Scam alert!!! Syntakt op MP voor 600 euro

MacGyverGear

midi-life crisis
Advertentie

Foto's

Dubieuze praktijken..
Verkoper wil zelfs je wantrouwen wel wegnemen door foto te maken van het apparaat met een papiertje waarop je naam en datum staat geschreven..
Die foto plukt ie hier vandaan: Hoop niet dat iemand hier ingetrapt is..

mp-aca6f0e065264a46b73b43bf3f582295-ECA3BC7B-B852-4776-82E7-5636692F880D.jpeg

Laatst gewijzigd:
Heb gisterenmorgen een bericht van Marktplaats ontvangen dat de advertentie waar ik op heb gereageerd mogelijk een frauduleuze gebruiker is.. Gebruiker is verwijderd.
Ik had zelf een bericht naar MP gestuurd met 'n link naar de gebruikte foto's van Ebay..

De verkoper bood nog meer spullen aan.. account was dacht ik 11 jaar actief en had ook positieve feedback en één van de drie transacties was een verkoop met een prima feedback daarop van nog niet zo heel lang terug.
Naast alle high-end apparaten stond er ook een kinderfiets tussen, vaste prijs zonder bieden. En één artikel stond wel op bieden (foto's ook van Ebay.kleinanzeigen).

Je moet echt heel erg oppassen tegenwoordig, oplichters worden steeds geraffineerder en denken met je mee..

Ja dit was de strafste oplichter die ik zag

Ik had hem ook voorbij zien komen, leek me verder wel legitiem.
Maar blijkbaar niet dus.
Gelukkig heb ik 'maar' 1x een blauwtje gelopen op MP. Sindsdien altijd ophalen en ter plekke betalen. Dan is het grootste risico op scamming wel geweest.

Gewoon even vragen wanneer je mag ophalen. Omdat je net in de buurt moet zijn. Als er dan excuus volgt, melden aan MP. Klaar mee
op ebay kleinanzeigen ook. Wel paypal, maar enkel friends & family. Niet dus.
was uiteraard n scam

Is ook een manier. Ik vond het aftasten wel even interessant maar schrok wel 'n beetje. Hij had trouwens ook geen bon.. was ie kwijt zei ie.. wat het ultra verdacht maakte.. apparaat van nog geen half jaar oud.

Het is al eerder gemeld, je zegt gewoon dat je even wil whatsappen met beeld zodat je even de staat van het apparaat kan zien, weet je meteen of het echt is.

tja soms koop ik van n opa, die heeft vast geen whatsapp tenzij ie enorm méé is :) - maar is 't vragen zeker waard.

Het is al eerder gemeld, je zegt gewoon dat je even wil whatsappen met beeld zodat je even de staat van het apparaat kan zien, weet je meteen of het echt is.
Ik had dat ook gevraagd maar wist het antwoord eigenlijk al. Dat wilde, of kon hij niet. Dan nog geen bewijs van aankoop.. dan weet je eigenlijk al genoeg.
Als zijn foto's niet zo makkelijk te vinden waren geweest had ik toch een gevoel van twijfel gehad. Heb ik vaak genoeg gehad met deals terwijl er gewoon iets geleverd werd uiteindelijk.
Ik heb nog nooit een foto met een handgeschreven papiertje ontvangen (of om gevraagd).. maar dat aanbieden was eigenlijk al een beetje verdacht.. ziet er toch super fake uit??

Ik heb nog nooit een foto met een handgeschreven papiertje ontvangen (of om gevraagd).. maar dat aanbieden was eigenlijk al een beetje verdacht.. ziet er toch super fake uit??
Ja dat zou het voor mij ook al verdacht maken.
Maar je moet echt oppassen, als je ook maar een beetje naïef bent dan wordt je zo maar opgelicht.
Ik heb voor mezelf wel een paar regels wat dat betreft;
Het liefst koop ik van een SF lid die al een tijdje hier bezig is, dat geeft wel wat vertrouwen en als het om bedragen groter dan 100 euro gaat dan haal ik 't liefst op als het even kan, beter een paar tientjes aan benzine dan m'n geld kwijt.
Binnenkort wordt het nog makkelijker aangezien ik naar Apeldoorn ga verhuizen, da's lekker centraal gelegen om op te halen.

ik vroeg ooit elders een papiertje met naam, en kreeg een foto van een papiertje met 'onnozelaar' op
Kerel had n shitload gear met dozen, alles mint. Of de dozen ook vol waren, geen idee...

Ik had dat ook gevraagd maar wist het antwoord eigenlijk al. Dat wilde, of kon hij niet. Dan nog geen bewijs van aankoop.. dan weet je eigenlijk al genoeg.
Als zijn foto's niet zo makkelijk te vinden waren geweest had ik toch een gevoel van twijfel gehad. Heb ik vaak genoeg gehad met deals terwijl er gewoon iets geleverd werd uiteindelijk.
Ja, één keer vroeg iemand mij om een 'bewijs' (foto met mijn rijbewijs), maar toen was ik de verkoper.
Dus blijkbaar is het wel een gebruikelijk iets om dat te vragen.

Ja, één keer vroeg iemand mij om een 'bewijs' (foto met mijn rijbewijs), maar toen was ik de verkoper.
Dus blijkbaar is het wel een gebruikelijk iets om dat te vragen.
Haha.. om het daarna weer te misbruiken.

