Trappist in de koelkast?

Nav. de Vizir stout van een tijdje geleden gekeken naar andere stouts, de supermarkt hier in de buurt die eigenlijk best wel een aardig assortiment aan bieren heeft verkoopt van deze soort niet zo heel veel. Toch wat mee kunnen nemen, vanavond deze gehad:

Huttenkloas.jpg

Komt van brouwerij Huttenkloas, uit Twente. Met 9,5% duidelijk wat sterker dan de Vizir, in vergelijking daarmee heeft het ook een aardig bittertje. Al valt dat laatste nog wel mee, denk ik. Had een iets vollere smaak verwacht, maar deze was toch lekker om te drinken. Binnenkort toch maar naar de slijterij om wat meer vergelijkingsmateriaal te scoren. :)

Geen probleem hier met de Duvels. Ik had een Belgische collega die ook z’n vijfde Duvel soepel uit de pols geheel zonder knoeien in een keer in het glas kreeg bij het voorgerecht. Veel van ‘m geleerd

Oei-oei - dat is de goden (pardon de duivel) verzoeken met dat bier bovenop die kapitale synths. :D

Evengoed. proost! De schuimkraag is keurig gelukt. En de kerstboodschap ook. 8)

Heb net zelf een Val-Dieu op, smaakte uitstekend. :mega:

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Ik heb nu niet echt het idee dat het glas wel of niet voorspoelen nu zoveel effect heeft als in het filmpje beweerd wordt. Maar goed, ook mythe- en legendevorming is belangrijk in de biertraditie.

Wellicht is het makkelijker inschenken met voorspoelen wat door de kenners bijgevolg als valsspelen gezien wordt...?

Ik ga proberen niet te drinken tot begin maart. Ben al paar dagen onthouder, …Ik moet toegeven dat ik al elke dag droomde om trappist te gaan kopen in de nachtwinkel… maar ik kan t 😂
Ik ben zo koppig dat ik gerust kan beginnen diëten voor de feestdagen. En erna. En tijdens. Maar of ik ooit een platte pens krijg? Wie weet

Ik heb nu niet echt het idee dat het glas wel of niet voorspoelen nu zoveel effect heeft als in het filmpje beweerd wordt. Maar goed, ook mythe- en legendevorming is belangrijk in de biertraditie.
Het glas moet vooral schoon en vetvrij zijn. Bij voorkeur droog. Kletsnatte glazen helpt het bier niet echt.

Aldus de biersommelier die mij dit leerde toen ik als barman werkte: Rick Kempen. :halleluja

Overigens schenk ik zojuist een Leffe Tripel uit in een Brouwerij 't IJ glas dus kijk maar ff hoe serieus je bovenstaande neemt

Laatst gewijzigd:
Het glas moet vooral schoon en vetvrij zijn. Bij voorkeur droog. Kletsnatte glazen helpt het bier niet echt.

Aldus de biersommelier die mij dit leerde toen ik als barman werkte: Rick Kempen.
Ha, dat is een echte! Twee boeken van 'm in de kast staan.

Ik doe het vandaag met deze. Gouden Carolus Christmas. Een mooi snoepbier. Iedereen fijne synthdagen. En vorig weekend zat ik nog hier: www.kerstbierfestival.be

IMG_20231225_190130.jpg

Back