Trappist in de koelkast?

Maar stel dat je een analoge sensor hebt die kan "zien" hoeveel belletjes er zijn en die informatie weer laat lezen door de analoge compute
Een spectrofotometer ingesteld op de lamba max van het gas
Die de licht absorptie meet

Zal dan wel met een plat breed cuvet moeten zijn

Goed - terug naar de drank!

Heb net de La Trappe Dubbel geproefd. Het heeft een krachtige eigen smaak, dat valt niet te ontkennen maar er iets aan dat me niet bevalt. En na het halve glas geleegd te hebben hen ik erachter wat dat is: de nasmaak. Nadat ik een slok heb genomen, heb geproefd en doorgeslikt komt er nog een smaaksensatie achteraf. Die afdronk bederft voor mij het voorafgaande plezier. Dus jammer voor La Trappe, maar ik heb nu hun Tripel en hun Dubbel geprobeerd en het is niet mijn ding.

Voordeel is wel dat ik maar het halve glas heb leeg gedronken, dus gun ik mijzelf ook nog het plezier om een half glas Westmalle Dubbel te proberen. En die smaakt goed! :halleluja Westmalle behoort voor mij toch echt wel tot de absolute top. Als je zelfs met een Dubbel nog weet te scoren dan ben je ook wat. :mega:

Heel veel bieren zijn het niet of net niet, er zit bijna altijd wel een bijsmaakje aan wat me niet bevalt, of te veel prik of te weinig, of te vol van smaak of te weinig, Rochefort blijft voor mij het enige bier wat echt 100% goed is. Westmalle is wel aardig maar heeft wat mij betreft te veel nadrukkelijk prik, in ieder geval de triple, van de dubbels ben ik niet zo.

Maar dat ene biertje van 12 euro wat eerder genoemd werd, die wil ik nog wel proberen, maar ik kan me niet voorstellen dat ie lekkerder is dan een Rochefort. Ik hoop het niet in ieder geval.

Laatst gewijzigd:
Die van 12 euro is de Westvleteren. Smaakt heel goed, maar ik vind de Westmalle beter. Neemt niet weg dat het leuk ik om de Westvleteren eens geproefd te hebben, al was het maar vanwege de cult status die het inmiddels heeft.

Ik moet hem zeker ook proberen, maar als Westmalle beter smaakt, dan is die Westvleteren "way overpriced' .. naja goed, dat wordt 1x proberen dus en dan weer aan de Rochefort waarschijnlijk, er kan echt niks aan tippen wat mij betreft.

nu vrijdagavond in mijn studioke wat freestylen, fles whiskey bij mij dan ;)

Ik moet hem zeker ook proberen, maar als Westmalle beter smaakt, dan is die Westvleteren "way overpriced' .. naja goed, dat wordt 1x proberen dus en dan weer aan de Rochefort waarschijnlijk, er kan echt niks aan tippen wat mij betreft.

Die hoge prijs komt doordat er zeker in Nederland maar moeilijk aan te komen is.

Hier is er even moeilijk aan te komen hoor. Een online afspraak met de brouwerij en zelf afhalen. Dat ga ik niet doen.

Je kan zonder afspraak tot 3 sixpacks per persoon halen bij het toeristen winkeltje er tegenover. Vorig jaar was ik er in de buurt met mijn vriendin. Zorgen dat je een beetje op tijd bent, in de rij wachten met de andere sukkelaars, 6 sixpacks in de auto leggen en dan op het terras nog even genieten van een ā€˜lekker biertje’ ;-)

Ik heb me laten vertellen dat er elke dag beperkt voorraad is en dat je daarom dus niet te laat moet gaan.

Voor de liefhebber kan je er een leuke trip van maken. In de buurt leuk slapen en eten bij de Bernardus brouwerij. Rondleiding bij Kazematten vond ik erg tof en je zit ook nog eens zo aan de kust :)

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat er in Belgiƫ een experiment loopt met het thuis bezorgen van Westvleteren, klopt dat niet?

Als ik het goed lees heb je nog tien minuten om vandaag een bestelling met thuislevering te plaatsen

Wel niet gecontroleerd of ze ook naar Nederland leveren

Als volgende projectje wil ik de diverse La Chouffe's uitproberen, er zijn er nogal wat. Die met kersen heb ik al in huis.

Ik heb er ooit eens een hele grote fles van gekregen maar ik weet niet meer welke versie dat was...

:dubbel: Haha!! Wat een grap! Die Cherry Chouffe ruikt naar cassis, ziet eruit als cassis, en smaakt naar cassis. Als je niet beter zou weten zou je zweren het bekende frisdrankje te drinken. In die zin heel geslaagd, maar niet iets wat ik een verstokte bierliefhebber zou voorzetten (behalve dan om 'm in de maling te nemen). ;) Niettemin - het smaakt op zich best, alleen niet naar bier. :P

Vandaag heb ik ook al een culinaire opvolger voor dit topic bedacht, en ik wil nu al verklappen dat het niet over wijn, whisky of wodka gaat. 8o)

Laatst gewijzigd:
He - wat raar! Waarom begint dat allemaal met een "w"? :?

Is daar een etymologisch reden voor...?

Back