Welke gitaar vst's raden jullie aan?

krautrock1958

Gepokt en gemazeld
Ik wil eigenlijk wel iets met gitaar in m'n tracks doen, alleen omdat ik het niet heel veel zal gebruiken zoek ik eigenlijk of iets freeware of voor een bescheiden bedrag, zeg 50 euro of lager bijv.
Ik zat te kijken maar het zijn dan toch vooral of akoestische gitaren of metal/shredders wat ik zie maar ik zoek een leuke en als het kan een beetje geloofwaardige strat/gibson plugin voor wat blues en/of rock.
Iets in de richting van Mark Knopfler, Peter Green, Duane Allman, David Gilmour, dat soort sound dus, niet dat ik zo geweldig speel maar een redelijke klank vind ik wel belangrijk voor hier en daar een paar ondersteunende akkoorden en/of een klein solootje.
Het hoeft geen topkwaliteit te zijn want dan kan ik wel iets vinden voor boven de 100 euro of zo maar wat raden jullie aan?
Als je een cabinet plugin weet die een andere free gitaar vst omtovert tot een leuke, beetje geloofwaardige sound dan mag dat ook natuurlijk.

Ik heb zelf wat gitaarplugins gekocht van NI met black friday vorig jaar. Ben erg tevreden over de klank. Achteraf gezien was ik misschien slimmer geweest om NI Massive Ultimate in de aanbieding te kopen, dan had ik voor iets meer geld veel meer plug-ins kunnen hebben.

Dus, als je niet van plan bent om je verzameling gitaar plug-ins uit te bereiden op termijn dan zou ik alle demos goed luisteren en eentje kiezen.

Haal één van deze:

door deze:

en dan kom je een heel eind, voor geen euro's.

Ik heb zelf wat gitaarplugins gekocht van NI met black friday vorig jaar. Ben erg tevreden over de klank.
Ja, vorig jaar kocht ik met BF session horns en funk guitar van ze en dan kost dat 49 euro per stuk en qua klank vind ik NI erg goed dus misschien wel weer wachten tot BF als ik niets geschikts tegen kom.

Haal één van deze:
https://www.amplesound.net/en/pro-pd.asp?id=7 door deze:
en dan kom je een heel eind, voor geen euro's.
Ik heb die amplesound vinyl al maar die Blacksound heb ik gedownload, misschien dat ze met elkaar wel een leuk resultaat geven, maar 'ns proberen, bedankt!

Dit is ook een fijne, gratis ampsim. Speakersimulatie is op basis van IR. Er zitten wat impulses bij, je kunt ook je eigen laden.

Heb je wel eens nagedacht gewoon een Strat te kopen? Ze zijn niet duur en zodra je een beetje door hebt hoe je snaren aan slaat kan je er al in principe al muziek mee maken, en als je het dan ook nog eens leuk vind om meer te leren heb je er een complete hobby bij, voor een rocker als jij misschien wel je beste aankoop ooit. :okdan:

Iets Floydiaans kan ik overigens wel een keertje voor je proberen in te spelen als je een solootje nodig hebt.

Dit is ook een fijne, gratis ampsim. Speakersimulatie is op basis van IR. Er zitten wat impulses bij, je kunt ook je eigen laden.
Thanks, ik ga wel ff kijken zodra ik weet of een akoustische gitaar vst door een cabinet een beetje goed klinkt als electrische gitaar, dat moet ik nog proberen met de BlackSun die me werd aangeraden.

Wil je nu een amp simulatie of een een sample player?
Op zich is zelf spelen het leukst maar ik heb bijv al zo'n funky guitar vst van NI en da's wel handig wnat funky spelen op een keyboard is een beetje lastig natuurlijk maar voor het gewone werk, beetje slow rock/blues enz dan is een gewone vst prima.

