Trappist in de koelkast?

Ik drink vrijwel al mijn bier uit een longdrink glas, het bier past zich maar aan mijn glas aan, ik ga niet mijn glas aan het bier aanpassen.

Attachments

• longdrink.jpeg
    longdrink.jpeg
    58 KB · Bekeken: 121
Nog een vraag over Karmeliet, is dat enkel maar in kartonnetjes van vier te koop?
Bij ons niet. Maar 4 stuks in huis hebben is helemaal niet erg hoor. Zie het als VCA's, kan je nooit genoeg van hebben heb ik gehoord.

Goed, maar ik zit nu nog in de verkennende fase wat de speciale bieren betreft. Ik vermoed dat ik alle officiële Trappisten wel lekker ga vinden. En daar mogen dan nog wat andere bieren met een voldoende eigen karakter bij. Ik denk aan een Duvel, Gulden Draak, Val-Dieu... En daar wil ik het dan zo'n beetje bij houden. Er is nog meer in het leven dan speciale bieren. ;-)

Ik zal het in de Supermarkt eens vragen of het mag, ik heb er wat moeite mee om ongevraagd zo'n flesje uit een 4-pack te trekken.

Ik trek er meestal 1 of 2 uit een 4/6 pack. Andere weet ik wel weer hoe laat het gaat worden.
Ik pak meestal 2 4/6 packs. Anders is het misschien op voordat ik weet hoe laat het gaat worden. :D

Ik ben een redelijk geoefend drinker, maar ik heb na 3-4 van die echte zware rakkers meestal mijn zakken wel vol :D

ik krijg er niet meer dan 2 weg.
Maar ben ook niet zo getrained in het zuipen. ( en in het NL'ds schrijven )
Hier in Tjechie heb je trouwens best wel veel speciaal biertjes.
Volgens mij zijn de hipsters al een tijdje ook aan de speciaal biertjes.

Maar goed Belgie nog steeds aan top.

Ik sprak laatst iemand die op een feestje 7 van die rakkers ophad, en dat dat toch net iets te veel was.

Tevens is 7 ook het maximum wat ik ooit gedronken heb op een avond vele jaren geleden inmiddels, dat was tijdens een avondje poolen in een coffeeshop in Rotterdam (waar je destijds ook gewoon nog trappisten bier kon bestellen samen met wat geestverruimende middelen en gewoon binnen kon nuttigen met oa Jimi Hendrix en Deep Purple op de achtergrond)
Ik weet nog wel dat ik niet heel goed in meer poolen was nog zo aan het eind van de avond en de rest weet ik ook niet meer, misschien moest ik nog fietsen, of niet, geen idee, ik hoop het niet.

Maar goed, 3 is de max nu. Ik begrijp niet hoe ik er ooit 7 naar binnen heb weten te krijgen.

er was n café waar je een uur (of2?) had om 9 duvels binnen te werken, als dat lukt, moest je ze niet betalen. Het eindigd altijd in n emmer en met wat pech in 't hospitaal. Want duvel schuimt in je buik en je houdt dat niet binnen, zelfs al houd je je mond dicht. Je neus, inderdaad

Ha, als je zoiets in Nederland zou proberen krijg je de complete deugpolitie over je heen :D Hier mag "happy hour" (tijdens bepaalde tijdslots alcohol schenken met forse korting) op een hoop plekken al niet eens meer.

er was zelfs een filmpje op YT van zo'n poging die eindigt met de ziekenwagen en n brancard maar heb geen idee hoe ik die ga terugvinden :)

ja das natuurlijk ook van den zotte.
In Praag had je heel lang van die rijdende fiets barren.
Gevuld met Engelse dronken lui die dan luidkeels door de stad heen gingen.
Ben je net aan het opnemen schreeuwen ze door je opname heen als dat ding door je straat fietst.
Gelukkig is dat nu verboden.

Ik vind alcohol niet zo. Met mate maar ik ben vrij gezond sportief en houd het daarom bij DMT, Heroine, LSD, en diy chemicals.

Duvels zijn geen biertjes voor dergelijke stoerdoenerij. Helaas moet iedere generatie dat opnieuw ook zelf door schade en schande ervaren... :beard:

Kijk mensen, de echte bierliefhebbers zitten NU op het kerstbierfestival.be
Zojuist begonnen met een Hof Korvatunturi 2021 whisky barrel aged van het vat van het Hofbrouwerijke uit Beerzel. Zie de afbeelding.

Attachments

• IMG_20221217_140631.jpg
    IMG_20221217_140631.jpg
    169,6 KB · Bekeken: 124
Back