ff uitblazen (op een lekkere EDM track)

MacGyverGear

midi-life crisis
Vanmorgen hoorde ik weer een heerlijke track van een producer op wiens muziek ik eerder improviseerde met de sax.

Na wat luisteren kreeg ik al snel inspiratie. Zojuist 'n paar takes gedaan.. waarvan deze wel lekker ging.. hier en daar 'n paar verkeerde kleppen maar erg van genoten.. echt een heerlijke track!!

De producer die dit maakte heet Majed Salih. Track ID: Starstique

Ik heb al tijden een draadje uitstaan waarin ik dit soort muziek zoek. Mocht iemand 'n producer kennen die deze stijl ook nog doet?? Hooke me up!! :okdan:

klinkt lekker.. Ik zou eens zoeken op instrumentale versies van Kaskade

Bonuspunten voor de titel van dit draadje haha..

Die met de Deadmau5-track blijft supermooi man (had 'm al in dat andere draadje gespot)... vet gelikt, maar hij komt wel oprecht binnen..

Bonuspunten voor de titel van dit draadje haha..

Die met de Deadmau5-track blijft supermooi man (had 'm al in dat andere draadje gespot)... vet gelikt, maar hij komt wel oprecht binnen..
Haha.. het floepte er bij een optreden zo ineens uit toen ik een sax liedje ging doen.. ik heb het er maar in gehouden.. :D

Maar thanx!!Die Deadmau5 track wordt op YT ook best goed bekeken.. normaal zijn het 50 plays via zo'n 'ff uitblazen' topic hier op SF.. wel apart.. niet eens zo'n heel goeie performance qua timing maar ik hou echt van die track.. en zo heerlijk om em nu soortvan uit te kunnen voeren.. gisteren ook weer ff gedaan.. :)

Gisteren een aantal takes met de sax ouderwets in m'n DAW opgenomen en vandaag nogeens geluisterd. Toch wat overzichtelijker en een betere manier om keuzes te maken dan tijdens het jammen... Heb de structuur van de track ook wat aangepast.. is wat compacter nu.

Laatst gewijzigd:
klinkt goed! Check ook eens Glenn Morrison

Thanx.. heeft wel beetje synthwave vibe.. :) Wat ik in deze track mis is een beetje de structure van verschillende thema's qua compositie.. maar het heeft wel alle ruimte. Ga nog eens wat meer werk van em checken..

Ik vindt het altijd geweldig om mensen te zien die verschillende instrumenten bespelen...
Pop/jazz/blues is de sax bekend mee geworden en het is echt een solo instrument.
Buiten de fanfare om dan...
en niet de makkelijkste blazer van de afdeling blazers.

Mooi gedaan hoor.:okdan::okdan:

Ik heb wel weer zin om zo'n track maken. Mocht ik wat ideeën hebben en je staat er voor open kan ik deze altijd met je delen als je daar voor open staat?
Hey!! You can do it!! :okdan: Ik kom zelf altijd in een soort disco vibe terecht als ik iets probeer te maken :D Toevallig gisteren wel ff de geluidjes geprobeerd na te maken maar dan...
Ik vind het zelf wel mooi om ook meerdere thema's te hebben in liedjes. Ik hoor ook vaak tracks die wel catchy zijn maar dan bouwt het niet uit qua thema's ofzo.. maar ik heb te gekke dingen van jou gehoord al. Laat maar weten als je wat op wat inspiratie bent gekomen.. :okdan: Jij werkt met FL toch?

Ik vindt het altijd geweldig om mensen te zien die verschillende instrumenten bespelen...
Pop/jazz/blues is de sax bekend mee geworden en het is echt een solo instrument.
Buiten de fanfare om dan...
en niet de makkelijkste blazer van de afdeling blazers.

Mooi gedaan hoor.:okdan::okdan:
haha.. ja de fanfare hebben ze ook last van saxen.. :D Maar wel te gek hoor..schuiftrombone's vind ik ook geweldig! Maar dat is nog moeilijker.. Ik ben nu bijna 10 jaar bezig met de sax.. elke track waar ik induik leer ik weer nieuwe dingen en levert weer een nieuw avontuur op. Maar thanx!

