Why Today's Music Is So BORING - Rick Beato

Noise cancelling koptelefoon en dopjes zijn inmiddels een eerste levensbehoefte voor me.
En als ik er thuis niet meer tegen kan heb ik ook nog:

1665752632315.png

:eureka:

Wie die knakker is die over saaie muziek zeurt weet ik niet, maar hij moet beter z'n best doen want er wordt fantastische muziek gemaakt.

Hahaha... :dubbel:
Ik hou van echt heel veel... misschien is dat het probleem.. Maar serieus, ik hoor het gewoon echt niet.. Niet in de supermarkt iig.. Misschien moet ik er maar eens op gaan letten.
Wel hoor ik muziek in Fashionstores en andere winkels, maar daar heb ik juist hetzelfde als Flyweight.. grijp ik soms ook naar mijn Shazaam.. laatst nog in Bataviastad (Lelystad).. toch weer een dikke track erbij voor mijn playlist.. :dj::okdan:

Maar de muziek bij de chinees waar de zanglijn vanaf is gesnoept en vervangen door een fluittoon, om zo auteursrechten te omzeilen vond ik soms wel een beetje tenenkrommend.. dat is dan het enige wat bij me opkomt.. maar ook dan was het gewoon een leuke ervaring om te merken wat zang en arrangement kunnen doen met een song.. :) Ik analyseer muziek ook gewoon een beetje ofzo.. ik vind het nooit echt storend. Sorry maar ik ben misschien immuun voor crap ofzo.. :D

Bij supermarkten zoals de LIDL, heb je nergens last van.. dat moet welhaast de meest sfeerloze winkel zijn die bestaat: Stil met vol TL in de bakkes :P

Bij supermarkten zoals de LIDL, heb je nergens last van.. dat moet welhaast de meest sfeerloze winkel zijn die bestaat: Stil met vol TL in de bakkes :P
Lidl kom ik nooit.. Misschien iets voor Demian? iig geen muziek.
Enige supermarkt die in dit gat zit is de Vomar.. iets verderop nog een Appie en 'n Deka.

Vraagje in het algemeen. Komen jullie nooit op feestjes ofzo, of gaan jullie nooit ergens uiteten?

Laatst gewijzigd:
Vraagje in het algemeen. Komen jullie nooit op feestjes ofzo, of gaan jullie nooit ergens uiteten?
Haha ja, ik herinner me dat ik in de eighties op het leidseplein in Amsterdam lekker op een terras zat op het leidseplein en daar werd dus een cd van Incognito gedraaid, dat was wel lekker natuurlijk. :okdan:
Eerlijk is eerlijk; ben nu 64 en ga niet zo vaak meer uit moet ik zeggen, da's toch wel de leeftijd maar een jazzconcertje of zo vind ik wel leuk en kroegen met live muziek ging ik vroeger wel vaak naartoe, lekker van die jamsessions enzo.

Blijf wel van mening dat er minder popmuziek gemaakt wordt op basis van melodie en harmonie en zanglijnen vroeger meer sophisticated waren dan tegenwoordig.
Er wordt ook veel gerapt tegenwoordig terwijl er toen helemaal geen rap bestond maar vooral werd gezongen en zang was meer op melodie en rap is meer op ritme en is tegenwoordig erg populair.
En laat ik maar niet beginnen over autotune, zelfs goede zangeressen gebruiken autotune omdat het effect populair is waardoor het voor mij een soort eenheidsworst is geworden.
Waar zijn de dames die nog echt old skool soul zingen of bijv een duo als Hall and Oates met hun "blue eyed soul"?
Of bijv Burt Bacharach met z'n prachtige akkoorden en arrangementen die vroeger niet uit te hitparade was weg te slaan, hier samen met Elvis Costello, waar zijn de Bacharachs en Costello's van 2020 of moeten we het van de oudjes hebben?

Ben dan wel een ouwe lul maar dit soort kwaliteitspop hoor je tegenwoordig een stuk minder dan vroeger en mis het wel een beetje moet ik zeggen, goede muziek is toch niet ouderwets of zo?
In ieder geval draaien ze dit niet op de radio tegenwoordig.
Ik weet 't; het is geen synthesizermuziek maar dit topic is over pop en dan mag het neem ik aan toch wel.

