MonoTron
Initiating Sequence..
Mijn Keystep is ook binnen, maar zit in deutschland dus kan m pas van het weekend gaan gebruiken.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
De mijne kwam vanochtend om een uur of tien en ziet er ook hagelnieuw uit.Mijn Keystep is ook binnen. Ruikt en voelt als een nieuw exemplaar, dus geen gek B-stock model of iets dergelijks
offtopic, maar drums op 10 is zo'n historisch slechte keuze.. de midi spec geeft min of meer voorrang aan lagere channels, dus wil je je drums strak terwijl er veel andere dingen spelen, zet ze dan op 1Wat ik vreemd vind is dat de eerste track voor drums is en standaard op midichannel 1 staat terwijl drums zet je meestal op channel 10 dus zou die logischerwijs als track 4 moeten staan zou je denken?
Maar het zal wel komen omdat velen eerst een beat/ritme inprikken.
Bedankt voor de tip!offtopic, maar drums op 10 is zo'n historisch slechte keuze.. de midi spec geeft min of meer voorrang aan lagere channels, dus wil je je drums strak terwijl er veel andere dingen spelen, zet ze dan op 1
Ik denk dat jexus er over schrijft. Zoek even zijn website met reviews. Staat veel op.Wat vinden jullie van de Cobalt? Voegt het als VA nog wat toe aan een virus c, alesis ion, jp8000 en een nord lead 3?
Prijs en formaat is alvast leuk.
Ik ben geen expert op dit gebied maar op basis van mijn persoonlijke ervaring met de Cobalt vind ik het een fantastische synth, vooral na de 2.0 update met nieuwe effecten en filters. Toch blijf ik het moeilijk vinden om synths met elkaar te vergelijken, ik heb bijvoorbeeld ook een Virus Ti2 en de effecten van de virus zijn beduidend beter. Verder zijn de modulation mogelijkheden op de Cobalt wat beperkter, 3 LFO's zijn wel oke! Het interface van de Cobalt vind ik verder erg prettig werken wat het (voor mij) ook leuk maakt om er uren sounds mee te maken. Het geluid van de Cobalt zou ik omschrijven als scherp en clean, de laatste versie heeft een Vintage parameter om het geluid van vintage synths te imiteren maar dit is mijns inziens niet heel goed gelukt (al is de variatie die het creërt wel leuk maar niet te moduleren). De build van de synth is prima (zwaar!) en zo ook het toetsenbord. De knoppen zijn wel een beetje wiebelig. Verder is de Modal App echt helemaal geweldig en nog gratis ook!Wat vinden jullie van de Cobalt? Voegt het als VA nog wat toe aan een virus c, alesis ion, jp8000 en een nord lead 3?
Prijs en formaat is alvast leuk.