YouTube: Subscribe and click the bell!

Kleine prijs om te betalen voor gratis content imho. Ik doe het zelf bijna nooit in m'n video's maar meer omdat ik het vergeet. :D Een CTA werkt wel. Aan het eind van een video werkt geloof ik minder goed dan aan het begin. Heeft ook te maken met audience retention. Veel mensen kijken video's niet tot het einde.

Moet alleen wel kort en bondig.

Kleine prijs om te betalen voor gratis content imho
Voor mij op zich waar, hoewel ik daar ook al behoorlijk veel reclame voor kijk en het niet voor betalende kijkers geldt. Het is natuurlijk ook helemaal niet zo'n groot probleem, soms komt de irritatie er gewoon ff uit :)

Ik heb geen moeite met die CTA, maar doe het aan het einde van je video in plaats van vooraan of halverwege.
ja, dat vind ik ook wel, maar dat heeft in de praktijk geen zin, als je in analytics kijkt zie je dat de meeste mensen rond de 30 seconden al weer doorskippen bij een muziekdemo naar een volgende video, bij tutorials ligt het rond de 40 procent van de duur van de video. Wat je ook wel ziet is dat mensen de video starten en dan even enkele seconden luisteren van stukjes in de video waar ze doorheenskippen. Dus even een paar seconden in het begin, paar seconden in het midden en paar seconden aan het einde. Daar speelt youtube nu ook op in door in elke video te laten zien welke stukjes het meest bekeken worden van een video (en hoe lang). Zodat een kijker niet de hele video hoeft te kijken, maar alleen het meest interessante stuk.

Maar alleen de echt geinteresseerde mensen kijken een video helemaal, dat is minder dan 2 procent in de praktijk :D (tenminste op mijn kanaal dan)

Youtube speelt daar overigens ook op in, tiktok is niet voor niets zo groot geworden, dat 10 seconden model spreekt mensen enorm aan, youtube is nu hetzelfde aan het doen met de shorts menu optie. En je ziet toch steeds meer video creators ook daar behoorlijk wat tijd in steken omdat dat steeds meer bekeken wordt.

Dus een melding aan het einde van je video is zinloos, dat moet echt in de eerste 30 seconden van je video.

Dat ze maar zappen door de videos. Kan me geen worst schelen. Als ze zappen is t niet mijn intended publiek en zoeken ze de uitgang :)

vraag me dan af of de volgende generatie koppels ook zo door hun babbeltje als koppel zapt met zulke low attention span. Beetje zoals de tiener hier in huis vroeger zei ‘jullie doen niks met jullie leven, ik wil leven’
Haha ja, we ruimen je troep op en maken eten. En tienertje zit op r telefoon onzin te kijken. Ik vroeg of dat was wat ze wou met r leven, of dat nu leven was. Het werd erg stil.
worden de volgende hits enkel nog refreintjes van 35 seconden en hop next track? Ik merkte het trouwens ook al op de dansvloer in de 2010’s, de jeugd wil megamixen ipv liedjes luisteren

ja, dat vind ik ook wel, maar dat heeft in de praktijk geen zin, als je in analytics kijkt zie je dat de meeste mensen rond de 30 seconden al weer doorskippen bij een muziekdemo naar een volgende video, bij tutorials ligt het rond de 40 procent van de duur van de video. Wat je ook wel ziet is dat mensen de video starten en dan even enkele seconden luisteren van stukjes in de video waar ze doorheenskippen. Dus even een paar seconden in het begin, paar seconden in het midden en paar seconden aan het einde. Daar speelt youtube nu ook op in door in elke video te laten zien welke stukjes het meest bekeken worden van een video (en hoe lang). Zodat een kijker niet de hele video hoeft te kijken, maar alleen het meest interessante stuk.

Maar alleen de echt geinteresseerde mensen kijken een video helemaal, dat is minder dan 2 procent in de praktijk :D (tenminste op mijn kanaal dan)

Youtube speelt daar overigens ook op in, tiktok is niet voor niets zo groot geworden, dat 10 seconden model spreekt mensen enorm aan, youtube is nu hetzelfde aan het doen met de shorts menu optie. En je ziet toch steeds meer video creators ook daar behoorlijk wat tijd in steken omdat dat steeds meer bekeken wordt.

Dus een melding aan het einde van je video is zinloos, dat moet echt in de eerste 30 seconden van je video.
Tja, dan kun je je ook afvragen wat zo'n "like" en "subscribe"waard is, als je ze alleen maar kunt oogsten als je de skippende ADHD consument met de aandachtsspanne van een goudvis die nog niet de moeite neemt de helft van je video te bekijken in de eerste seconden moet vangen voor hij weer vertrokken is. Zal voor het algoritme helpen, maar of je er ook een publiek mee bindt dat je werk op waarde weet te schatten? Aan het begin van een video denk ik vooral... Ik ken jou niet, ik heb je video nog niet eens gezien maar ik moet nu al aangeven dat ik het leuk vind en je wil volgen? Pleur op!

als je in analytics kijkt zie je dat de meeste mensen rond de 30 seconden al weer doorskippen bij een muziekdemo naar een volgende video,

Die zullen toch niet op subscribe klikken dan of wel?

Zelf keek ik laatst weer eens een filmpje van Matt Johnson die het terloops tussendoor even zei en waardoor ik dacht 'o ja goeie'. Discussie is voor mij dan ook niet zozeer of je de vraag stelt, maar meer over hoe en wanneer je dat doet.

Is iets wat videomakers denken dat ze moeten doen. Helpt hen misschien een klein beetje. Voor mij werkt het niet. Ach..

Youtube speelt daar overigens ook op in, tiktok is niet voor niets zo groot geworden, dat 10 seconden model spreekt mensen enorm aan

Kan zijn, maar iemand kan niet binnen 10 seconden de like, subscribe, patreon en wat al niet meer aan boodschappen brengen. :D
Als maker moet je ook maar net het geluk hebben dat wat je maakt aanslaat. Ook bij hetzelfde publiek trouwens.
Ter vergelijking wat retro kanalen: rmc - the cave, nog geen 150K; 8 bit guy - 1.3+Mil. ¯\_(ツ)_/¯

Back