat iemand met een externe audio interface zonder audio problemen meer dan twee tracks tegelijk kon opnemen.

Ik heb tot nu toe nog geen enkele keer gehoord dat iemand met een externe audio interface zonder audio problemen meer dan twee tracks tegelijk kon opnemen.
Mijn cheap-ass Behringer UMC1820 draait daar zijn spreekwoordelijke hand niet voor om. Wel een kwestie van de juiste buffer size zetten ook

Heb je in je interface de sample rate op 44.1 kHz gezet? Dat is het maximum dat de MPC aankan
Yes, hij staat op 44.1 kHz inderdaad. en verder heb ik 'm ook op een 128 samples buffer size gezet (volgens de Fireface USB settings, weet niet zeker eigenlijk of dit ook op de hardware opgeslagen voor voor cc operation).
Heb verder nog geprobeerd om de buffer size wat omhoog te gooien om uit te sluiten dat dit voor problemen zorgt, maar dit heeft geen effect gehad.

Ik had in eerste instantie ook wat glitches met een externe audio interface. Op 24bits 48khz, gewoon om even te testen (cymatic utrack24) maar deze waren verholpen met het vinkje van 32ins/outs aan te klikken. 🤷🏻‍♂️ , was dan wel de vorige beta versie nog.

Ik had in eerste instantie ook wat glitches met een externe audio interface. Op 24bits 48khz, gewoon om even te testen (cymatic utrack24) maar deze waren verholpen met het vinkje van 32ins/outs aan te klikken. 🤷🏻‍♂️ , was dan wel de vorige beta versie nog.
Heb ik ook al geprobeerd inderdaad, helaas geen effect.

Ik heb hier een Fireface UC liggen, als ik tijd vind zal ik die eens proberen met de MPC om te vergelijken. Moet ik iets speciaals instellen om dezelfde instellingen als jij te hebben?

Ik heb hier een Fireface UC liggen, als ik tijd vind zal ik die eens proberen met de MPC om te vergelijken. Moet ik iets speciaals instellen om dezelfde instellingen als jij te hebben?
Euh, das ff tricky denk ik, ik kan op mijn Interface op zijn scherm zien en de instellingen het zelfde maken als op de mpc, van een andere interface durf ik zo niet te zeggen hoe dat werkt, of dat deze opstarten in een standaard instelling.

Ik denk dat als de UC in class compliant modus kan draaien, en dan verder op 44.1kHz ingesteld is, dat hij zou kunnen werken.

Ik denk dat als de UC in class compliant modus kan draaien, en dan verder op 44.1kHz ingesteld is, dat hij zou kunnen werken.
De UC is niet class compliant, dus daar stopt mijn hulp al...sorry.

Back