Ik vind deze 'muzikalere' EDM echt heerlijk om op te saxen.. lekker galmpje en delaytje erop en spelen.. 8)

Maak me tracks in Cubase, maar is geen probleem denk ik.
Nee geen probleem.. was meer de vraag. Soms is het voor collabs handig dat je hetzelfde DAW zit maar in feite maak jij de track en ik probeer er later gewoon wat op uit. Maar we gaan wel ff PBen erover :okdan:

Ah.. ik had toevallig eergisteren een track van Deadmau5 & Kaskade gedaan maar dan zit je een beetje vast aan de melodie.. maar idd. mooe tracks!!

Ooh die is ook lekker ja.
Komt ook door het nr, goede herinneringen aan.
Maar die sax. Man man man.
Ik kan er uren naar luisteren!

En ik ben helemaal fan van koper.
Ik ken geen instrument wat zo indrukwekkend kan klinken als een blazersectie.
Ooit een begrafenis meegemaakt van onze buurman die conservatoriumdocent was en diverse ensembles had gehad in z'n leven.
Daar stonden ze bij het graf toen we door het bos de weg ernaartoe liepen met de kist vooraan en hoorde je die klanken steeds harder worden.
Een bewerking op één van z'n lievelingsliederen die we vaak zongen in de kerk.
Ik meen dat het er drie of vier waren, maar wat een ongelooflijk mooi geheel.

We hebben een aantal jaren een saxofonist in de band gehad, dat was ook altijd genieten.

Ooh die is ook lekker ja.
Komt ook door het nr, goede herinneringen aan.
Maar die sax. Man man man.
Ik kan er uren naar luisteren!

En ik ben helemaal fan van koper.
Ik ken geen instrument wat zo indrukwekkend kan klinken als een blazersectie.
Ooit een begrafenis meegemaakt van onze buurman die conservatoriumdocent was en diverse ensembles had gehad in z'n leven.
Daar stonden ze bij het graf toen we door het bos de weg ernaartoe liepen met de kist vooraan en hoorde je die klanken steeds harder worden.
Een bewerking op één van z'n lievelingsliederen die we vaak zongen in de kerk.
Ik meen dat het er drie of vier waren, maar wat een ongelooflijk mooi geheel.

We hebben een aantal jaren een saxofonist in de band gehad, dat was ook altijd genieten.

Thanx Peter! :) Ja echt een super mooie track.. I Remember.. Het is eigenlijk een vrij eenvoudige melodie maar hij werkt. En ben ook wel verrast dat het zo goed samen gaat met saxofoon.

Ik heb ook altijd wel een liefde voor blaasinstrumenten gehad.. vanaf mijn prille jeugd disco en soul gehoord, zo geweldig!! En eigenlijk deze sax heeft voor mij grote emotionele waarde. Ooit door mij pa nieuw gekocht in '61 en heeft er ook mee op podia gestaan.. inmiddels wel 'n paar keer gereviseerd.. maar hij leeft nog en mijn pa geniet er zo van als ie die opnames hoort die ik ermee maak. :)

hey, is dit geen lekkere instrumental om lekker overheen te toeteren met een Miami Vice vibe?
[edit: laat maar - zat al een sax in in]

Laatst gewijzigd:
@Furious5 had je bericht gemist.. (toch wel nieuwsgierig.. ;))

Zojuist een nieuwe opname gemaakt van de track in de OP, dat was nog 'n beetje improviseren her en der.. melodieën zijn nu meer steady. Ook is de structuur aangepast.

Laatst gewijzigd:
nee was deze track... je kent hem al. Maar die heeft al een soort sax line er in..

HEy ja!! Die had je in het topic "waar luister je naar.." gepost.. :okdan:
Maar wow.. echt super mooi!! Heel andere stijl, het is wat vol al maar toch.. I would like to have sax with that track.. 😜

Back