Beste aankoop van 2021 (en evt slechste) ;)

Weinig gekocht, twee dingetjes en over eentje kan ik nog weinig zeggen. Dus de beste: een Kawai K1. Oud, maar lekker lofi-ish. En de slechtste: een Kawai K1. Neemt best wel ruimte in beslag.

Toraiz SP16. Al was het alleen maar om het sample filemanagement. Nee het is geen sophisticated Elektron sequencer maar wel een professioneel klinkend apparaat welke onwijs transparant en punchy klinkt.

Meeste fun had ik toch uiteindelijk met een TX81Z die ik voor 75E scoorde. Wauw wat een sound en wat een punch. Staat als een huis tegenover m'n analoge mono's... Veel gebruikt in electro trackjes.

Na 6 jaar 100% aankoop stop!

Voor de woonkamer: 2dehands Yamaha clp575
Voor de studio: B-stock Moog One

Geen slechte aankopen gedaan.
Slechte synths bestaan niet echt anyway....

Helemaal niks nieuws gekocht dit jaar. Heb alles wat ik nodig heb voor nu.
Hehe deze zin ga ik op 1 januari ook posten

Na 6 jaar 100% aankoop stop!

Voor de woonkamer: 2dehands Yamaha clp575
Voor de studio: B-stock Moog One

Geen slechte aankopen gedaan.
Slechte synths bestaan niet echt anyway....
Mja… de minibrute nochtans…

• Duimpje
Duimpjes: Vic
eeste fun had ik toch uiteindelijk met een TX81Z die ik voor 75E scoorde. Wauw wat een sound en wat een punch. Staat als een huis tegenover m'n analoge mono's... Veel gebruikt in electro trackjes.
ik ben echt enorm fan van de DX11, is hetzelfde maar heeft ook pitch envelopes.
Maar heb toch liever een TX81z ivm ruimte.
De 4ops worden vaak over het hoofd gezien mede door de dx100, 21 omdat dat veel simpelere synths zijn.
FM synth zijn echt baas.

mijn beste aankoop een Soundcraft k1, 4 band waarvan 2 para eq, 6 sends 2 bussen.

Maar heb toch liever een TX81z ivm ruimte.
De 4ops worden vaak over het hoofd gezien mede door de dx100, 21 omdat dat veel simpelere synths zijn.
FM synth zijn echt baas.
Ik heb een TG77 - 6 ops FM met PCM, effects, layers, filter en ook FM met PCM Waves. Superbak en maar 3U in een 19" rack. Die vind ik toffer dan die moderne FM jekkels van a Elektron, Korg, etc.

Mja… de minibrute nochtans…
Voor anderen is het dan weer een prachtig gebakje.

Niets voor mij ook hoor, over het algemeen blijf ik weg bij al dat mini low budget spul.

De polybrute spreekt me wel aan maar die 6 voices polyphony voor een bitimbraal nieuw toestel is onacceptabel. Ik wacht wel op de 12voice versie

Voor mij was 2021 een extreem rustig jaar qua aankopen.

Toch 1 echte aanwinst: Poly Beebo fx pedaal. Echt een geweldig ding. Helemaal modulair te programmeren en met 4 in en outs heel veel mogelijkheden. Voor 500 euro veel meer fun dan mijn Bigsky en H9 units, die dan wel weer iets sappiger klinken...

Ik heb een TG77 - 6 ops FM met PCM, effects, layers, filter en ook FM met PCM Waves. Superbak en maar 3U in een 19" rack. Die vind ik toffer dan die moderne FM jekkels van a Elektron, Korg, etc.
ja het is weer dat karakter, kleuring vs fancy gebruiksgemak dilemma... die digitone kan veel maar de sound blijft zo braafjes, die 4op dx'en blijven baas. helemaal mee eens! de dx7 heb ik ook gehad maar dat vond ik program wise niks aan. met 4op kan je nog redelijk overzichtelijk klooien.

die tg77 had ik voor m'n neus jaren terug, wil m nog steeds heel graag. maar ik denk dat het wel echt een mega editor menu dive bak is. sound zal wel bruut zijn. kon destijds kiezen, of de microwave of deze.. had ze beide moeten kopen haha. maar goed mw is ook geen rare flut bak

Back