Beste aankoop van 2021 (en evt slechste) ;)

Beste is de SWAM bundel voor Geoshred op de ipad. Die kan ik met de roli rise aansturen, is in de acoustische setup waar ik meespeel nog beter toepasbaar dan gedacht.

Ik heb nog een toevoeging aan beste aankopen:
De Befaco TRS-Midi kabels. Kosten geen drol (3 van 1,5m voor ongeveer een 10je) en zijn voorzien van andere kleur om verschil aan te geven tussen A & B standaard voor TRS midi aansluitingen.

MIDI-TRS-insert.jpg

Ik zie zelf ook liever midi over een din aansluiting.
Helaas is het niet waar iedere maker voor gaat.

Laatst gewijzigd:
Ik werk altijd half in en uit de box. Dus wat hardware betreft een Modal Cobalt 8M. Perfecte aanvulling op mijn Korg Minilogue XDM. Beetje overkill misschien, maar erg blij mee. Neemt weinig ruimte in op mijn deskje, maar des te groter is de klank die je met enige synth ervaring uit dit ding krijgt.

Qua software verrassend genoeg dit jaar geen VST synth op 1, maar een simpele meer dan geweldige soundbank van UVI. De OB legacy. Had 'm met een flinke korting. Begin steeds meer verzot te raken op die Oberheim sounds, al is het dan maar een sample bank. Die hardware kan ik toch niet betalen, haha. En zo goed zijn mijn oren nou ook niet meer ;-(

Oh ja en nog een Platform D3 display voor mijn Icon Platform Nano DAW controller. In de super sale bij een niet nader te noemen BOX-shop waar ik eigenlijk liever niet koop :-) Wel handig om te zien in welk kanaaltje ik nu echt aan het editen ben, zonder mijn mix te verknallen.

De slechtste: een hele waslijst van die goedkopere meuk vst synths die je in de loop der tijd verzamelt. Niet omdat het moet, maar omdat het kan. Die heb ik dit jaar aardig gedelete zonder omkijken.

Dat ziet er alsch nieuw uit!
mja ik ben echt een puristische mierenneuker: er zitten hele fijne matte vlekjes op zwarte toesten, daar kan ik me aan ergeren, een gloed nieuw toetsenbord... Anyway... Hij werkt, en dat is belangrijk als je de sequencer wil gebruiken of de transpose (of beiden)
dit is mijn favo synth, klinkt absoluut héérlijk.

Grote verwezenlijking dit jaar?Veel op stort gegooid, weinig tot niets aankoop.Resultaat?Veel muziek gemaakt.
Laat eens horen dan?Klinkt gemakkelijk, maar ik wil van mensen af geraken.😊

Grootste Persoonl'ke ontdekking van 2021: Jupiler 0.0%
Grootste miskoop: één of ander sample pack vd alpha juno

Grootste technische verbetering en eindelk einde van de audio sync probs: RME digiface als 2de aggregate audiocard naast de Profire 2626
Grootste gedrevenheid van 2021: W..z Powercore Plugins

Ergste defecten: Lekkende accu van falcon Lem mixboard, en defect Flatscreen
Duurste aankoop: 4de Falcon LEM op Reverb
Meest ongebruikte aankoop:5de Falcon LEM

Grootste verbetering: Via de Roland W-30, eindelk de Samples vd MC-909 goed gekregen

Beste Pensioen investering: M'n meer dan 1000 tracks, per 5 tracks, op 200 cd's gebrand
Grootste schrik voor 2022, het uitvallen vd CDJ, DBMax, DJM, HD8, SDJ en te dure huishuur

Grootste aankoop plannen voor 2022: Betaalbaar SSD Data storage

okey,,

Nog n amt8 nodig in 2022 Stephen? 😎

tja, af en toe kijk ik naar AMT en Unitors op 2de hands, maar zolang er geen stuk gaat, heb ik er geen nodig,

Minste aan koop een oude Echocord Mini, niet mijn ding en had er zoveel van verwacht.

Beste aankoop Gainlab Audio Dictator - Alles klinkt beter door dat ding, wet een aanwinst (samen met de HDE 250 EQ)

Ga die gearlist klinkt bekend
Maar ik heb n zwarte 101 ;)
Hoe gebruik je de fb? Als send? Insert?
Great minds think alike! 😅

Een Zwarte 101? Die ken ik nog niet.

En de FB2 wordt idd als insert in een schakel met diverse FX gebruikt.
Send gebruik ik voornamelijk voor reverbs etc.

Back