[electro jazz] jando - zeebaars

jando

schelpdier
Ik was wat aan het klooien met m'n digitakt en een electro beat, en wilde wat oefenen met de songmode en de digitakt opnemen in reaper en hocus pocus, plots was daar een track.

Vinden jullie het wat? Ben er zelf wel blij mee :)

Toffe track wel, met goede ingrediënten. De 3m50 was zo weg! Een raar arpje (op randomstand) of nog wat gekke keys zouden er naar mijn smaak nog bij mogen.

dank, ja goeie tips, blijft toch ook zoeken naar de balans tussen niet teveel en te druk en ook weer niet te kaal.

Aan het begin dacht ik "nah, dit is niks", voornamelijk door de vrij losse quantizing denk ik. Maar gaandeweg er meer partijen bij kwamen werd het onverwacht toch nog best leuk. Aparte sound, heb je een Arabische mode (toonladder) gebruikt?

Ja het klopt ik heb de neiging om gevoelsmatig in te spelen en het dan niet te quantizen, ook voor die menselijke touch, ik hou van electronische muziek maar het klinkt vaak ook erg machine achtig en wil ook weer niet volledig een robot worden ;)

Ben ook gewoon blij dat ik eindelijk een beetje keyboard kan spelen, maar heb wel de neiging om te veel te gaan lopen jengelen, dus wil in volgende tracks denk ik wat meer rust brengen.

egypt.jpg

Iemand stuurde me deze afbeelding van de egyptian lover halloween kostuum en daarmee kwam voor mij de inspiratie voor een electro beat met arabische vibe en met mineur harmonisch heb je die al snel te pakken haha.

Laatst gewijzigd:
Ik vind dat losjes inspelen met de hand wel verfrissend, vooral bij dat basje. Werkt op de een of andere manier wel.
Misschien nog wat meer afwisseling erin.
Grappig, ik heb net het omgekeerde. Als ik iets zou quantizen is het de bas. MIsschien ook een net iets minder lange release, hij klinkt nu te sloom. Maar de rest van de sounds en drums vind ik wel goed klinken! Heeft een hoog Elecktroids gehalte, en dat is een compliment. Deze track bv.

Laatst gewijzigd:
Dank, ja ik begon met een electro beat en dan kom je al snel in zo'n vibe. Ik zou kunnen proberen om op een andere track een kortere en gequantizede bas te maken, en dan luisteren wat beter klinkt. Ik weet niet of de boel dan uit balans raakt want heb veel uit de losse pols ingespeeld.

Laatst gewijzigd:
Back