Generatieve ambient met Stochas

Seva Randeep

Curator of Noise
Dit is mijn tweede poging om iets leuks te maken met Stochas. In dit geval heb ik gebruik gemaakt van Sytrus, Patcher en 3 Stochas. De eerste Stochas is voor de belletjes, de tweede voor de pads en de derde triggert verschillendepatronen bij de belletjesstochas.

De bedoeling is natuurlijk om veel variatie aan te brengen zodat het niet verveeld. Ik moet 'm nog verder fine tunen. Iemand nog leuke ideeën?

Oja, Stochas is gratis :-) Voor de liefhebber heb ik het projectbestand erbij gedaan.

Attachments

• Generative ambient with FL Stock.zip
    29,4 KB · Bekeken: 122
Laatst gewijzigd:
Ja, er moeten wat meer automations in komen. In de 3e versie maak ik gebruik van de Orb binnen Omnisphere.

Vandaar ;)
Dat is de betekenis van "Generatief". De computer genereerd het :-)

Stochas is mijn nieuwe, gratis speeltje. Het is een open-source advanced probabilistic polyrhythmic sequencer plugin :-)

Hier een andere soundscape "verzonnen" door de computer. Gemaakt met gratis geluiden :-)

Mooi deze. Wat is jouw bijdrage?
Het programmeren van de boel :-)

Ik ben dit idee nu momenteel aan het uitwerken met Omnisphere en Escape Velocity. Ik probeer 'm een uur te laten draaien en daar dan een film van een uur te maken met mooie spacy beelden erbij. Op 417 Hz.

Die tweede is wel tof, beetje soundtrack of gamemuziek
Misschien vind je deze ook tof? Ik heb bovenstaande instellingen gebruikt, maar de synth vervangen door Omnisphere en mijn eigen geluidenset Escape Velocity.

Om van die miljoenen view op Youtube mee te pikken, heb ik er een stress release video van 1 uur van gemaakt. Tijdens het maken ervan ben ik wel een keer in slaap gevallen, dus het werkt :-)

Hoe loopt je Omnisphere soundbank?
Ik maak er niet zo veel reclame voor. Ik heb er een stuk of 6 verkocht. Maar ik moet mijn naam weer opbouwen en reclame maken. Het komt allemaal wel, denk ik.

Wat betreft de eerste post, klinkt nu al niet verkeerd :okdan: Hoe divers zijn de verschillende afspeelbeurten?

Iemand nog leuke ideeën?

In lijn met wat @e-Gloomy-nations punch noemt.. er is nog ruimte voor een partij in het bas-register.. niet per sé een bassline, kan ook een tonal texture zijn (zeg ik dat goed?), maar dus iets wat de subs wat meer wakker schudt..

Wat betreft de eerste post, klinkt nu al niet verkeerd :okdan: Hoe divers zijn de verschillende afspeelbeurten?

In lijn met wat @e-Gloomy-nations punch noemt.. er is nog ruimte voor een partij in het bas-register.. niet per sé een bassline, kan ook een tonal texture zijn (zeg ik dat goed?), maar dus iets wat de subs wat meer wakker schudt..
Inderdaad, daar is nog wat ruimte. In de huidige versies, zit het er meer in. Maar kan nog beter. Ik ben er wat bang voor omdat het snel erg kan gaan beïnvloeden waardoor de hele soundscape niet zo mooi wordt, vind ik.

Op mijn nieuwe Youtube channel kun je de composities vinden:

Back