Why Today's Music Is So BORING - Rick Beato

Ik vind ook niet popmuziek an sich niet het probleem, wel de herhaling van 20 opeenvolgende kutnummers die allemaal op elkaar lijken en daarna weer diezelfde 20. Het is allemaal prut in een soort sjabloon geperst. En ja ik ben ook al wat ouder maar er is genoeg nieuwe muziek die ik echt kan waarderen, ik verlang naar in ieder geval afwisseling. De arbeidsvitaminen die ik begin 90's vervloekte zouden nu een hemelse zegening zijn.
Mijn collega's vinden het allemaal wel prima, die luisteren wat ze wordt voorgeschoteld dus het ligt gewoon aan mij.

Ik heb zelf nooit ergens last van maar voor de mensen die muziek in openbare gelegenheden echt irriteert.. misschien BT oortjes aan je telefoon koppelen en je eigen playlist draaien??

Ik vraag me af of het niet ook, naast alle algoritmes die bijhouden wat mensen leuk vinden en vervolgens 'hetzelfde' proberen te maken, ook een culturele verschuiving is - een verschuiving richting een namaakcultuur.

Ik bedoel, de best bekeken programma's op tv gaan erover hoe goed een bepaalde zanger(es) een andere zanger(es) na kan doen, Tiktok staat vol met dansjes die anderen (mijn kinderen bijvoorbeeld) nadoen, YouTube staat vol met filmpjes over hoe je iets het beste na kunt tekenen, na kunt maken, how to sound like... how to make techno like...

Voor ons oude zakken is dat misschien bron voor irritatie, maar een hele generatie groeit op in en met deze cultuur waar imitatie veel hoger gewaardeerd wordt dan een aantal decennia geleden - misschien, het is maar een idee.

Rick Beato zou meteen erna, een video kunnen maken met het tegenovergestelde.. zoals deze dude: (ja hij is druk!)

Hahah. Ik vond het leuk gedaan! Gaat veel werk in zitten. Hij is grappig. Maar ja, er druk en allemaal heel fast pace.. maar daar houden we tegenwoordig van want na 5 seconden begint onze aandacht alweer te dwalen 😜

Ik vraag me af of het niet ook, naast alle algoritmes die bijhouden wat mensen leuk vinden en vervolgens 'hetzelfde' proberen te maken, ook een culturele verschuiving is - een verschuiving richting een namaakcultuur.

Ik bedoel, de best bekeken programma's op tv gaan erover hoe goed een bepaalde zanger(es) een andere zanger(es) na kan doen, Tiktok staat vol met dansjes die anderen (mijn kinderen bijvoorbeeld) nadoen, YouTube staat vol met filmpjes over hoe je iets het beste na kunt tekenen, na kunt maken, how to sound like... how to make techno like...

Voor ons oude zakken is dat misschien bron voor irritatie, maar een hele generatie groeit op in en met deze cultuur waar imitatie veel hoger gewaardeerd wordt dan een aantal decennia geleden - misschien, het is maar een idee.
Ik denk dat dit werkelijk begonnen is met de algoritmen en de cultuur volgde.

Wat is er mis met stilte, waarom moet iedere seconde dat je ergens bent muzikaal worden aangekleed ?

Ja, inderdaad. Toch stoort me dat in de bewoonde wereld minder dan het feit dat je hier in Nederland ook daarbuiten bijna nergens meer stilte kan ervaren. Ik bedoel, kan ik het makkelijker accepteren dat je muziek, "muziek", verkeer en andere geluiden hoort daar waar mensen wonen, maar bijna overal in de natuur hoor je ook storende geluiden in de achtergrond. Natuurgebieden zijn vaak niet meer dan postzegeltjes, de trekker van de boer op een veld in buurt, de weg die het natuurgebied doorkruist (!), noem maar op, je hoort het allemaal.

