Doen of niet doen ?

demian

Ojee
Ik zit enorm in dubio, ik zit er aan te denken om een Novation Summit te kopen, lijkt me een heel mooie poly synth. Toch zie ik er regelmatig een boel 2e hands te koop staan voor veel minder dan de nieuwprijs, en dat terwijl die synth nog niet zo lang uit is.

Valt ie tegen? Is er iets niet goed aan?

Koop 'm tweedehands, bevalt het niet kun je het waarschijnlijk voor hetzelfde bedrag weer verkopen?

Ik heb de Peak gehad, de voorloper. Niks mis mee, maar ik vond het geen echte karakterbak dus heb hem weer verkocht. Maar een prima synth met veel opties en hele goede bediening verder dus als de sound je aanstaat zeker wel een goede koop (zeker tweedehands).

Ik zit enorm in dubio, ik zit er aan te denken om een Novation Summit te kopen, lijkt me een heel mooie poly synth. Toch zie ik er regelmatig een boel 2e hands te koop staan voor veel minder dan de nieuwprijs, en dat terwijl die synth nog niet zo lang uit is.

Valt ie tegen? Is er iets niet goed aan?
Let er ook op dat hij bij coolblue regelmatig voor 1699 nieuw te koop is. Veel minder dan bij de echte synthshops. Daar heb ik de mijne ook vandaan. Meer vind ik hem ook niet waard. Maar tov de peak is het een koopje.

Verder zie ik hem niet zo vaak tweedehands te koop staan. In ieder geval niet vaker dan andere gear.

Leuke synth maar nog wel wat bugs erin. Maar dan weer: heb er twee gemeld die inmiddels opgelost zijn.

Geweldige synthesizer. Zeker sinds OS2. Ik denk juist dat hij voor flink wat mensen te complex is, ofwel geef hem even de tijd. Het is geen prophet 5/6 die nagenoeg 'one-knob-per-function' zijn. Maar door zijn vele mogelijk heden is het juist een beest van een synthesizer. Great Synthesizers heeft een toffe review: Novation SUMMIT - an OSCar synthesizer with 16 voices? - GreatSynthesizers . Ook Jexus heeft een goede review vind ik: Novation Peak & Summit custom soundset - | Synth Reviews + Patches / Presets by Jexus |

Lees sowieso eens de manual in den luie stoel en dan zul je zien hoe krachtig hij is. Sound wise is er genoeg te vinden op het web.

Je kan hem kopen voor 1799,- nieuw, ik zit nog steeds in dubio. Ik snap niet waarom er zoveel te koop staan de hele tijd.

Twee: 2300 euro (nieuw)...(is dat veel?)
Ja, Nieuw onder de 2K kan prima.

Bij bax nu 1919 en Bstock 1729

Alleen twee dingen: complexiteit
Voordeel is, als je die 1 keer goed leert zal een complexe synth voor jou niet meer bestaan.

Ik ben er voor gaan zitten bij Key music en kom alles doen wat ik wil zonder manual, zit goed in elkaar.

Je kan hem kopen voor 1799,- nieuw, ik zit nog steeds in dubio. Ik snap niet waarom er zoveel te koop staan de hele tijd.
Ik wacht nog tot ik er 2dehands 1 tegenkom rond 1150 euro. kan nog even duren maar komt wel.

Hij komt er zeker, dat staat vast.

Nou, omdat er nogal veel te koop staan, vraag ik me af wat er mis mee is. Ik denk dat ik ook een 2e hands ga kopen tzt voor 1150,- :D

• Duimpje
Duimpjes: Vic
vraag ik me af wat er mis mee is
Nada, het is exact wat het pretendeert te zijn, niet analoog, niet digitaal,,,Hybride synth. en een hele goeie zeggen mn oortjes.
16voice, Bi-timbraal en Compleet met goeie effecten. Kortom AF, zoals het hoort naar moderne maatstaven.

Novation heeft best wel goed spul, mn superova II is ook zo'n pareltje.

Ik ben gek van novation, ik zal binnekort eens een plaatje posten van mijn hok.. :D

Laatst gewijzigd:
Oke.. ik geef toe dat dit nergens op slaat.. maar ja, het liep zo toevallig.. :D

De boel is overigens nog niet aangesloten, nog geen tijd voor gehad, komt binnenkort. :okdan:

novation.jpeg

Back