Magie van de Cirklon sequencer?

Hier ook nog steeds supertevreden over. De basismogelijkheden zijn eigenlijk al goed genoeg om veel voordeel van te hebben maar wat al werd gezegd, hoe meer je de moeite neemt om je erin te verdiepen, des te meer je eraan gaat hebben. Werkt voor mij in ieder geval erg goed op mijn inspiratie. Grote voordeel, vind ik, is dat ik alles kan gebruiken vóórdat ik de computer aanzet.

Al jaren zeer tevreden met de Cirklon. Ook handig als MIDI router (ik hoef niet te onthouden op welk kanaal de TX81Z zit, ik kies in de Cirklon "TX81Z" en de MIDI gaat naar de juiste poort / kanaal combinatie).

Prettig en nuttig apparaat als je (een deel van de tijd) zonder computer wilt werken. Wel sterk op loops gericht. Je kunt wel een lineaire compositie maken maar die moet je dan in blokken hakken.

Brownian mode aanzetten en dan een drumrack aansturen met wat al dan niet verschillende midi of geen noten. Als je omvergeblazen wil worden, very cooL - zeker al die bak de E-MU Pro/cussion is :)

zit nog altijd op de 1 versie; als de remote midi control van bvb de track control values er ooit van komen stap ik waarschijnlijk wel over naar de V2. Maar nog altijd geweldige sequencer, met makkelijk te programmeren hoeveelheid afwisseling. Te generatief moet het niet zijn voor mij, dan heb ik nogal snel het idee dat ik een auto-accompaniment van een keyboard aan het gebruiken ben ofzo :-).

Ik gebruik de Cirklon al heel lang live, sinds 2014 ofzoiets, en ben er echt mee vergroeid, haha. Het is qua tightheid en hoeveelheid midipoorten al snel een stuk betrouwbaarder dan een DAW, dat was voor mij reden nummer 1 om 'm te kopen. Overigens is dat anno 2026 wel een heel eind beter dan toen, en ik merk ook wel dat Cirklon op sommige fronten ook best beperkt is. (bijv MIDI routing enzo is niet vergelijkbaar met wat ik bij sommige uitgebreidere liveproducties in Ableton moet doen) Maar de snelheid waarmee ik op de Cirklon een arrangement in elkaar kan zetten is wel echt geniaal. Omdat de interface zo logisch is kan dat vrijwel helemaal op muscle memory.
Plus inderdaad dat het super gemakkelijk is om met aux events allerlei shit uit te halen die in een DAW behoorlijk wat voeten in de aarde zouden hebben.

Is het magisch? Nouja, alleen als je ook magisch vette shit maakt natuurlijk. Zonder inspiratie is het gewoon een dure rekenmachine :P

Back