Ik bood 'n keer wat Volca's aan op MP. 'n Serieuze geïnteresseerde wilde het afhalen.. goed. Maar toen begon hij over de betaling die wilde hij doen via gelijk oversteken.. wel zo eerlijk zei hij.. :gaap: Gelukkig had ik hem nog geen adres gegeven maar sommige mensen..

Haha.. om het daarna weer te misbruiken.

Ik bood 'n keer wat Volca's aan op MP. 'n Serieuze geïnteresseerde wilde het afhalen.. goed. Maar toen begon hij over de betaling die wilde hij doen via gelijk oversteken.. wel zo eerlijk zei hij.. :gaap: Gelukkig had ik hem nog geen adres gegeven maar sommige mensen..
Dat wilde zij eerst ook. (eerlijk oversteken) maar ik niet.
Dat vond zij verdacht.
Ik heb haar gewoon gebeld en na een half uur praten kwam ze tot de conclusie dat ik waarschijnlijk een betrouwbare kerel was.
Ze was eerder opgelicht, dus wantrouwend.

Dat wilde zij eerst ook. (eerlijk oversteken) maar ik niet.
Dat vond zij verdacht.
Ik heb haar gewoon gebeld en na een half uur praten kwam ze tot de conclusie dat ik waarschijnlijk een betrouwbare kerel was.
Ze was eerder opgelicht, dus wantrouwend.
Ah.. ja dat kan ook een soort red flag zijn ja.
Maar dat met die Volca's afhalen in Amsterdam is al 8 jaar terug ofzo.. toen was die gelijkoversteek service er net. Hij die spullen mee en ik geen verzendbewijs.. Ik ben er verder maar niet op ingegaan maar als je iets afhaalt is het boter bij de vis of gewoon overschrijven.. ook 'n keer gedaan met iemand die bang was voor vals geld.. En ik denk ook dat als je een vrij dure aankoop doet het wel beter is.. tegenwoordig staat geld ook meteen op je rekening.

Het ergste wat ik heb meegemaakt is een paar jaar terug alweer met een Beat Step Pro die ik wilde kopen op een klein uurtje rijden van mij.
Toen zei die persoon dat z'n broer al een keer last had gehad met iemand die iets kwam ophalen, een mislukte overval of zo via marktplaats en vertelde me dat ik tot aan de voordeur mocht komen.
Ik zei dat ik 'm wel werkend wilde zien dus op z'n minst de stroom er op en omdat ie een half jaar oud was voor een mooie prijs incl de bon van aankoop wilde ik het toch doorzetten.
Na even wat heen en weer gepraat zei hij dat hij 'm dan zou laten zien met de stroon er op en zo stond ik later bij hen aan de deur en kwam ik tot in de hal.
Daar had ie een stopkontakt en liet 'm werkend zien.
Ik nog op wat knoppen gedrukt zodat ik een beetje kon inschatten dat het wel goed zat en toen de deal gesloten en cash betaald.

Het ergste wat ik heb meegemaakt is een paar jaar terug alweer met een Beat Step Pro die ik wilde kopen op een klein uurtje rijden van mij.
Toen zei die persoon dat z'n broer al een keer last had gehad met iemand die iets kwam ophalen, een mislukte overval of zo via marktplaats en vertelde me dat ik tot aan de voordeur mocht komen.
Ik zei dat ik 'm wel werkend wilde zien dus op z'n minst de stroom er op en omdat ie een half jaar oud was voor een mooie prijs incl de bon van aankoop wilde ik het toch doorzetten.
Na even wat heen en weer gepraat zei hij dat hij 'm dan zou laten zien met de stroon er op en zo stond ik later bij hen aan de deur en kwam ik tot in de hal.
Daar had ie een stopkontakt en liet 'm werkend zien.
Ik nog op wat knoppen gedrukt zodat ik een beetje kon inschatten dat het wel goed zat en toen de deal gesloten en cash betaald.
wow.. dat is idd wel het toppunt van achterdocht, natuurlijk gebaseerd op één negatieve ervaring.. angst is gewoon een slechte raadgever.

Ah.. ja dat kan ook een soort red flag zijn ja.
Maar dat met die Volca's afhalen in Amsterdam is al 8 jaar terug ofzo.. toen was die gelijkoversteek service er net. Hij die spullen mee en ik geen verzendbewijs.. Ik ben er verder maar niet op ingegaan maar als je iets afhaalt is het boter bij de vis of gewoon overschrijven.. ook 'n keer gedaan met iemand die bang was voor vals geld.. En ik denk ook dat als je een vrij dure aankoop doet het wel beter is.. tegenwoordig staat geld ook meteen op je rekening.
Ja precies.
Vrogger was dat niet echt een optie toen het nog uren of soms een dag of 2 duurde.
Maar nu wacht ik er gewoon op.

Ik vraag het er iig altijd bij. Wat wil je cash of overschrijven. De laatste 2 jaar eigenlijk alleen maar overschrijven als antwoord gekregen.
M.u.v. een man die fietsenhandel 'erbij' deed.
Die wilde het contant.
Storten wordt ook actief ontmoedigd (gewoon de innamepunten saneren onder het mom van 'serviceverbetering'.....)
We hebben alleen nog een redelijk gesloten ecosysteem in huis van zakgeld, verdwijnt in de spaarpotjes, aankopen doen ze vaak online (wij dan) en dan komt het zakgeld weer terug in ons potje.
Maar de oudste krijgt binnenkort een betaalrekening en dan verwacht ik dat dat ook weer verdwijnt.
Die goede oude tijd....

Back