Een instrumentaal liedje plaatsen

Thanks.
Ik heb geluisterd naar de muziek van de bovenstaande links. Dit is een geheel nieuwe musicworld voor mij en komt fantastisch goed over.
Zeker als soundtracks of filmsound. ik ben nog van de ouderwetse stempel(74 j) en heb daar totaal geen verstand van. Om zulke muziek te verwezenlijken moet je natuurlijk over een synthesizer beschikken waarin deze speciale ruimtelijke elektronische samples zijn ingebouwd.
grtz,
gilberto

2 overgangen zijn zeer abrupt, of ligt dat aan mij.

het heeft een hele sterke seventies feel, wat ik zeker mag.

Om zulke muziek te verwezenlijken moet je natuurlijk over een synthesizer beschikken waarin deze speciale ruimtelijke elektronische samples zijn ingebouwd.

niet per se, natuurlik. je kunt ook (soft) synths programmeren, en ook de effekten die je gebruikt zijn hier van groot belang, wanneer de synth het niet geheel levert, of wilt juist de synth als bron gebruiken om dmv effekten andere geluiden te kreëren.
of zelf maken van samples, via allerlei methoden.

zoveel werkwijzen. heerlik is dat.

Leuk nummer:okdan: maar hij knipt een beetje...
Misschien dat je de akkoorden iets beter moet plaatsen.
of je recording heeft drop-outs.
Maar een leuk Keyboard(tje) nummer hoor.:okdan:
yamaha-psrs710rrr.jpg

Aan Vink,
Dat is juist. De overgang van de eerste stroof met piano naar de saxofoon is niet correct te noemen, dit moet vlotter gebeuren.
En de overgang van trompet naar het euro orgel is ook niet aangepast wat de volume overgang betreft.
Bedankt voor de opmerkingen.
Grtz,
gilberto :okdan:

Heel bijzonder de geluiden van de liedjes The Death Of The Futuristic Man en DustFire.
Ik vraag me wel af hoe je dit kunt maken en opnemen? Werk je met synthesizer loopjes of gebruik je een sampler waarmee je de samples kunt bewerken en wijzigen?
grtz,
gilberto

Heel bijzonder de geluiden van de liedjes The Death Of The Futuristic Man en DustFire.
Ik vraag me wel af hoe je dit kunt maken en opnemen? Werk je met synthesizer loopjes of gebruik je een sampler waarmee je de samples kunt bewerken en wijzigen?
grtz,
gilberto

ik houd het kort (wat opvallend zal zijn...); ik werk hier met synthesizers, soft synths en soft modulars, die ik zelf programmeer, en ik gebruik effekten, ook zelf geprogrammeerd, in het eerste nummer dat je noemt, die b.v. een synth-lijn vrijwel volledig verandert, tijdelik. sommige soft synths gebruiken wel samples, maar die heb ik dan ook weer zelf gemaakt. de drums in DustFire is een drumkit van Native Instruments, met wat effekten er boven op..

hoe kun je dit maken? er zijn zoveel werkwijzen. dit kun je ook met Kontakt, en bepaalde libraries doen, b.v. nou ja, niet hetzelfde... maar wanneer je die musicworld, zoals je dat mooi omschrijft, wilt ontdekken, met bestaande presets/libraries, zijn er genoeg mogelikheden.

Leuk nummer, hier en daar dus wat abrupte overgangen/drop-outs, dat is wellicht nog te repareren? De instrumenten klinken trouwens behoorlijk goed, met name het orgel klinkt aangenaam.

ik houd het kort (wat opvallend zal zijn...);

Heb dit bericht in m'n bookmarks opgenomen en voor alle zekerheid een screenshot gemaakt om te back-uppen.

;)

Aan Vink,

Blijkbaar werk je met een sampler waarmee je de samples kunt bewerken en wijzigen. Het zijn pure synthesizer klanken die een heel andere muziekklanken weergeven. Ik vind het mystieke muziek waardoor je in een andere ongekende wereld beland. Echt knap om dit zelf te kunnen programmeren.

Aan Disharmonic
Ik heb mijn nummer wat veranderd zodat de overgangen minder abrupt overkomen. De trompet heb ik vervangen voor een saxofoon en ik heb ook de strings symphonie toegevoegd op de achtergrond.
Ik werk met audacity.

grtz,
gilberto

Back