Bijv iets als Darryl Hall met een gastzangeres in z'n eigen studio waar hoor je dat nog, geen autotune maar gewoon echte zang?

Bacharach met Costello

Laatst gewijzigd:
@krautrock1958 ik kom op heel veel feestjes.. als iedereen in 'de mood' is, mensen meezingen met liedjes die ze kennen geeft dat een bepaalde stemming. Dat kan overweldigend zijn voor sommigen.. anderen houden daar juist van..

Wat ik leuk vond was op vakantie bv muziek van lokale musici meemaken of lokale muziek die gedraaid werd, de dansen erop en reacties van de locals.. Of iets heel anders.. toen ik nog in Osdorp woonde was er soms een Marokaanse of Turkse bruiloft verderop in de straat.. Dan ging ik echt even over het balkon hangen om het een beetje mee te maken.

ps.. in Osdorp stonden er niet zulke MM bakken als hieronder maar de sfeer was er niet minder om..

ik kom op heel veel feestjes.. als iedereen in 'de mood' is, mensen meezingen met liedjes die ze kennen geeft dat een bepaalde stemming. Dat kan overweldigend zijn voor sommigen.. anderen houden daar juist van..
Ja natuurlijk maar da's op een partijtje of een bruiloft, je zingt ook Hazes en jordaan liedjes en het gouwe ouwe werk weet ik van je.
Maar da's anders natuurlijk, op een feestje wordt gedanst, de polonaise gedaan, biertje erbij enz, dan ben je met elkaar in de stemming (als het goed is)
Da's toch anders dan dat je op de radio vaak dezelfde soort muziek hoort, ik zet niet thuis de radio aan en ga er 'ns lekker voor zitten bijv, dan stream ik waar ik voor in de stemming ben of zet zelf wat op.

Over die marokkaanse bruiloften; da's weer wat anders dan Hazes en daar wordt ook vaak Rai muziek gemaakt, da's ritmisch ook lekkere muziek vind ik.

Ja natuurlijk maar da's op een partijtje of een bruiloft, je zingt ook Hazes en jordaan liedjes en het gouwe ouwe werk weet ik van je.
Maar da's anders natuurlijk, op een feestje wordt gedanst, de polonaise gedaan, biertje erbij enz, dan ben je met elkaar in de stemming (als het goed is)
Da's toch anders dan dat je op de radio vaak dezelfde soort muziek hoort, ik zet niet thuis de radio aan en ga er 'ns lekker voor zitten bijv, dan stream ik waar ik voor in de stemming ben of zet zelf wat op.

Over die marokkaanse bruiloften; da's weer wat anders dan Hazes en daar wordt ook vaak Rai muziek gemaakt, da's ritmisch ook lekkere muziek vind ik.

Zeker anders ja.. en het is werk voor me.. toch als ik sommige reacties in dit draadje lees begin ik me bijna zorgen te maken over mijn muziekkeuze. Haha:D Maar mijn feestjes zijn in ieder geval nooit saai. *D

Ik heb ook wel mijn eigen muzikale hoogtepuntjes maar bij een gemiddeld publiek werkt dat niet. Als ik dan afgelopen weekend "Aan de Amsterdamse Grachten" zing en iedereen gaat van links naar rechts en zingt mee.. heerlijk.. maar thuis zou ik dat ook nooit opzetten.
Maar ik ga het liefst ook alle kanten op qua stijl.. en als ik het niet zelf kan spelen/zingen kan ik het draaien..

Komend weekend moet ik even thuis doorbrengen door een Corona infectie maar heb zoveel leuke feestjes gehad de afgelopen maanden.. 8~

Oh.. ik heb dankzij de radio op 't werk trouwens Young Gun Silver ontdekt.. bizar dat dit nog gemaakt wordt vandaag de dag.. en er wordt op sommige stations echt nog wel wat leuks gedraaid.. maar veelal is het wel herhaling...

Laatst gewijzigd:
Ik luister eigenlijk vrij weinig muziek en heb dus bijna geen idee wat er leeft op dat gebied.
Uiteraard krijg ik er weleens iets van mee, maar meestal boeit het me niet.
Soms ben ik verrast over hoe slecht iets is (al die autotune shit bijvoorbeeld), maar soms ook positief.

