19vierentachtig
Ouwe rot
Ik geloof er niets van. En wil ze gewoon alle 40 hebben.Geloof me, je hoeft echt geen jaren 80 1-2 VCO analoog te hebben in 40 verschillende variaties![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik geloof er niets van. En wil ze gewoon alle 40 hebben.Geloof me, je hoeft echt geen jaren 80 1-2 VCO analoog te hebben in 40 verschillende variaties![]()
Ik deel deze mening maar mensen moeten dat lekker zelf weten.Geloof me, je hoeft echt geen jaren 80 1-2 VCO analoog te hebben in 40 verschillende variaties![]()

Helemaal mee eens waarom stoppen bij 40 variaties als het er meer kunnen zijn.Als je zoveel hebt staan is er vaak een klinische verklaring, niemand kan goedpraten dat je dat allemaal nodig zou moeten hebben (25+ subtractieve synths, 10 romplers etc )om synthgeluiden naar voren te toveren. Voer voor psychologen enzo. Het principe van hoarders zeg maar. Ik ga even chargeren hier; een saw met een lpf hoef je echt niet uit 40 verschillende synths te hebben klaarstaan.
Het schiet zijn doel kompleet voorbij, ipv muziek maken, zit je te pielen met voedingen/kabels/midikanalen op elkaar afstemmen, groundloops, sysex banken organiseren etc. Het stimuleert
Geloof me, je hoeft echt geen jaren 80 1-2 VCO analoog te hebben in 40 verschillende variaties![]()
tenzij dat ene gerecht Mexicano met mayonaise is... dan zou ik er regelmatig lunchen ^^Je gaat toch ook niet naar een restaurant met maar 1 gerecht op het menu
Jouw hok staat anders ook aardig vol Timik heb daar persoonlijk dus niets mee.
Its all about music.
Maar goed ik snap wel dat anderen zo hun plezier hebben.
En ga dat verder niet veroordelen.
Verschillende mensen verschillende pleziertjes.
Meer dan menige band meesleept denk ik zoer zit een verschil tussen keuze tussen een synth hebben en een ziekelijke verzamelingsdwang te hebben. Waar de grens ligt weet ik niet niet maar als ik 25stuks jaren 80 analogen naast elkaar zie, denk ik dat de grens wel aardig in zicht is van wat je nog gezond kan noemen.
Voor de rest moet iedereen lekker zelf weten waar je je poen aan uitgeeft natuurlijk. Ik heb als stelregel, je kan het beter aan XXXXX uitgeven dan aan heroine![]()
Nee, daar heb ik ook niet zoveel mee. Het moet voor mij wel een functie vervullen en niet alleen maar mooi/exclusief staan wezen zonder gebruikt te worden. Gear die bij mij niet gebruikt wordt, gaat er vroeg of laat uit.Maar ik heb dus niets met gear verzamelen en daar dan geen tracks mee te maken.
Idd.Geloof me, je hoeft echt geen jaren 80 1-2 VCO analoog te hebben in 40 verschillende variaties![]()

Klopt!De gene met al deze synths heeft duidelijk een GAS verslaving![]()

Hij heeft nog meer dan ik.. iig een aantal collectors waar ik niet aan toe kwam. Elka Synthex, ARP2600, Synton Syrinx, etc.. of de ruimte niet voor had.. CS80 (100kg!!). Super sociaal persoon met een enorme passie voor muziek die middenin het leven staat. Gewoon een goeie baan heeft en eigenlijk drummer is. Moet je er dan persee muziek mee maken?? Hij geniet zelf vooral van het unieke geluid wat zo'n apparaat produceert. En zo zie ik mijn verzameling ook een beetje, altijd een feestje om er 'n paar op te kunnen stellen als ik dat wil en even in op vakantie gaan... ik heb ze en ik hou ze lekker bij me.. 

in deze tijd moet je echt loaded zijn wil je bepaalde vintage dingen kopen.. sommige exemplaren die ik kocht hebben nu een 10-voudige vraagprijs.. als je ze al tegenkomt. Dus dan houdt het met een gemiddeld jaarsalaris snel op. Ook Electrische Piano's trouwens. Wurly, Rhodes en Clavinet, alleen nog maar bij handelaren te koop. Toen ik ze kocht was het net iets boven de 1000 euro ofzo. Er is nu best wel veel inflatie maar dat was een heel lange tijd niet zo.Van mijn kant is het absoluut geen afgeven.
Ik vind dat iedereen lekker zelf moet weten wat hij/zij leuk vind.
Het is gewoon mijn ding niet.
En liever synth dan auto's verzamelen![]()