Ha, ik liep ooit eens een keer met mijn vriendin (nu vrouw) in bretagne op een of andere boeren akker tussen het opkomende koren, en daar was het dus doodstil. Geen briesje niks, totale stilte, midden in de open buitenlucht. Ik vond dat heel speciaal, ik weet nog dat we misschien wel 10 meter ofzo ergens bij elkaar vandaan liepen maar dat we toch heel zachtjes praten omdat het anders al snel te hard klonk. Geen reflecties van geluid, geen vogels, geen machines, gewoon niks.

Ik heb dat maar 1x zo meegemaakt maar 't was erg bijzonder.

Wat is er mis met stilte, waarom moet iedere seconde dat je ergens bent muzikaal worden aangekleed ?

Probeer ik 'n keer een simpele oplossing aan te dragen.. is 't weer niet goed. :D
Maar niemand is 't zelfde.. Weet je.. het valt mij niet eens op.. als ik ergens in een openbare gelegenheid ben zijn er zoveel andere prikkels om heen dat ik het vaak niet eens hoor..

Probeer ik 'n keer een simpele oplossing aan te dragen.. is 't weer niet goed. :D
Maar niemand is 't zelfde.. Weet je.. het valt mij niet eens op.. als ik ergens in een openbare gelegenheid ben zijn er zoveel andere prikkels om heen dat ik het vaak niet eens hoor..
Welke muziek hou jij absoluut niet van?
(Retorische vraag) dan ga ik dat de hele dag draaien in jouw buurt, elke dag, overal, waar jij komt. Okay? :D

(Retorische vraag) dan ga ik dat de hele dag draaien in jouw buurt, elke dag, overal, waar jij komt. Okay? :D
Nu lijkt het topic wel weer verder verschoven te zijn van Boring, naar hinderlijk overal aanwezig, naar goede/slechte smaak.
Ik vraag me af, als overal de muziek zou draaien die jij te gek vind, of dat helpt. Of gaat het je er meer om, dàt er overal muziek ongevraagd draait, ongeacht goed/slecht naar jouw smaak?

Kan je wel zeggen, als ik overal muziek zou horen die ik te gek vind, dat mij dat ook enorm zou afleiden. De stilte, met name in de avond, vind ik heerlijk: Dan hoor ik mezelf weer even denken, en komen er melodietjes bovendrijven.

Hahaha... :dubbel:
Ik hou van echt heel veel... misschien is dat het probleem.. Maar serieus, ik hoor het gewoon echt niet.. Niet in de supermarkt iig.. Misschien moet ik er maar eens op gaan letten.
Wel hoor ik muziek in Fashionstores en andere winkels, maar daar heb ik juist hetzelfde als Flyweight.. grijp ik soms ook naar mijn Shazaam.. laatst nog in Bataviastad (Lelystad).. toch weer een dikke track erbij voor mijn playlist.. :dj::okdan:

Maar de muziek bij de chinees waar de zanglijn vanaf is gesnoept en vervangen door een fluittoon, om zo auteursrechten te omzeilen vond ik soms wel een beetje tenenkrommend.. dat is dan het enige wat bij me opkomt.. maar ook dan was het gewoon een leuke ervaring om te merken wat zang en arrangement kunnen doen met een song.. :) Ik analyseer muziek ook gewoon een beetje ofzo.. ik vind het nooit echt storend. Sorry maar ik ben misschien immuun voor crap ofzo.. :D

Ik vraag me af, als overal de muziek zou draaien die jij te gek vind, of dat helpt. Of gaat het je er meer om, dàt er overal muziek ongevraagd draait, ongeacht goed/slecht naar jouw smaak?
Dat gevoel heb ik ook dat het vooral niet je eigen keuze is of de muziek aanstaat.
Want ook je favorieten in elke store of supermarkt kunnen zouden gaan tegenstaan als je niet in de mood bent voor muziek.

Ik heb buren gehad die ook bijna de hele dag muziek aan hadden met de ramen over. Vond ik zeer irritant, terwijl het over het algemeen dezelfde muziek was die ikzelf draaide, maar gewoon het feit dat het opgedrongen was irriteerde me geweldig...

Back