Trappist in de koelkast?

De eretribune is met een tweede vakje uitgebreid, en daarmee is het klaar. Hoef nu alleen nog wat bijbehorende glazen te scoren.

Bekijk bijlage 3832835
Fijn om te zien dat er enkele tips toch t rek gehaald hebben, en de westmalle vast ook

Ik hou er niet zo van om een eerste plaats uit te roepen, maar als ik per se zou moeten kiezen dan was Westmalle nummer 1. Ik heb van de berichten in dit topic ook geweldig veel geleerd, waarvoor iedereen bedankt. :halleluja

Bijna klaar:

update.JPG

Zoek nu alleen nog bierglazen voor Oude Geuze Boon en Barbãr.

Vorige week was ik een supermarkt twee dorpjes verderop, met een aardige keuze in bier. Moest onmiddellijk aan dit topic denken, heb een Rochefort 8 meegenomen om 'ns te proberen. Die viel hier vrij algemeen goed in de smaak, dacht ik. Andere wist ik zo niet uit het hoofd, zal het topic nog 'ns goed doorlezen. :)

Ja - de Supermarkt hier is ook heel goed gesorteerd. Er zijn maar een paar speciale bieren waarvoor ik naar de slijter moet. Ik heb pas nog wat speciale bieren geschrapt die ik bij nog eens nader proeven toch niet zo lekker vind, zodat ik nu wel zo ongeveer klaar ben. Een dingetje wil ik nog wel proberen en dat is biologisch-dynamisch (zeg maar antroposofisch) bier. Een eerder geprobeerd biologisch biertje is me zwaar tegengevallen, maar wie weet doen de sofen het beter? ;-)

PS Kijk wel uit met het openen van dat flesje Rochefort, bij mij vloog het schuim er met klaar geweld uit tezamen met de helft van het bier.

Net terug van de groene winkel, ze hadden meer speciale bieren dan ik verwacht had. Heb me om te beginnen maar even tot vier stuks beperkt:

bio.JPG

En nog wat speciale kazen waaronder een kaasje van de Hondspol.

Heb er een proeverij van gemaakt waarbij het meeste bier noodzakelijkerwijs in de gootsteen is verdwenen om dronkenschap te voorkomen. Mijn oordeel: de Saison is matig, en de Zwarte Madam vond ik ronduit vies. De andere twee bio-biertjes kunnen wel mijn goedkeuring wegdragen. De Monnicker Moker is een stevig, kruidig en pittig bier om eens rustig de tijd voor te nemen. Het Slaapmutske is ook heel goed, en neigt naar een Westmalle. En daarmee is mijn bierproeverij klaar. Het moet wel iets heel bijzonders zijn wil ik nu nog iets anders dan mijn reeds gevonden favorieten uitproberen.

Zijn er nog fans van Moersleutel in da house? :D
Ik vind dit wel een interessante, ik was zaterdag bij onze plaatselijke Mitra die best een leuke bier verzameling heeft, en die heeft een rek vol Moersleutel, die halve liter blikken kosten gewoon 6,50 tot 12,50 per stuk, ik vroeg de eigenaar dus waarom het zo duur is maar het blijkt nogal populair en ambachtelijk te zijn ondanks de prijs, en veel soorten zijn in vaten gerijpt van o.a. bourbon of Whisky, sommige bevatten 15% alcohol. Nu ben ik toch wel een beetje nieuwsgierig geworden. Wellicht ga ik het toch maar eens proberen, maar ja waar moet ik beginnen?

Ik heb één Moersleutel uitgeprobeerd, maar dat was mij toch echt te zwaar geschut. Even mijn oordeel teruggezocht, want het was alweer een tijdje geleden:

Eerste slokjes "motorolie" vallen me niet tegen: een soort van zacht en zwart kruidendrankje met iets van zwarte koffie, cola, cacao... Ik proef het er niet vanaf dat het volgens het blikje toch echt 12% moet zijn. Gevaarlijk goedje...
(...)