Hitlijsten hebben mij nooit geïnteresseerd.
Ik draaide in mijn jonge jaren voornamelijk ABBA en Jarre en dat is eigenlijk nog steeds zo (enigszins gechargeerd).

In mijn dagelijks bestaan als huisman vertoef ik voornamelijk in stilte.
De radio heb ik nooit aan en luisteren doe ik naar door mij gekozen muziek en dan vaak ook niet langer dan een halfuur/uurtje.
Tijdens lange autoritten staat er vaak wel muziek op, maar dan nog geen radio.
Net als Nap kan ik niet tegen reclame en de zelfingenomenheid van de meeste radio- tn tv-presentatoren die hun eigen gelul belangrijker vinden dan wat dan ook.
Stilte inspireert mij. Niet alleen in muziek, maar ook in de andere dingen die ik doe. In stilde kan ik nadenken en kom ik op ideeën.
Tijdens mijn huishoudelijke bezigheden heb ik weleens een interessante podcast aan of Radio Bergeijk (die overigens een fantastische collectie foute muziek hebben), maar meestal is het stilte.

Ik kom inderdaad zo min mogelijk op feestjes en uit eten gaan gebeurt ook zelden.
Ik ben nogal 'huismusserig'. Ik houd niet van drukte en menigten. Teveel prikkels en ik heb gewoon een heel leuk huis waar ik alles heb waar ik gelukkig van wordt.
Mijn studio, bibliotheekje, virtuele cockpit en alle andere dingen waarmee ik vermaak.

Wat betreft het commentaar van het filmpje in het openingsbericht.
Ik vind dat soort dingen zelden interessant. Vaak omdat ik er prima in slaag de dingen die mij niet aanstaan uit mijn leven te filteren.

In de tijd voor corona al niet veel, maar sindsdien helemaal niet meer. Komt omdat ik met iemand onder één dak woon die maar beter geen corona kan oplopen. De situatie is nu weliswaar anders dan in het begin van de pandemie, maar toch kijk ik wel uit waar ik naar toe ga, of het echt "nodig" is, etc. Feestjes, uit eten en dat soort dingen, heb er eigenlijk ook niet zo'n grote behoefte aan. Een goed concert zou wel weer 'ns fijn zijn! :)

Ik heb ook wel mijn eigen muzikale hoogtepuntjes maar bij een gemiddeld publiek werkt dat niet. Als ik dan afgelopen weekend "Aan de Amsterdamse Grachten" zing en iedereen gaat van links naar rechts en zingt mee.. heerlijk.. maar thuis zou ik dat ook nooit opzetten.
Maar ik ga het liefst ook alle kanten op qua stijl.. en als ik het niet zelf kan spelen/zingen kan ik het draaien..
Maar jij bent ook wel een uitzondering met dit; jij bent een éénmansband en daarnaast DJ is terwijl de meesten DJ's zijn en niet zelf muziek erbij maken, knap wat je doet trouwens.
Als je kan schnabbelen dan maakt het toch niet uit wat je draait denk ik; als er een leuke sfeer is en mensen hebben plezier dan is dat aanstekelijk maar het is extra fun natuurlijk als je muziek draait en lekker kan meejammen.

Oh.. ik heb dankzij de radio op 't werk trouwens Young Gun Silver ontdekt.. bizar dat dit nog gemaakt wordt vandaag de dag
Grappig; het is alweer een paar jaar terug dat deze band gepost werd op het forum, ik was gek van ze en deden me erg denken aan de seventies; Young Gun Silver Fox
Prima composities, lekkere vocalen en toffe arrangementen maar ere wie ere toekomt; ik kwam ze tegen via Gerard Ekdom en dit bedoel ik dus met dat dit soort muziek te weinig gemaakt wordt, maar dan moet je wel je vak verstaan natuurlijk.
Rolling Back zou wel een track voor je repertoire kunnen zijn vind ik, beetje soul/funk, beetje disco eigenlijk alles wat je lekker vindt?
Doet me ook denken aan Michael McDonald met een klein beetje Spargo/Crown Heigths Affair er doorheen, ach; eigenlijk herken je er in wat veel bands in de seventies en eighties maakten.

