Floating Textures (House Groove)

best lekker.
alleen die crash en een break in het midden wanneer de delay feedback open gaat i

top!

ik hou er zelf ook van om de sound uit te breiden middels delays. Dat feedback reverb stuk op het einde is erg lekker, doet me denken aan de Speedy J tracks die dat ook veelvuldig toepaste.

Klinkt lekker. Hij bouwt mooi op alleen het climax komt nooit. In plaats daarvan bouwt hij slap af. Zou mooi zijn als er ineens een crash break komt waarna alles ontlaad. Dus iets in de structuur aanpassen zou voor mij een groot verschil maken en zou het ook goed op de dansvloer doen (stroboscoopje aan!) En ik vind ik de sound van de acid-bas niet zo mooi (typisch Massive / Serum) maar dat is persoonlijke smaak.

Thnx, het is een prophet-10 met Zen delay, de bass is se-02 en het stringetje de SP-16, sequenced op een Oxi One.
drums zijn RD-09 door Fatso el-x
ging meer even om de opbouw naar de groove, niet een track als dusdanig. Kan het met wat meer tijd erin nog wel worden

ging meer even om de opbouw naar de groove, niet een track als dusdanig. Kan het met wat meer tijd erin nog wel worden

hmm.. dit is wel het tracks gedeelte van het forum dus ga ik het ook als zodanig beoordelen 🧐
misschien moet er ook een 'probeersel' gedeelte komen💡

Anyways, dit heeft zeker potentie. Mooi afmaken dit!

Als je nog geen label hebt die het wil uitbrengen: kijk op tracksource of beatport bij het betreffende genre en stuur het naar labels die in de top 100 staan.
Tenminste.. dat is wat ik doe.

Lekker groove, ietswat veel crash ;). Wat is die enorme bass drone eronder? En hele fijne synth met die chords, komt dat uit die sp-16?

Klinkt erg goed, fijne volle sound weer. Wel veel crash ja. Maar mooi opbouw experiment.

die bass drone is de SE-02,
Ik ga hem van het weekend opnieuw opnemen, maar dan zal ik ook wat pattern variaties maken op de RD-09 en een break en wat minder crash (stond nu gewoon op een 4/4 pannern loop)

Back