Heb je wel eens nagedacht gewoon een Strat te kopen? Ze zijn niet duur en zodra je een beetje door hebt hoe je snaren aan slaat kan je er al in principe al muziek mee maken, en als je het dan ook nog eens leuk vind om meer te leren heb je er een complete hobby bij, voor een rocker als jij misschien wel je beste aankoop ooit. :okdan:
Ik snap je, ik heb vroeger wel een beetje gitaar gespeeld maar niet echt goed, speelde wat akkoorden en kon simpele solo's een beetje spelen.
Ik heb nog een Yamaha Pacifica en een Ibanez Art Core hollow body van vroeger staan dus ik ben voorzien maar door gezondheidsredenen alweer wat jaren terug ging het spelen niet meer, m'n fijne motoriek laat me een beetje in de steek en keyboard dat lukt nog wel dus los ik het maar zo op.
Iets Floydiaans kan ik overigens wel een keertje voor je proberen in te spelen als je een solootje nodig hebt.
Mocht ik een keer een Gilmour achtige partij nodig hebben dan stuur ik je een pb, in ieder geval bedankt!

Mijn beste gitaarpartijen 'speel' ik met de muis, ik zou graag gitaar willen kunnen spelen, maar volgens mij kost het mij jaren om het een beetje opnamenswaardig te kunnen..

Mijn beste gitaarpartijen 'speel' ik met de muis, ik zou graag gitaar willen kunnen spelen, maar volgens mij kost het mij jaren om het een beetje opnamenswaardig te kunnen..
Indertijd op mijn eerste woning in Amsterdam speelden bij mij wel muizen met de gitaar....tot ik een kat in huis haalde.:D
Maar da's wel herkenbaar hoor, mijn gitaarspel was ook redelijk sloppy om het maar zo te zeggen...:D maar wat gewone akkoorden en een simpel bluesje dat ging nog wel, ik jamde dan wel 'ns met een buurjongen, zijn woning had schuifdeuren dus daar pasten we mooi tussen...;)
Maar ik moet zeggen dat zo'n funky guitars van NI wel een uitkomst is want goed funky gitaar spelen is niet echt makkelijk bijv terwijl een leuk baslijntje op een keyboard best te doen is, het is dan wel geen Bootsy Collins of zo maar goed genoeg voor mijn tracks, zodra het een beetje swingt met een lekkere luie timing dan is het voor mij oké. :)

door gezondheidsredenen alweer wat jaren terug ging het spelen niet meer, m'n fijne motoriek laat me een beetje in de steek en keyboard dat lukt nog wel dus los ik het maar zo op.
Ontzettend balen voor je, dan is zo'n vst gitaarkloon inderdaad een uitkomst.

Dat is vaak de drempel bij de meesten, ik dacht het ook, maar toch kocht ik gewoon een gitaar en nu ben ik al 14 jaar onlosmakelijk verbonden met mijn gitaar, het mooie is dat je opeens iets kan spelen wat je nooit zou verwachten, en je zal zien dat heel veel liedjes zelfs onwijs makkelijk te spelen zijn, ok als er Barré bij komt ga je een nieuwe moeilijkheidsgraad in, en zo zijn er nog meer moeilijkheidsgraden, maar juist die drempels zijn mooi om te overwinnen. En te oud ben je er in principe nooit voor. Als je bekende liedjes wilt spelen heb je in het beginsel ook haast geen theorie kennis nodig, noten kunnen lezen is ook niet nodig.

Als je bekende liedjes wilt spelen heb je in het beginsel ook haast geen theorie kennis nodig,
Ja, ik heb ook nog die Beatles songs op zolder liggen en Eagles enz maar echt wat meer dan liedjes gitaarspelen is toch een ander verhaal, ben nooit echt een gitarist geweest.
Ik probeerde dan wel 'ns met simpele bluesjes mee te spelen en zolang dat wat eenvoudige akkoorden waren ging dat wel op mijn amateuristische manier.
Ook sommige PF songs zijn heel simpel qua akkoorden en de Stones ook enz maar zo'n Gilmour solo is toch ff wat anders, daarom is hij muzikant en zit ik in m'n hobbykamer wat te pielen. :D
Zoiets zou ik prachtig vinden maar dat heb ik nooit gekund blues dus luister ik er af toe maar naar. :dj::)

Back