Laatst gewijzigd:
Een goed concert zou wel weer 'ns fijn zijn! :)

Altijd raar om jezelf te citeren, maar goed. :D De daad gelijk bij het woord voegen, het gaat iig een uitstapje naar Nijmegen worden, de stad van oa. @SmartBits en nog veel meer mensen hier op het forum. Had ook Amsterdam of Utrecht kunnen zijn, maar ben nog nooit in Nijmegen geweest, bedacht ik. Dus daar m'n favoriete Belgische bandje op dit moment horen en zien. Stefanie is geweldig! :okdan:

In de tijd voor corona al niet veel, maar sindsdien helemaal niet meer. Komt omdat ik met iemand onder één dak woon die maar beter geen corona kan oplopen. De situatie is nu weliswaar anders dan in het begin van de pandemie, maar toch kijk ik wel uit waar ik naar toe ga, of het echt "nodig" is, etc. Feestjes, uit eten en dat soort dingen, heb er eigenlijk ook niet zo'n grote behoefte aan. Een goed concert zou wel weer 'ns fijn zijn! :)
Mijn vraag had eigenlijk meer betrekking op de muziek die je in een restaurant voorgeschoteld krijgt.. die zal dan ook getolereerd moeten worden maar ik denk dat ik het antwoord van de meesten wel weet.

Een concert is natuurlijk op je wenken bediend worden muzikaal gezien.. :)

de muziek die je in een restaurant voorgeschoteld krijgt.. die zal dan ook getolereerd moeten worden :)

Als het eten maar goed is, dat maakt veel dragelijk. Het staat me nog goed bij dat ik 'ns uit eten was in een Balkan-restaurant. Trage bediening, duurde lang voordat we eindelijk iets te eten kregen en het smaakte maar matig. Op de achtergrond vreselijke Balkanmuziek met één of andere jankende zanger. Erg, heel erg. Dat ging behoorlijk irriteren.

Niet zo heel veel later was de zaak trouwens failliet.

:D

Maar jij bent ook wel een uitzondering met dit; jij bent een éénmansband en daarnaast DJ is terwijl de meesten DJ's zijn en niet zelf muziek erbij maken, knap wat je doet trouwens.
Als je kan schnabbelen dan maakt het toch niet uit wat je draait denk ik; als er een leuke sfeer is en mensen hebben plezier dan is dat aanstekelijk maar het is extra fun natuurlijk als je muziek draait en lekker kan meejammen.
Haha.. Ik ben gewoon al op jonge leeftijd misbruikt door de muziek bizz.. :D Op 16 jarige leeftijd vroeg een kennis of ik niet meekon voor de techniek en afentoe 'n liedje zingen met 'n karaokeshow.. dat bedrijf had soms zes shows op 'n avond en schreeuwden om personeel.. of mee met 'n drive in show.. geluid voor een artiest.. of een aerobics demonstratie.. zoveel meegemaakt en geleerd en op zoveel plaatsen geweest daardoor.. Ik had op dat moment wel wat bandjes gehad met vrienden en we speelden muziek die we zelf leuk vonden maar hadden nooit optredens. Als je dan ziet welke muziek wel werkt gooi je gemakkelijker wat principes overboord misschien.. :D

Grappig; het is alweer een paar jaar terug dat deze band gepost werd op het forum, ik was gek van ze en deden me erg denken aan de seventies; Young Gun Silver Fox

Prima composities, lekkere vocalen en toffe arrangementen maar ere wie ere toekomt; ik kwam ze tegen via Gerard Ekdom en dit bedoel ik dus met dat dit soort muziek te weinig gemaakt wordt, maar dan moet je wel je vak verstaan natuurlijk.
Rolling Back zou wel een track voor je repertoire kunnen zijn vind ik, beetje soul/funk, beetje disco eigenlijk alles wat je lekker vindt?
Doet me ook denken aan Michael McDonald met een klein beetje Spargo/Crown Heigths Affair er doorheen, ach; eigenlijk herken je er in wat veel bands in de seventies en eighties maakten.
Oh.. ja.. Deja vu.. ik herinner me 't weer.. Waar luister je NU naar? II
Maar gewoon heerlijk om thuis naar te luisteren... ik zal het niet opdringen aan mensen, mits ze erom vragen.. maar zeker relaxed.. en helemaal mijn favoriete sound ja.. alle elementen aanwezig.. :)

