YouTube: Subscribe and click the bell!

kobuz

Ouwe rot
Ik wil dit toch een keertje kwijt hier ;). Aangezien hier best wat YouTuber creators zitten (en ook YouTube kijkers) ben ik benieuwd of dat eeuwige gejengel om volgers echt helpt. Ik stop serieus met het volgen als ik elke keer opnieuw een intro krijg met uitleg hoe YouTube werkt. Dat weet ik al. Heel lang. Is de frisse aanwas zo groot, dat het ‘t waard is dat abonnees dat keer op keer moeten zien?

Ik vind het soms echt zonde dat ik iets weg klik, simpelweg omdat ik al geïrriteerd ben vóór de echte info begint. Hebben meer mensen dat?

Ik doe nooit de bell en subscribe enkel als t boeit. Ik heb zelf een kanaal met 120 subscribers (ja ik was ook verbaast) en vraag niet naar die dingen. Maar ja, meer leden geeft meer opties. Vanaf 100 een andere link op maat, wist ik,zelf niet, vanaf 1000 dit, vanaf 10k inkomsten dacht ik. Niet dat t me allemaal interesseert. Ik doe t enkel voor de lol en wordt vast nooit interessant genoeg om 1000 leden te hebben. Wat kijk je trouwens later als lid… amper iets.
het is de facebook generatie he. Likes om mee te pronken. in mijn video over ikea hacks vraag ik likes omdat mijn stiefkids dat boeit. Maar ik vraag t enkel in de tekst naast de video. Als je voor tieners geen duizenden likes hebt ben je niks. En dat is net zo heerlijk, niks zijn vind ik haha.

het is zoals in de platenwinkel destijds als je een plaat oplegt, intro, 1 minuut verder de naald leggen en dan nog enkele mm verder. Idem met yt. Begin, paar keer tappen rechts op,je scherm zodat je direct 30 seconden verder bent en dat gezeur al skipt.

ik denk dat je meer content krijgt in de stijl van wat je liked. Ik like zelden want wil t beest niet voeden. Ik zet dan ook altijd doelgerichte reclame uit. Ik negeer liever onzin reclame die me toch niet raakt dan te worden verleid door iets dat mogelijk boeit.

Laatst gewijzigd:
Ja, volgens mij krijgen ze allemaal dat advies van Youtube want dan scoor je goed. Ik zie ze allemaal dezelfde technieken toepassen.. Maar goed, abonnee worden doe ik niet. Ik bezoek Youtube gewoon via de browser zonder in te loggen... en zonder dat er getracked wordt wat m'n interesses zijn...

Ik snap heel goed waarom je meer likes zou willen hebben, als je nastreeft om je kanaal te laten groeien, mijn punt is meer dat ik me afvraag waarom dat zo irritant moet en of dat dan ook echt werkt?

Ik denk dat het inderdaad werkt hoe irritant het voor sommigen ook is.. ze checken het bereik van hun videos, analyseren de boel etc. Het is echt een business voor die gasten. Voor alles zijn wel statistieken...
Mij boeit het niet zo, er zijn zat channels om uit te kiezen. Enne.. anders druk ik gewoon op de L toets om 10 seconden vooruit te skippen :)

Youtube is de bom, allemaal gratis content, ik ben er blij mee..

Als je ziet zonder inloggen wat trending is, zie je zo toch hoe oud de trendsetters zijn en de kijkers… heel jong. Dus ja dat werkt vast.
ik ben premium trouwens, ik kijk nooit tv, enkel,yt en die reclame is vreselijk

ik vraag er zelf bijna nooit om in mijn videos, maar het is wel degelijk belangrijk voor je kanaal om veel subscribers en likes te hebben als je wilt dat meer mensen je videos zien.

Dat kun je ook heel goed terug zien in youtube studio, in mijn geval is bijvoorbeeld deze maand 61 procent van de views gekomen doordat youtube deze aanbiedt aan mensen die daar waarschijnlijk geinteresseerd in zijn. En daarvoor zijn dus die subscribers en likes belangrijk op je video gecombineerd met de regelmaat van nieuwe videos die je post, zodat dat algoritme je videos vaker aanbiedt aan de doelgroep waarop je je richt. Vandaar dat veel mensen daar toch ook wel om vragen in hun videos.

het werkt echt, ik zie het gewoon in mijn statistieken terug, de nieuwe subscribers komen voornamelijk van die 61 procent van de youtube geadviseerde views en niet zozeer van mensen die zoeken op de video onderwerpen of een doorklik vanuit een forum of zo.

Maar goed ik vind het zelf ook irritant, dus zelf vraag ik er nauwelijks om (geloof dat ik dat in 1 van de meer dan 200 videos eens gedaan heb).

Like and subscribe is een call to action. Het menselijke brain is daar gevoelig voor. Zelf post ik veel op IG (niet muziek gerelateerd), en daar geef ik altijd een CTA zodat mensen een actie ondernemen. Dan stel ik bijvoorbeeld een vraag over het geposte onderwerp, en dan antwoorden mensen in de comments. Dit zorgt er voor dat je post meer actief word en aan andere wordt voorgesteld, wat uiteindelijk weer groei ter weet brengt. Zelfde geld voor YT.

Dus, wil je groeien, wil je dat gene waar je graag over praat onder de mensen komt, geef mensen dan een actie die ze kunnen uitvoeren. Dit kan je subtiel doen, of gewoon door te zeggen l"ike and subscribe als je deze video leuk vindt". Dat zijn 9 worden die je binnen 5 seconden kan zeggen.

Snap dat mijn beginpost wel het idee geeft dat ik de call to action helemaal niet wil zien (of begrijp). Dat is zeker niet waar, alleen heeft de manier waarop dat gebeurd bij mij dus soms juist het tegenovergestelde effect.

Ik heb er nooit om gevraagd en ga dit ook niet doen, dit tot groot verdriet van één van mijn kleinzoons :D , maar heb toch ruim 350 subscribers...
Wat ik wel heel erg flauw vind is dat gezeur over content copyright claim, zelfs als ik geluid toevoeg wat juist gemaakt is om deze claims tegen te gaan...

Ik heb YouTube premium om van reclame af te zijn, maar die reclame die contant makers zelf toevoegen voor hun sponsors vind ik wel irritant. Dat kun je niet omzeilen (wel doorspoelen).
Als iemand aan het einde van het filmpje een kleine vermelding maakt om hem/haar te subscriben heb ik nooit zo'n moeite mee.

Ik log nooit in op YT. Het vragen om een subscribe stoort me niet zo. Reclame is wel irritant. De wat langere video's download ik zodat het ook offline is te bekijken en dan heb je ook geen onderbrekingen.

Clipgrab is een goede... Download audio en video...

ik draai versie 3.9.7 en die werkt goed. Je kopieert de url van de video (cmd - C) en die staat dan automatisch in Clipgrab..

Ik heb geen moeite met die CTA, maar doe het aan het einde van je video in plaats van vooraan of halverwege. Als ik de video leuk vond is de kans best groot dat ik het dan doe (like minimaal). Aan het begin of halverwege de video ervaar ik het als irritant en opdringerig.

Back