Akai MPC firmware update ( X / Live / Force / One / Keys )

Ik heb vandaag een aantal plugins aangeschaft.
Hoewel de gewone prijzen staan aangegeven blijken sommigen een stuk goedkoper als je ze in je mandje hebt geplaatst.
Ik had Fabric voor € 99,- en OPX-4 en Flavor-pro voor elk € 29,-
Zo, 29 euro voor opx4 is echt goedkoop. Dat betaalde ik al voor de motion uitbreiding.
Ik zag ook de mini-D voorbij komen voor 29euro.

Nu alle black friday deals in de MPC store.

- Sub Factory € 29,-
- Jura € 29,-
- Mini D € 29,-
- Fabic. € 99,99
- OPX-4 € 29,-
- Organ € 29,-
- Stage Piano € 29,-
- Stage EP €29,-

Ook kortingen op diverse effects, expansions en presets.

Laatst gewijzigd:
Nu alle black friday deals in de MPC store.

- Sub Factory € 29,-
- Jur. € 29,-
- Mini D € 29,-
- Fabic. € 99,99
- OPX-4 € 29,-
- Organ € 29,-
- Stage Piano € 29,-
- Stage EP €29,-

Ook kortingen op diverse effects, expansions en presets.
Zo, dat is echt goedkoop, heb 149 betaalt voor de Jura. Vanavond is ff gluren.

Ik heb een aardige slag geslagen, maar nu twijfel ik nog over Sub Factory, Flex Beat en Organ.

Ik heb deze namiddag beta 3.4 geïnstalleerd. Dit ging niet zo vlot dan ik gedacht had. Bij de eerste keer opstarten, hing de MPC vast. Afzetten en opnieuw opstarten ging wel.

Als eerste stap de parameters van alle tracks opnieuw instellen (een beetje jammer dat deze niet mee overgenomen werden maar soit, zo erg is dat niet).

Het eerste wat ik daarna wilde testen of het 'probleem' van het arrangement/grid view venster dat stopt met meescrollen. Dat stopte namelijk in versie 2.x wanneer je tijdens het afspelen wil in- of uitzoomen, naar boven of beneden scrollen of zelfs per ongeluk een quicklink knop aanraken. Zeer enerverend, ik zit dikwijls het knopje Settings / follow / on te activeren. In het nieuwe arrangement venster vertoont hetzelfde probleem.

Maar het vreemdste deed zich voor tijdens het afzetten. Na nogal lang tegen een zandloper aangekeken te hebben, werd het scherm zwart... Maar de verlichting van de Pads liep in diagonaal patroon van boven naar beneden... Zonder op te houden.
Ik heb hem dan opnieuw aangezet en terug een shutdown gegeven en toen werkte het wel.

Het is natuurlijk een beta versie maar ik ben er toch niet onverdeeld happy over. Voorlopig laat ik mijn andere MPC nog op versie twee staan.

Dit voor mij twee cents.

:doei:

heb je tijdens de installatie moeten inloggen op je AKAI account?
(is er internet nodig maw tijdens de eerste keer opstarten/installeren)

heb je tijdens de installatie moeten inloggen op je AKAI account?
(is er internet nodig maw tijdens de eerste keer opstarten/installeren)
Jawel, dat hoort erbij en dat heb ik dus ook gedaan maar da's dus geen garantie op een feilloos resultaat. Ik ben trouwens via een ethernetkabel met het internet verbonden geweest, kwestie van een stabiele connectie te hebben. Alles werd herkend, geactiveerd en gedownload.

Ik vind OS 3 er intrigerend uitzien en sluit waarschijnlijk beter aan bij de manier van werken die ik gewend ben.
Met wat ik er her en der over lees wacht toch maar op de 'echte' versie.

Ik moet overigens wel toegeven dat de MPC manier van werken mij onbekend was en totaal anders dan wat ik gewend was, maar het werkt toch redelijk intuïtief als je de basis eenmaal door hebt.

Daar gaat waarschijnlijk nog een hele tijd overheen
voordat het een RC/PR zal zijn.
Denk aan maanden tot een jaar minimaal.

Ik vraag mij af wanneer versie 3 geen beta meer is maar gewoon een volledige versie.
Met een beetje geluk wordt dat 4.1.
Ze zitten nu op 3.4.xx , dat betekent 4 minor versies onderweg alweer. Normaal gesproken is 0 beta (3.0.xxx) maar blijkbaar werken ze anders bij Akai....

Hier een lijstje van MPC software van de afgelopen negen jaar.

1.9 > 13 nov 2015
?
?
?
2.0 > 25 mei 2017
?
?
?
2.7.2
2.8
2.8.1
2.9.0
2.9.1
2.10
2.10.1
2.11
2.11.3
2.11.5
2.11.6
2.11.7
2.11.8
2.11.9
2.11.10
2.12
2.12.1
2.12.2
2.12.3
2.13
2.14
2.15
2.15.1> nov 2024

Versie 4.1 zien we over een jaar of 9 wel verschijnen denk ik.

Hier een lijstje van MPC software van de afgelopen negen jaar.

1.9 > 13 nov 2015
?
?
?
2.0 > 25 mei 2017
?
?
?
2.7.2
2.8
2.8.1
2.9.0
2.9.1
2.10
2.10.1
2.11
2.11.3
2.11.5
2.11.6
2.11.7
2.11.8
2.11.9
2.11.10
2.12
2.12.1
2.12.2
2.12.3
2.13
2.14
2.15
2.15.1> nov 2024

Versie 4.1 zien we over een jaar of 9 wel verschijnen denk ik.
Je vergeet 3 => 3.4 in een 4 maanden tijd.
Het lijkt er iig op dat ze meer resources aan het inzetten zijn om een major release uit te brengen.
Maar mijn glazen bol is net zo scherp als die van iedereen buiten inMusic, dus de tijd zal het leren.

Nee hoor ik ben versie drie niet vergeten.
Versie drie bestaat niet, want het is een publieke beta versie.
Ik zal mijn lijstje afmaken zodra versie drie een RC/PR versie is geworden.
Afwachten hoelang dat gaat duren.

Nee hoor ik ben versie drie niet vergeten.
Versie drie bestaat niet, want het is een publieke beta versie.
Ik zal mijn lijstje afmaken zodra versie drie een RC/PR versie is geworden.
Afwachten hoelang dat gaat duren.
Ik denk dus als ze bij vier zijn :dubbel:
Maar we gaan het zien, in het huidige tempo gaat het iig snel oplopen die nummering.
En ze 'moeten' volgens mij ook wel, want je kunt niet blijven 'beta-en' lijkt mij.

Back