Overigens vond ik het na de helft van het blikje motorolie wel genoeg, het was smakelijk maar ik werd er enorm moe, lui en suf van. En dat is niet de bedoeling. Ik vind het leven in heldere staat nog interessant genoeg. ;)

Ik vind dit wel een interessante, ik was zaterdag bij onze plaatselijke Mitra die best een leuke bier verzameling heeft, en die heeft een rek vol Moersleutel, die halve liter blikken kosten gewoon 6,50 tot 12,50 per stuk, ik vroeg de eigenaar dus waarom het zo duur is maar het blijkt nogal populair en ambachtelijk te zijn ondanks de prijs, en veel soorten zijn in vaten gerijpt van o.a. bourbon of Whisky, sommige bevatten 15% alcohol. Nu ben ik toch wel een beetje nieuwsgierig geworden. Wellicht ga ik het toch maar eens proberen, maar ja waar moet ik beginnen?
Ik kwam toevallig nog een plastic schedel tegen die op een soort motorolie achtige eisbock van Moersleutel zat. Dat was gewoon een soort likeur gemaakt van stout bier (het proces is gebaseerd op het idee dat je het water er uit kunt bevriezen en hij daardoor sterker wordt qua %, vandaar "eis"bock). Het is toch wel bijzonder spul hoor, maar knap van degene die een 33cl blik van 12% Russia Imperial Stout in zijn eentje op krijgt. Ik vind het hard werken. Ik drink het liefste gewoon een shotglaasje inderdaad als een likeurtje en dan is het klaar.

Ik kwam toevallig nog een plastic schedel tegen die op een soort motorolie achtige eisbock van Moersleutel zat. Dat was gewoon een soort likeur gemaakt van stout bier (het proces is gebaseerd op het idee dat je het water er uit kunt bevriezen en hij daardoor sterker wordt qua %, vandaar "eis"bock). Het is toch wel bijzonder spul hoor, maar knap van degene die een 33cl blik van 12% Russia Imperial Stout in zijn eentje op krijgt. Ik vind het hard werken. Ik drink het liefste gewoon een shotglaasje inderdaad als een likeurtje en dan is het klaar.
Ik heb één Moersleutel uitgeprobeerd, maar dat was mij toch echt te zwaar geschut.

hmm als ik dat zo lees heeft het nog maar weinig met bier te maken. Een imperial stout klinkt lekker maar als het op likeur lijkt is het denk ik niks voor mij, hoewel ze natuurlijk wel een hoop varianten hebben waar misschien wel wat lekkers tussen zit.

Ja, die Moersleutels zijn wel lekker, maar na twee slokken vraag je je wel af hoe je de rest op gaat krijgen. Daar moet zeker iets bij gegeten worden, of een glaasje water erbij want anders wordt het vocht uit je wangen gezogen.
Ik kwam deze tegen bij AH laatst, best OK, ook al ben ik niet zo'n St. Feuillien fan

St-Feuillien-Quad.jpg

Ja, die Moersleutels zijn wel lekker, maar na twee slokken vraag je je wel af hoe je de rest op gaat krijgen. Daar moet zeker iets bij gegeten worden, of een glaasje water erbij want anders wordt het vocht uit je wangen gezogen.
Ik heb toch maar een paar blikjes gekocht, de Motorolie en de Fruit Bomb. Normaal ben ik niet zo van de IPA maar ik had vorige week een hele lekkere geproefd, en als ze wat zwaarder zijn smaakt het toch wel naar meer, overigens heeft de AH nu 6 halen, 5 betalen voor speciaal bier, dus ik heb nog wat meer onbekende biertjes gekocht, van Kees en Uiltje. Toch wel bijzonder hoeveel keuze er eigenlijk is momenteel, rekken vol, en vaak van Nederlands makelij! Ik zal mijn bevindingen hier delen over Moersleutel.

Ah een blikje, niet eens een fraai vormgegeven flesje? Om van een passend bierglas maar helemaal te zwijgen?! Waar moet dat heen...? :D

Ik heb toch maar een paar blikjes gekocht, de Motorolie en de Fruit Bomb. Normaal ben ik niet zo van de IPA maar ik had vorige week een hele lekkere geproefd, en als ze wat zwaarder zijn smaakt het toch wel naar meer, overigens heeft de AH nu 6 halen, 5 betalen voor speciaal bier, dus ik heb nog wat meer onbekende biertjes gekocht, van Kees en Uiltje. Toch wel bijzonder hoeveel keuze er eigenlijk is momenteel, rekken vol, en vaak van Nederlands makelij! Ik zal mijn bevindingen hier delen over Moersleutel.
Die fruitbomb is wel een hele goeie voor een supermarkt modelletje..fruity hazy double ipa

Ik het wel goed gegaan met die Moersleutel? Ik lees niets meer...

Back