Beginnen met sequensen daarna nummer optuigen met mooie klanken.

jserle

JS Jacques Serle
Middelharnis op de Zuid-Hollandse eilanden.
Drie filmpjes die per stuk enkele minuten duren.
Het eerste filmpje zou scherper kunnen en is mono want ik kreeg het niet gesynchroniseerd met een geluidsrecorder het geluid is van de microfoon van de camera.
Het tweede filmpje is gelijktijdig opgenomen met het eerste en ook niet gesynchroniseerd met een geluidsrecorder het geluid is van de microfoon van de camera.
Het derde is het drukste hier bracht ik een stereospoor op aan. Dat is onafhankelijk (los) van de beelden.

Heb die derde geluisterd, want de geluidskwaliteit van zo'n cameramicrofoon doet toch behoorlijk afbreuk aan de muziek. Het is een lekker trippy stukje muziek, veel meer kan ik er niet over zeggen. Is het deels zelfbouwspul?

Heb die derde geluisterd, want de geluidskwaliteit van zo'n cameramicrofoon doet toch behoorlijk afbreuk aan de muziek. Het is een lekker trippy stukje muziek, veel meer kan ik er niet over zeggen. Is het deels zelfbouwspul?
Ja enorm veel afbreuk. Dingen die je normaal hoort die hoor je niet meer. (Ook met mp3 het geval) Omdat ik me al langer bezig houd met een goede stem / muziek verhouding vanwege de film/video hobby kom ik dat ook vaak tegen in de eind geluidsmix voor het beeld. Dat de verhoudingen niet goed zijn.
. . . De midi willekeur patroon input is een zelfbouw knutselpartij die werkt.
0V is geen geluid. 5V is een toon of noot.
Nummer 1 is echt
Nummer 2 is echt
Nummer 3 is van het Hot knob syndrome.
Dat is niet zo moeilijk te maken met een breadboard waar ic`s op `vastgeprikt` kunnen worden.
Die kastjes waar ik alles in stop zijn bijna een soort handelsmerk van me omdat ik die al tientallen jaren gebruik (sinds 1977)
. . . Verder merk ik wel eens dat de zwakke signalen van een microfoon wel eens last hebben van oxidatie bij de connectoren.
Het zelfde idee als wat ik vroeger had met een modelspoortreintje die niet verder wilde op de rails.

Laatst gewijzigd:
Ja enorm veel afbreuk.
Ik maak af en toe een filmpje in Ableton Live. Wat ik doe neem ik meteen op als audio, en die audio plak ik er tijdens het monteren van de video onder. Dan heb je de beelden met goed geluid 👍 Enige waar ik soms nog mee pruts is het synchroniseren van de beelden en het geluid.

Enige waar ik soms nog mee pruts is het synchroniseren van de beelden en het geluid.
Dat is precies waar ze zo'n klap-bordje voor gebruiken bij een film-take. Om later geluid en beeld te kunnen synchroniseren. Gewoon iets in beeld doen dat een heel duidelijke en korte puls afgeeft. Daarmee kun je beeld en geluid haarfijn synchroniseren... en dan later dat synchronisatie stukje eruit knippen.

Ik maak af en toe een filmpje in Ableton Live. Wat ik doe neem ik meteen op als audio, en die audio plak ik er tijdens het monteren van de video onder. Dan heb je de beelden met goed geluid 👍 Enige waar ik soms nog mee pruts is het synchroniseren van de beelden en het geluid.
Het lukt me wel om te synchroniseren zoals in onderstaande filmpje met een losse recorder en ook noodzakelijk vanwege het lawaai wat het motortje bij de camera maakt.
De recorder houd ik in mijn hand.
Maar zoals bombario al schreef (soms pruts) Het valt niet altijd mee om alles weer terug te vinden.
De bekende handklap is er ook ♪ een. wel een stuk stilte toevoegen voor het contrast.

Hola Jacques Serle,

Bouwen is een probleem in nederland:D
In Almere zijn de regels soepeler.
Ik bouwde mijn huis in frankrijk en heb daar geen problemen gehad!
Ook in spanje gebouwd en geen probleem,je moet natuurlijk wel een spaanse architekt nemen kosten 3000 euro.
Die man regelt alles waar je zelf nooit uitkomt!
Ik zou zeggen emigreer:D

Groeten van Andreos:)

Alledrie de filmpjes starten en dan spelen met de volumes is leuk. Sequencen met de sequences :okdan:

Met de rewind-knoppen kan je 't gaande houden.

Laatst gewijzigd:
Back