Nieuwe mixer-aanschaf

Subatomic

Stamgast
Hallo,

Naar aanleiding van mijn laatste aankopen (een Lexicon mpx-1 en een Aphex Aural Exciter/Big Bottom C2) zit er niets anders op dan een goede mixer aan te schaffen.

k heb nu een Koda 206 mixer zonder inserts en sends en die wil ik in verband met mijn MPX zeker gebruiken. Nu heb ik een Virus B en een Micro Modular die ik natuurlijk sowieso op de mixer aan wil sluiten. Ik heb verder nog een St Audio C-Port die ik verder kan gebruiken als input, maar in deze gaat het me er juist om dat ik de MPX1 als send kan gebruiken.

Ik heb dus minimaal 6 ingangen nodig logischerwijs en evenveel sends. Wat is een betaalbaar alternatief? Ik was eigenlijk niet van plan boven de 500 euro te gaan uitgeven daarvoor.

Graag jullie mening en advies.

Allen & Heath WZ serie. Ongenaakbare prijs kwaliteit verhouding, kan je gerust 2e hanz kopen.
Heeft ook nog eens direct-outs.

Origineel geplaatst door The Q
Allen & Heath WZ serie. Ongenaakbare prijs kwaliteit verhouding, kan je gerust 2e hanz kopen.
Heeft ook nog eens direct-outs.

Helaas zijn er zeer weinig (lees: GEEN) A&H mixers voor een prijs rond de 500 euro te koop.

Die Yamaha mixers, welke serie is dat?

Ik neem aan dat de MG serie bedoeld wordt; bijv de Yamaha - MG 16/4, relaxte mixer voor een goeie prijs...

16 channel mixer, 8 mono microphon-/line-/xlr-/jack/inputs,4 stereo line-/jack-inputs, 2 stereo aux returns, 2 auxsends, 10 inserts, 3-band eq, low cut filter 18dB, highend microphone preamp, 48V phantompower, external powersupply, size wxhxd: 423 x 104 x 417,5mm, weight: 5,2kg

voor 255,- bij thomann

Zijn ook andere modellen met andere spec's te vinden.... Tweedehands niet snel te vinden, wat dus weer een goed teken is.

als ik jou was zou ik een iets grotere mixer kopen, je Virus heeft geloof ik alleen al 6 outputs.
dit in het kader van dat je altijd wel plannen hebt tot gear uitbreiding
kan je de mogelijkheden teminste ook maximaal benuten

b.v. een spirit SX koop je 2dehands makkelijk voor +_300,00
en dan heb je wel 20 inputs.

suc 6 met je keuze!!

Re: Nieuwe mixer-aanschaf

Origineel geplaatst door Subatomic

Ik heb dus minimaal 6 ingangen nodig logischerwijs en evenveel sends.

Deze logica ontgaat mij een beetje..
Als je dan toch 6 sends nodig hebt kan je voor een Spirit RACPAC gaan, die heeft er 6 nl.
Staat er een te koop op dit forum. (niet van mij ;) )

Origineel geplaatst door Subatomic
Helaas zijn er zeer weinig (lees: GEEN) A&H mixers voor een prijs rond de 500 euro te koop.

ff via ebay neuzen, het komt je niet aanwaaien.

Back