Yamaha CS60 - Minder is Meer

Emanuel23

Ouwe rot
Hallo Synthforum

Voor zij die nog eens een CS60 willen horen, solo en puur:

==> Door omstandigheden had ik de synth gedurende een jaar lang niet gebruikt.
Ik was bezorgd om hem terug aan te zetten; de mythe zegt dat het een temperamentvol beestje kan zijn.

Wat bleek bij de reboot: alles werkte gewoon perfect.
Zelfs de tuning was on point, elke voice.
Was ik opgelucht!

De improvisatie hierboven is wat er gebeurde vlak na die eerste reboot, op 3 december 2021.
Het duurde een eind vooraleer ik wist wat te doen met de opname.

Hopelijk hebben jullie er iets aan.

Fijn! Heerlijk expressief instrument is dat toch. Mijn CS60 is ook superstabiel hier op zolder. Is misschien anders als je er mee gaat touren of zo. Wat voor (galm) effect(en) heb je gebruikt?

Jaja ... wat blijven die oude polyfone CS-bakken toch machtig mooi klinken. De reverb is wel nodig maar de meeste synths hebben wel een effect nodig.

Het verwondert me wel niet dat ie na een jaar werkloosheid toch onmiddellijk goed klinkt. Als ik bedenk hoeveel werk je in de restauratie hebt gestoken, kan ie alleen maar super in orde zijn en dus ook nog heel goed werken (ook na een langere tijd van stilstand).

Top in ieder geval :okdan:

:doei:

Danny

Dat zeggen ze toch wel eens over al die oude sportwagens zoals MG? Als ze vandaag nog rijden dan zijn ze zo goed bijgehouden dat ze betrouwbaarder zijn dan recht uit de fabriek. Óf er is nooit wat gedaan aan de kinderziektes en ontwerpfouten en hij is inmiddels aan gort gereden, of alles is dermate goed gefixt dat alle problemen uit het blok zijn verholpen.

Heerlijk.. wat een geluid is dat toch. Helemaal blij van.. :okdan:

Dank aan iedereen voor de comments!

@vinnieq er zitten 4 sends op, allemaal VST: Lexicon Hall, Waves Trueverb en HDelay, en een Native Instruments RC 24.
Ook wat mid weggehaald op de masterbus (-2dB op 451Hz met Waves F6), en een Waves L2 voor de pieken + dithering van 24 naar 16 bit.

Laatst gewijzigd:
Back