Trappist in de koelkast?

Ongegeneerde verkoop rant
Ik heb nog een paar flesjes Westvleteren 12 liggen hier. Ze zijn zeker 5 jaar oud en altijd in een wijnkoeler gelegen.
En nou misschien niet meer te drinken. Snob.

Nee hoor, ik vond eens een paar Westmalle Dubbels van zwaar over de datum achterin een keukenkastje. Verstopt voor de zwijnen denk ik. En die waten md daar toch lekker! Het lukt me alleen niet om weer opnieuw een kratje te verstoppen….

Kerst staat voor de deur. Nog tips en suggesties welke bieren goed smaken tijdens het eten?
Hangt er vanaf wat je eet. Een zwaar biertje vind ik niet echt een goede combinatie met eten. Een Palm of Weissbier is wel oke bij een goede maaltijd.

Ik drink ze juist bij een stevige maaltijd, als een beloning voor het zelf koken. ;)

Overigens maar één flesje per keer, niet meer. Het is niet de bedoeling om mezelf te benevelen. Vroeger dronk ik een glaasje wijn bij het eten, maar daar ben ik mee gestopt. Vond dat niet echt lekker. Ik ben toch meer een biermens. De Grimbergen Tripel bijvoorbeeld past heel goed bij het eten. Ik kook wel meestal Oosters of Mediterraan, ik kan me voorstellen dat een speciaal biertje bij een standaard Hollandse hap minder goed bevalt.

Ik drink zelf nooit bier bij het eten overigens, behalve als ik uit eten ben of ergens op bezoek ben. Water volstaat prima bij het eten en bevalt eigenlijk het best.

Hier normaal gesproken evenmin bier bij het eten, maar tijdens de feestdagen misschien toch aardig om dan iets te proberen wat goed smaakt. Vandaar de vraag. Waarschijnlijk beter een wat lichter bier, dus.

Collega zei dat Duvel prima is als aperitief en je t gewoon kan blijven drinken bij t eten en erna. Maar je bent wel gewaarschuwd voor de zwaartekracht erna ook :)

Je moet de bank nog wel kunnen halen... :D

Hehe. :D Ok, we doen dit jaar voor kerst een thema: Romeins.

Romans.jpg

Ben ik nu een snob aan het worden? Zit nu aan een Westmalle Tripel in een officieel Westmalle bierglas. Het bieroppervlak dat daarbij beschikbaar is voor de geurwaarneming is veel groter dan in mijn gebruikelijke bierpul. Bovendien kan ik als in een aquarium rondom in het glas kijken wat daar allemaal gebeurt, en ik zie daarbij rijtjes belletjes opstijgen naar het bieroppervlak. Ik zit ook niet meer met het hinderlijke probleem van mijn neus die bij het drinken tegen de rand van mijn bierglas op botst. Ik kan het bier bij het drinken nu veel dichter benaderen. Mmmmm....

Ben ik nu een snob aan het worden?
Nee, je bent op weg om alcoholieker te worden.
- thuis alleen drinken
- bijna elke dag je portie bier
Het begint met eentje,...

Vroeger dronk ik ook regelmatig zwaardere bieren, heeft me niks bijgebracht, behalve kilo's vet.
Gelukkig had ik geen probleem om te stoppen met bier.

Dank voor de waarschuwing. Ik drink alleen een bier bij het eten. En dan nog alleen als ik zelf iets bereid heb, wat niet elke dag is. Daar staat tegenover dat ik vrijwel niet meer uitga, wat vroeger veel bier betekende. Als het hierbij blijft zie ik geen probleem. Maar het moet inderdaad niet geleidelijk aan meer worden.

Ben ik nu een snob aan het worden? Zit nu aan een Westmalle Tripel in een officieel Westmalle bierglas. Het bieroppervlak dat daarbij beschikbaar is voor de geurwaarneming is veel groter dan in mijn gebruikelijke bierpul. Bovendien kan ik als in een aquarium rondom in het glas kijken wat daar allemaal gebeurt, en ik zie daarbij rijtjes belletjes opstijgen naar het bieroppervlak. Ik zit ook niet meer met het hinderlijke probleem van mijn neus die bij het drinken tegen de rand van mijn bierglas op botst. Ik kan het bier bij het drinken nu veel dichter benaderen. Mmmmm....
Het Westmalle glas is dan ook wel mn favoriete bierglas..lekker stevig en mooi. Als je m laat vallen op n houten vloer blijft hij heel en ook tijdens het afwassen ;)

Back