Livesets met synths 'n stuff

demian

Ojee
In dit draadje alleen livesets met synths, samplers en / of sequencers en / of effecten.

Oftewel live aan de knoppen draaien en daadwerkelijk muziek maken. :W

Even benieuwd hoe breed of hoe specifiek deze thread bedoeld is, om thread-starter z'n initiatief te respecteren & te begrijpen.

Soort van etalage van setups (hoe gek kun je het maken), ...
... of discussie over afwegingen om live niet in je hemd te komen staan door gear-trouble (uitgebreid vs foolproof), ... etc

... of gewoon alles wat opduikt ? :okdan:

Groet!

Live mag ook thuis live?

Absoluut ! :okdan:

Alle vormen van live performen zijn toegestaan, zolang het maar met synths, sequencers, samplers, modulars etc is en niet met typische DJ gear.
Vooral leuk ook als je goed kan zien wat iemand doet terwijl die bezig is, ik vind het leuk om te herkennen wat iemand gebruikt en hoe die dat toepast. :-)

Filmpje in de eerste post is overigens niet van mijzelf, maar ik vond hem wel leuk om hier te posten.

Even benieuwd hoe breed of hoe specifiek deze thread bedoeld is, om thread-starter z'n initiatief te respecteren & te begrijpen.

Soort van etalage van setups (hoe gek kun je het maken), ...
... of discussie over afwegingen om live niet in je hemd te komen staan door gear-trouble (uitgebreid vs foolproof), ... etc

... of gewoon alles wat opduikt ? :okdan:

Groet!

Het hoeven geen live sets van jezelf te zijn, dat mag uiteraard zeker wel, als een live set / performance interessant en / of leuk is om naar te kijken of luisteren, dan graag hier posten. En discussie daarover mag altijd. :okdan:

Vooral leuk ook als je goed kan zien wat iemand doet terwijl die bezig is, ik vind het leuk om te herkennen wat iemand gebruikt en hoe die dat toepast. :-)

OK check, meer dat camerastandpunt van 1e clipje hier dan bedoeld, niet zozeer wat je vanuit het publiek kunt zien.

OK check, meer dat camerastandpunt van 1e clipje hier dan bedoeld, niet zozeer wat je vanuit het publiek kunt zien.
Interessanter vind ik inderdaad om iemand echt goed bezig te kunnen zien, maar als het goed luisterbaar is, dan is dat ook gewoon oké. :)

Interessanter vind ik inderdaad om iemand echt goed bezig te kunnen zien, maar als het goed luisterbaar is, dan is dat ook gewoon oké. :)

Okido, publiek ook gematst, 't mag tegelijk ook wel om aan te horen zijn :D

Mochten mensen hier gedachten hebben over hoe het gear-bedienen ook visueel interessant gemaakt kan worden voor het publiek dan zou ik dat ook wel interessant vinden
(anders gaan ze wellicht allerlei dingetjes slikken 8o) )

Absoluut ! :okdan:

Alle vormen van live performen zijn toegestaan, zolang het maar met synths, sequencers, samplers, modulars etc is en niet met typische DJ gear.

Filmpje in de eerste post is overigens niet van mijzelf, maar ik vond hem wel leuk om hier te posten.
Ik maak regelmatig een video van een jam.
Dat is dan niet echt een 'set' (daar is m'n setup minder geschikt voor), maar wel 'live' (natuurlijk wordt er midi opgenomen, want ik heb maar 2 handen).
Zou dat ook zijn wat je bedoelt?

Nooit gespeelde liveset, stond een optreden gepland net toen het virus begon toe te slaan.
Alleen een rehearsal video is overgebleven. Misschien ooit nog eens.

Overigens zijn al mijn tracks live opnamen die on the fly gearranged worden, maar dit is echt een liveset, die achter elkaar gespeeld wordt.

Een ambient stukje dat ik ooit voor Synthstream maakte, switched een beetje tussen verschillende synths die gebruikt worden en de Polyend Seq voor de sequencing. (en waar de video mislukt was is er gewoon wat closeups van de synths :-) )

Ik maak regelmatig een video van een jam.
Dat is dan niet echt een 'set' (daar is m'n setup minder geschikt voor), maar wel 'live' (natuurlijk wordt er midi opgenomen, want ik heb maar 2 handen).
Zou dat ook zijn wat je bedoelt?
Kom maar op er mee! :-)

Leuk zo'n topic!

Tijdje terug alweer postte ik wel 'ns wat van de funky/techno/disco Japanner, door @MacGyverGear kwam ik 'm indertijd op het spoor, goeie reden om weer 'ns wat te posten van 'm;

Tja, wat heb je nodig voor een jam, in ieder geval niet veel als het aan sommigen ligt.
Dreadbox vind ik een geweldenaar in ieder geval;

Moet t ook echt goed zijn om hier gepost te worden of mag wat geoefen en geëxperimenteerd ook:)

Je mag posten wat je wil, bij voorkeur zien we wat je een beetje doet zodat we er wat van op kunnen steken. En anders moet het gewoon heel goed klinken.. :D

Back