Sonicware SmplTrek Portable Sampler

Sonicware komt met een portable sampler, de SmplTrek.

smpltrek.png

Dit is een kickstarter, maar deze heeft de target al ruim overschreden, dus hij gaat er komen.

smpltrek1.png

Nee, deze is nog niet te krijgen geweest. Ik ben geneigd in te gaan op de pre-order via de site, want hun flagship synth ELZ-1 is heel tof, onder meer vanwege de granulaire sample engines die erin zitten. Dat belooft wat voor dit apparaat.

Moet me wel heel erg vergissen als Thomann het laatst niet op hun site had staan, maar niks is onmogelijk. :D

Het zal best dat hij op de site van Thomann stond, maar dan heb niet jij, maar Thomann zich vergist. De makers zijn best strak in hun communicatie op hun website en op kickstarter, en zij zeggen zelf dat ze nog aan het ontwikkelen zijn.
Anyway, ik ben overstag gegaan en heb me via de Duitse importeur verzekerd van 1 van de units van de voorverkoop. Zou dan in december moeten komen.

Het zal best dat hij op de site van Thomann stond, maar dan heb niet jij, maar Thomann zich vergist.

Ja, dat kan ook. Ik twijfel nu wel of Thomann schreef 'op voorraad', of 'leverbaar binnen ...', oid. Het was een maand of twee geleden, ongeveer.

Ik hoop dat de bouwkwaliteit in orde is van deze. Heb de Liven 8bits gehad, dat was maar matig.

Ik hoop dat de bouwkwaliteit in orde is van deze. Heb de Liven 8bits gehad, dat was maar matig.
Ik hoop dat ie van metaal is, net als de commercieel niet echt geslaagde ELZ_1. Dat is een tank. Maar op de foto’s afgaand zal deze wel van plastic zijn.

Maar op de foto’s afgaand zal deze wel van plastic zijn.

Dan inderdaad misschien net als de Liven. Of dat een probleem is, hangt ook af wat je ermee wil doen. Voor thuis zal het niet zo'n probleem zijn, maar ik zocht juist iets om mee te nemen in een rugzakje, oid. Dat zag ik met de Liven toch niet zo zitten. Qua functionaliteit wel waar voor je geld.

Ja, dus? Hij is toch niet te krijgen nu? Daar hadden we het over.

Er was onduidelijkheid over of hij op de site stond zei je.. Ik laat je zien dat hij gewoon te bestellen is.

Interessant ben benieuwd of hij audio over USB streaming heeft en export per kanaal. Zodat je hem als een sketch machine kan gebruiken. Kan een concurrent voor de Digitakt worden dit. Geen 1 GB opslag maar een SD kaart met zoveel samples als je wilt. Zag dat hij rond de €600 gaat kosten. Ik ga hem in de gaten houden.

Hij heeft offline time-stretching.... Dat is al aardig uniek.

Rare video, krijgt nog steeds niet echt beeld van hoe t ding klinkt tov originele bron. Hoe dan ook.. Eindelijk weer eens een sampler die voor een stoffige sound gaat!

In dit filmpje is het 12 bit-karakter wel enigszins aanwezig

Ai, dit gaat wachttijden opleveren van hier tot aan de maan. Ie-de-reen wil dit ding hebben....

Mwa... geen resampling, 4 tracks, 4 sec, mono?, geen chops?

Het ziet er nog een beetje zo zo uit allemaal. Maar als de prijs zoals de andere in de liven serie is kan ik me wel voorstellen dat t voor de doelgroep interessant is. Niet voor mij iig

Toffe sound, maar wat Sjeff zegt. Ik hou t denk k lekker bij mn MPC One en als k lofi shit wil haal k alles eerst wel door m'n 950 heen...

Back