Trappist in de koelkast?

Tussendoor: voordeel van de verwarmingen uit en 18 graden kamertemperatuur is dat de goede wijn echt perfect op temperatuur is. Heb momenteel nog een Nebbiolo liggen die errug goed schijnt te zijn :luv:

Eerste slokjes "motorolie" vallen me niet tegen: een soort van zacht en zwart kruidendrankje met iets van zwarte koffie, cola, cacao... Ik proef het er niet vanaf dat het volgens het blikje toch echt 12% moet zijn. Gevaarlijk goedje...

Nog even en jullie zitten allemaal op untappd je bier in the checken ;)

Even opgezocht, maar dat is een app en daar doe ik niet aan.

Overigens vond ik het na de helft van het blikje motorolie wel genoeg, het was smakelijk maar ik werd er enorm moe, lui en suf van. En dat is niet de bedoeling. Ik vind het leven in heldere staat nog interessant genoeg. ;)

Voor vanavond staat de Motor Oil van Moersleutel op het programma. Ik had dat wel eerder in de Supermarkt zien staan, maar vond de associatie van bier met motorolie niet erg uitnodigend. Nu dit bier hier de hemel in is geprezen, wil ik het toch eens proberen. Op hoop van zegen! :mega:
Hopelijk staat hij niet in de koelkast 😁 enjoy!

... ik werd er enorm moe, lui en suf van. En dat is niet de bedoeling. Ik vind het leven in heldere staat nog interessant genoeg. ;)
^^^^

dit dus - drinken maakt dat ik 1) domme dingen zeg, snel boos ben en vooral vreselijk lui. Weegschaal wordt ook steeds bozer op me. Ik drink amper nog - mooi voornemen: niks drinken met de feestdagen en volhouden tot na 'tourné minerale' - da's maart.

Hopelijk staat hij niet in de koelkast 😁 enjoy!

Dat was gisteren. De motorolie heb ik al uitgeprobeerd. Ik heb van dit topic al veel geleerd, zoals mijn speciale biertjes niet in de koelkast te zetten.

Ik heb nu een lijst opgesteld van officiële Trappisten, plus de hier geadviseerde andere speciale biertjes. Zaak is nu nog om uit te zoeken welke daarvan mij het beste bevallen. Een La Trappe, Westmalle en Grimbergen zijn ook al aangeschaft, en zij staan nu gebroederlijk naast elkaar buiten de koelkast tot rust te komen.

^^^^

dit dus - drinken maakt dat ik 1) domme dingen zeg, snel boos ben en vooral vreselijk lui. Weegschaal wordt ook steeds bozer op me. Ik drink amper nog - mooi voornemen: niks drinken met de feestdagen en volhouden tot na 'tourné minerale' - da's maart.

Voor mij hoeft het niet meer. Vroeger dronk ik enkel in het uitgaansleven, maar ik ga nauwelijks meer uit. En aan de feestdagen doe ik niks. Als ik nu nog wat alcoholisch drink dan moet dat lekker zijn en moet ik er naderhand geen last van hebben. De motorolie is daarvoor te sterk, en ik heb er geen zin in mezelf te trainen om weer meer alcohol te verdragen. De baten wegen niet op tegen de kosten.

Voor mij hoeft het niet meer. Vroeger dronk ik enkel in het uitgaansleven, maar ik ga nauwelijks meer uit. En aan de feestdagen doe ik niks.
Vroeger was ik wel echt een weekend alcoholist. Tegenwoordig drink ik op vrijdag 2 biertjes, en op zaterdag 2 biertjes. Ik denk persoonlijk dat dat acceptabel is, ook al zijn het wat zwaardere biertjes dan een heineken :D

Zojuist een Grimbergen Tripel soldaat gemaakt. Goedgekeurd! Een helder, smaakvol niet al te sterk (8 ½ %) bier. Ik was in de veronderstelling dat het een Trappist was, maar het blijkt "slechts" een Abdijbier te zijn. Ook goed! :mega:

En voor wie in deze tijd van inflatie en hoge energieprijzen toch nog een buzz wil voor de lokale supermarkt om 8:00 uur 's morgens:
1670698113072.png

Pas de Gulden Draak geprobeerd, dat was genieten. :)
is ook een van mijn favorieten
De brouwerij is hier een paar km vandaan.

de Rochefort 8 is hier ook al vernoemd en ja ik vind die ook beter dan de 10

Kwak is ook een van mijn favorieten

En de bar in de Willem 2 studio had die :okdan:

En dan vr in de zomer een oude Geus van Boon

Deze heren hebben de Atlas 14% al geprobeerd:

Er bestaat zelfs een nog sterkere versie: Atlas 16 Mega Strong. Veel succes! :frons:

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Daar ben ik te oud voor, voor zulke extremiteiten. :beard:

Dan lijken mij de tips van Kenneth interessanter: Pauwel Kwak en Oude Geuze Boon.

Ik zit nu aan de Averbode, een Belgisch abdijbier, receptuur uit 1134 en gekoeld in mijn schuur. Het is een heerlijk fris biertje, beetje ala Karmeliet maar dan met wat minder prik. Ik blijf er net als Monotron bij dat bier koel gedronken moet worden.

Lekker! zware bieren!
Maar niet of nog niet voor mij…Het alcohol percentage is gemiddeld 10 procent:
Na één flesje ben ik al vrolijker dan normaal… na Twéé flesjes...🤢:Z:D

Palm, hertog jan... de iets lichtere zware bieren…
Ik heb nu een Herfbok van Grolsch, Proost...:mega:

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Back