Goede muziekdocu's en reportages op YouTube?

In this video I explore how corporatism produces soulless music, some of which is amusingly awful! I also explore how tech and oil companies with dubious business practices use music as part of propaganda campaigns to convince the public that they support ecological activism. With some music theory thrown in along the way, I also compose a few kinds of different corporate styles to show the various tropes that exist. Some of it is blundering nonsense. Some of it is a little more sinister. All of it is garbage. Enjoy!

Niet op youtube maar wel de moeite waard :
Een hele rij

Digital Hardcore.. niet de gabber hardcore uit Nederland maar van Atari Teenage Riot. Interessant vond ik toendertijd (90er jaren) omdat dance apparatuur zoals de 909 nu werd gebruikt in een punk/rock band setting... Dat was vrij nieuw..

Met mijn avatar kan het niet anders dan dat ik vroeg of laat met een mooie krautrock docu kom. :)
Voor de diehards allang bekend allemaal maar voor diegenen die het gemist hebben of nieuwe leden die dit nog niet onderzocht hebben.
Mooie oude beelden van oa Stockhausen en Czukay die zo leuk vertelt hoe Damo de zanger bij de band kwam.
Hij zag 'm op straat rare dingen doen en vroeg of ie die avond wilde komen zingen en Damo zei; "da's goed en gaan we nog repeteren" waarop Czukay zei; "nee, da's niet nodig" :D

Deze is echt goud:

Vond deze ook heel interessant, moet je wel van prog rock houden:

En deze over het opzetten van het tournee in 2007 van Genesis:

Sound of Berlin Documentary

Korte docu's over Vaporwave...

Een van de bekendste tracks:
MACINTOSH PLUS - FLORAL SHOPPE

Vaporwave: A Brief History

Vaporwave: Genre Redefined

Laatst gewijzigd:
Freestyle

Dikke drum patterns uit de 80's.. Echt muziek voor de clubs..

Bekende (!) Freestyle track.. als kind lang naar gezocht omdat ik niet wist wie dit was.. Blijft zo'n goede track!

Shannon - Let The Music Play

Laatst gewijzigd:
Back