Havelock
I Love Synthesizer Sound!
Beste forum leden,
Ik vroeg me af welke keyboard/controller jullie gebruiken wat het beste is om plug-ins(vst’s) mee aan te sturen is ?
Het liefst eentje die een beetje compact is alle suggesties zijn welkom.
Ik zat zelf te denken aan een Arturia keystep pro in toekomst aan te willen schaffen.
Maar als jullie mij op andere ideeën kan brengen welke controller nog meer goed zijn om plug-ins aan te sturen hoor ik dat graag natuurlijk!
Ben erg benieuwd welke controller jullie gebruiken.
Ik vroeg me af welke keyboard/controller jullie gebruiken wat het beste is om plug-ins(vst’s) mee aan te sturen is ?
Het liefst eentje die een beetje compact is alle suggesties zijn welkom.
Ik zat zelf te denken aan een Arturia keystep pro in toekomst aan te willen schaffen.
Maar als jullie mij op andere ideeën kan brengen welke controller nog meer goed zijn om plug-ins aan te sturen hoor ik dat graag natuurlijk!
Ben erg benieuwd welke controller jullie gebruiken.

Ik heb die een tijd terug aangeschaft omdat ik wat GAS had naar een vintage Roland MKS-80. Maar na wat overpeinzingen leek me het werken met een racksynth + controller niet heel veel verschillend dan werken met een VST + controller. Alleenhet voordeel van een dedicated controller voor een hardware synth is dat uiteraard alle knoppen en schuiven corresponderen met wat de synth doet. Bij een VST is dat natuurlijk anders omdat de controller meer generiek is. In eerste instantie keek ik daarom naar een Midifighter Twister of een Faderfox EC4. De EC4 leek me vooral interessant omdat je dan ook via het schermpje kon zien welke parameter er aan de knop die je draait toegewezen is. Bij het bekijken van filmpjes daarover kwam ik in de comments de Electra One tegen.Die leek me een stuk flexibeler en overzichtelijker dan alle andere controllers. Ik heb ze numeer dan een jaar en ben er dik tevreden mee. Je hoeft bijna niet naar het DAW scherm te kijken als je een synth aan het tweaken bent, het zit een stuk dichter tegen werken met een hardware synth aan. Ik heb een hoop templates gemaakt die ik in de Electra community gedeeld heb, o.a. voor veel van de Arturia Collection 8 synths, Waves, Thorn. Fluitje van een cent om die in te laden en direct aan de slag te gaan. Maar als je van programmeren houd dan kun je helemaal je hart ophalen (je kunt met LUA scripten), maar daar is