Richie Summers - High On The Fonk

Oooh. Lekkere sounds, flow is puik, prima gespeeld, heerlijk retro en die bass sound...!

Ik verlangde naar n laagje lead maar dat werd lang wachten. Ik versta ook niet alle tekst.

Super funk, zeker qua compositie. Maar de vocal heeft net iets te veel saturatie en effecten, en te weinig specifieke frequentieband, om de hele tijd verstaanbaar te zijn. Sowieso zit er nogal wat frequentieoverlap tussen de verschillende instrumten. Maar echt een funky nummer, dat high on the funk zit echt wel goed.

Leuk nummer hoor, Nederlandstalig, funky, sexy, groove, hiphop/rap plaat, zo uit de...
waarmee is dit nummer eigenlijk gemaakt? (gear)
Video clip is top!
100i.png

Hey jongens, bedankt voor de reacties!
De drums zijn deels gesampled en deels uit een Drumtraks drummachine.
De bas komt uit de behringer poly D en dat akkoorden loopje is een piano sound uit de Korg M1.

De videoclip is gedeeltelijk met een Iphone gefilmd en gedeeltelijk met een oude super 8 camera.
Niet mega handig maar ben wel best content met het resultaat.

Ik blijf dit echt geniaal gedaan vinden.. alles klopt gewoon!! Imago, past in deze tijd waar retromuziek hip is.. in Nederland is Goldband echt superhot..
maar zo weinig views / aandacht op YT en FB??
Promoot je het niet?? Of doe je geen optredens?

Ik blijf dit echt geniaal gedaan vinden.. alles klopt gewoon!! Imago, past in deze tijd waar retromuziek hip is.. in Nederland is Goldband echt superhot..
maar zo weinig views / aandacht op YT en FB??
Promoot je het niet?? Of doe je geen optredens?
Bedankt! Ik probeer wel steeds van het zo goed mogelijk te promoten, helaas is mijn bereik niet echt groot. Via social media bereik ik eigenlijk net iets meer dan de mensen die ik persoonlijk ken. En om in social media te groeien heb je bepaalde kennis en skills nodig. Daarboven hou ik me liever bezig met muziek dan met postjes op fb en insta, al probeer ik wel wat af en toe.

Er werd een mailing naar radio zenders gestuurd maar het werd slechts door 1 positief onthaald (BRUZZ)
De mix is nog verre van optimaal dus dat speelt ook wel een rol denk ik.
Ik wil nu graag een ep afwerken met een 6 tal tracks en deze desnoods laten mixen en dan ook te gaan optreden.

Totaal niet waar ik normaal naar luister maar zeer geslaagd hoor.

Mix kan wel wat beter, het mist wat punch en low-end. Hoeveel sporen zijn het en in welke DAW heb je het gemixt?

Totaal niet waar ik normaal naar luister maar zeer geslaagd hoor.

Mix kan wel wat beter, het mist wat punch en low-end. Hoeveel sporen zijn het en in welke DAW heb je het gemixt?
Ik denk (inclusief drums apart) dat het ongeveer een 40 tal sporen zijn. Gemixt in Ableton (versie 8 weliswaar ;-)

Ik vind het misschien wel leuk om me met de mix te bemoeien, als je daar voor open staat.

Ik gebruik zelf Live 11, project openen zou geen probleem moeten zijn maar ik kan het waarschijnlijk niet opslaan zodat het terug als Live project te openen is voor je. Zou in dat geval dus een stem export of stereo export worden. Laat maar weten of dat interessant is.

Waar zit jij geografisch gezien?

Ik vind het misschien wel leuk om me met de mix te bemoeien, als je daar voor open staat.

Ik gebruik zelf Live 11, project openen zou geen probleem moeten zijn maar ik kan het waarschijnlijk niet opslaan zodat het terug als Live project te openen is voor je. Zou in dat geval dus een stem export of stereo export worden. Laat maar weten of dat interessant is.

Waar zit jij geografisch gezien?
Ik woon in Mechelen (België)
Heb deze song nu wel achter me gelaten om eerlijk te zijn.
De clip is uitgebracht etc dus een tweede release is niet meteen aan de orde ;-)

Back