Beste aankoop van 2021 (en evt slechste) ;)

MonoTron

Initiating Sequence..
2021 is bijna ten einde, dus tijd om terug te kijken en de balans op te maken.

Wat is je beste aankoop van 2021 en waarom? Of je juist een aankoop gedaan die behoorlijk tegen viel?

Mijn klapper was toch wel mijn B-stock Prophet 10 met ruim 25% korting door een loszittende flatcable. Prachtige synth met dito geluid. Echt een kwalitatief product waar ik nog heel lang plezier van uw hebben!

Op de reservebank een hele mooie Jupiter 6 met wat werk. Alleen die staat nog bij de synthdokter, dus die kan ik volgend jaar als klapper opgeven.

Ms 50 op ebay…

5C5F74E7-BAD9-4E1B-B035-50C12C8B7AA5.jpeg

Voor mij toch de Grey Meanie denk ik, die kocht ik in een aanbieding en ook nog met korting voor 540 euro, echt heel veel synth voor een net bedrag.
Als tweede de uBurst (Clouds kloon) een tweedehandsje voor een net bedrag en daar heb ik me al flink wat uurtjes mee vermaakt zo bij elkaar.

Ik heb geen slechtste koop eigenlijk dit jaar want ik heb niet zo veel gekocht en over de rest toch ook tevreden.

mag het ook een onsje meer zijn? best mooie aankopen gedaan dit jaar, best een lijst, waarvan geen éen echt eruit springt, of mooie aankopen, keigoed spul! allemaal trefzeker, en oneindig bruikbaar.

als ik dan toch moet kiezen, doe ik de laatste grote aankoop; Rhizomatic Plasmonic.

of: de RME Hammerfall DSP Multiface! (gewoon gekregen...) + nieuwe studio desktop.. da is me wat...

zeker de slechtste aankoop; Reason 12 upgrade (ik had en heb (natuurlik) 11 Suite), veel voor erg weinig. maar voor mijn ogen, en bediening... sja, de kosten van een bril.......

Beste koop: 2x Fenix IV. Erg compleet analoog / digitaal systeem met een fantastische klank.

Grootste tegenvaller: Polybrute. Ik irriteerde mij mateloos aan de envelope response. Paar mooie sounds mee gemaakt naar uiteindelijk geen klik.

Beste aankoop in tijden: Moog Matriarch. Kan me niet herinneren dat ik een slechte aankoop gedaan heb.

Beste aankoop qua hardware : Alles van Behringer

Slechtste aankoop qua hardware : Alles niet van Behringer

Beste aankoop qua software : Dune 3

Slechtste aankoop qua software : IK Multimedia Modo Bass SE, reden hiervoor, na betaling en bewijs daarvan kent dat hele bedrijf mij niet en kan ik niet inloggen of een password aanvragen, ik krijg niks, op mail reageren ze ook niet. Lekker bedrijf is dat..

Beste koop de Euterpe vertice filters alleen al om de support kreeg bij de tweede prototype print meegestuurd van zijn nieuwe analoog percussie in wording met de vraag of ik een +/-15 volt aansluiting had dan kon ik horen waar ie mee bezig was geweldig toch.
en niet te vergeten de Prophet 10 daar wordt ik ook helemaal blij van.

slechtste koop toch eigenlijk wel de Behringer Wing ik dacht met 2 stage boxen (S32) heb ik mooi wat aansluitingen en routing is makkelijk maar ja die klank he ik ga opzoek naar een analoge tafel alleen weet (nog)niet wat dus advies is welkom.

Voor mij is het de B2600. heerlijke synth en onbegrijpelijk dat je zo'n geweldige synth voor minder dan 600 eurootjes kan krijgen. Als je me 10 jaar geleden had gevraagd of ik ooit een ARP 2600 zou bezitten (of een goede clone ervan) dan had ik je dnk ik uitgelachen. Maar nu staat hij er, met al z'n mooie kerstboomverlichting :)

Daarnaast weinig aangeschaft, maar ben al m'n oude synths aan het herontdekken, en dan blijkt dat daar nog veel meer uit te halen valt en dat ik eigenlijk helemaal niets nieuws nodig heb voorlopig om te kunnen doen wat ik wil. Desondanks zal ik waarschijnlijk toch de verleiding weer niet kunnen weerstaan.. haha

Beste koop: 2x Fenix IV. Erg compleet analoog / digitaal systeem met een fantastische klank.

Grootste tegenvaller: Polybrute. Ik irriteerde mij mateloos aan de envelope response. Paar mooie sounds mee gemaakt naar uiteindelijk geen klik.
Tja dat heb ik ook met die polybrute. Als ik naar de filmpjes etc luister dan lijkt hij een beetje dunnetjes te klinken. Hij zal vast goed zijn voor bepaalde dingen, maar de basis 'sound' doet het denk ik niet echt voor mij. De specs op zich zijn heel ok, en theoretisch zou het een fantastische synth moeten zijn, maar ik heb nog niet iets gehoord waarvan ik het gevoel krijg van 'Ja die moet ik hebben. Als je dat dan vergelijkt met de P5/10 rev 4 dan heb ik constant het gevoel van JA dat is het! Even sparen nog maar dan :)

Circuit Rhythm. Super eenvoudig en heel makkelijk om samples te vervormen zonder te uitgebreid te zijn,

Weg:Jupiter X
Aankoop,dan moet ik me nog haasten.

Wel een hoop leuke dingen eigenlijk, qua 'blijvertjes' hardware de Prophet 10 en MPC Live II vooral denk ik. De Elektron Models waren leuk maar toch retour voor MPC, dus misschien 'slechtste'? Evengoed leuke bakjes. Verder ben ik vanaf deze zomer vooral het gitarenpad op, dus dat is ook erg leuk allemaal, weer eens wat anders en ook weer lekker veel te GASsen.

Telt ruil ook? Enorm tevreden van de Digitone en als ruil niet telt, de Polybrute.

Slechtste aankoop: Minibrute

Sherman Filterbank 2 was voor mij wel de klapper.
In de categorie "Waarom kocht ik dit niet eerder?" is een simpele patchbay het vermelden waard.

Meeste plezier gehad met de S2400, voor de rest niets noemenswaardig gekocht (buiten klein spul; kabels, snaren, Doepfer CV/Gate ding enz.)

Back