Ik kom inderdaad zo min mogelijk op feestjes en uit eten gaan gebeurt ook zelden.
Ik ben nogal 'huismusserig'. Ik houd niet van drukte en menigten. Teveel prikkels en ik heb gewoon een heel leuk huis waar ik alles heb waar ik gelukkig van wordt.
Dat kan natuurlijk ook, dat je er gewoon niet zo tegen kan.. maar ik vraag me af of mensen die 'n bepaalde muzikale voorkeur hebben en slecht tegen andere (slechte) muziek kunnen, iets als een restaurant waar doorgaans muziek wordt gedraaid, daardoor ontlopen.

Laatst gewijzigd:
Als het eten maar goed is, dat maakt veel dragelijk. Het staat me nog goed bij dat ik 'ns uit eten was in een Balkan-restaurant. Trage bediening, duurde lang voordat we eindelijk iets te eten kregen en het smaakte maar matig. Op de achtergrond vreselijke Balkanmuziek met één of andere jankende zanger. Erg, heel erg. Dat ging behoorlijk irriteren.

Niet zo heel veel later was de zaak trouwens failliet.

:D
Haha.. je zou bijna denken dat de slechte muziek ze de das heeft omgedaan..

Als het eten maar goed is, dat maakt veel dragelijk.

Nou, sommige mensen kunnen beter maar wegblijven uit een restaurant wat (slechte) muziek ten gehore brengt: Hoe componeren jullie?

Vroeger was het zeker beter. Wanneer bands een bepaalde populaire sound gingen volgen, bijvoorbeeld een Rolling Stones met hun semi disco werk, dan had je nog steeds die unieke sound. Bands hadden nog een eigen sound. Er is zoveel popmuziek gemaakt in de 80s met menig band die je van een kilometer kon herkennen in hun sound en produktie Nu klinken ze allemaal hetzelfde. Lang leve de slaapkamer producers met hun computers en non kennis van muziek. Hup alles van hun preset loop plankje gepakt en loopen maar. Ik hoor allen nog maar stereotiepe preset loops overal. En melodie mag op de radio ook niet meer. Een grote nasale eentonige drone loop. En dat noemen ze dan 'beats'. Tis jammer maar helaas. Gelukkig hoef ik er niet verplicht naar te luisteren.

Ik heb eerder in fabrieken gewerkt waar die meuk van Skyradio of 538 continu werd uitgekotst over het speaker systeem, zonder inspraak van degenen die die marteling moesten ondergaan.
Heb zelf mijn ontslag aangeboden juist vanwege die zielloze rommelbarrage elke dag. Beter voor mijn geestelijke gezondheid.

Toch vreemd dat ik daar in de jaren 80 en 90 geen last van had. En niet alles wat toen op de radio kwam was mijn ding. Het was in ieder geval niet boring.

Toch vreemd dat ik daar in de jaren 80 en 90 geen last van had. En niet alles wat toen op de radio kwam was mijn ding. Het was in ieder geval niet boring.

Je kunt je voorstellen dat iemand in de jaren 80 en 90 die toen dezelfde leeftijd had als jij nu hebt bijna hetzelfde zei: "toch vreemd dat ik daar in de jaren 50 en 60 geen last van had. En niet alles wat toen op de radio kwam was mijn ding. Het was in ieder geval niet boring".

Er is zoveel popmuziek gemaakt in de 80s met menig band die je van een kilometer kon herkennen in hun sound en produktie Nu klinken ze allemaal hetzelfde. Lang leve de slaapkamer producers met hun computers en non kennis van muziek.

En dezelfde persoon destijds: "er is zoveel muziek gemaakt in de 50s met menig artiest die je van een kilometer kon herkennen in hun sound en produktie Nu klinken ze allemaal hetzelfde. Lang leve de bandjes in kelder en garage met hun elektrische gitaren en non kennis van muziek."

:)

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Back