Trappist in de koelkast?

Ziet er mooi uit, en volop monniken. Een Trappist of een Abdij bier, of geen van beide...?

Ziet er mooi uit, en volop monniken. Een Trappist of een Abdij bier, of geen van beide...?
Het is een abdijbier. Er is maar 1 bier in Italië dat Trappist mag heten en dat is van Tre Fontane in Rome:

In Norcia zelf geen monnik gezien, maar die zitten in het klooster Monte in Norcia zelf. Geloof niet dat je die abdij kunt bezoeken, alleen van buiten en de kerk die erbij hoort:

ah, de kogel is door de kerk. Jammer! Er liep al een tijdje iemand van de La Trappe brouwerij in Zundert om de boel draaiend te houden. Nog snel ff een paar Zundert bieren inslaan voor ze echt verdwenen zijn! Brouwerij de Molen uit Bodegraven stopt op 1 oktober ook, na 21 jaar. Er is nog 1 laatste editie van hun Borefts festival op 19 en 20 september. Daarna valt het doek. Online kun je nog voorraad bieren kopen. Op = op zie: The last brew | OP = OP | Brouwerij De Molen

Eindelijk - de Jumbo heeft zijn assortiment speciale bieren weer op orde! Dat was maar minimaal de afgelopen tijd. Gelijk weer wat favorieten gescoord:
bier.JPG

Nog ff ter info.

Zondag 5 oktober in Brouwerij de Pelgrim Rotterdam... Het Vat gerijpte bierfestival. Zware jongens in proefglazen van 10cl. Er staan dure en zeldzame mooie bieren op de kaart.

Hier de untappd lijst: Untappd - Drink Socially

Hier kun je nog kaarten kopen (er zijn twee sessies van 4 uur):

Ik zie dat de mevrouw van 'Bier is Kunst' ook geïnteresseerd is in kaas, een prachtige combinatie speciale bieren en kazen.

Dit topic weer even nieuw leven inblazen...

Het leukste festival van het jaar weer gehaald ;-)

Gezellig, geen gedoe, bier genieters van alle rangen en standen. Volgend jaar een 'poll' wie er allemaal synths spelen :-)

Attachments

• IMG_20251213_152007.jpg
    IMG_20251213_152007.jpg
    189,5 KB · Bekeken: 54
Ik wil iedere dag eigenlijk wel bier drinken, maar elke dag alcohol lijkt me wat te veel van het goede. Daarom heb ik pas bij de plaatselijke supermarkt wat alcoholvrije speciale biertjes uitgeprobeerd. Daarvan bevielen de onderstaande me goed:

0.0.JPG

Ik wil iedere dag eigenlijk wel bier drinken, maar elke dag alcohol lijkt me wat te veel van het goede. Daarom heb ik pas bij de plaatselijke supermarkt wat alcoholvrije speciale biertjes uitgeprobeerd. Daarvan bevielen de onderstaande me goed:

Bekijk bijlage 3868169
ik heb ze vaak geprobeerd maar het staat me toch elke keer weer tegen, ik vind de La Trappe Nillis nog net te doen. Ik drink doordeweeks alleen koffie, thee of water. Alcohol alleen op vrijdag en zaterdag, soms op zondag, en meer dan 2 vermijd ik meestal ook. Tja 50+, kan er toch niet zo goed meer tegen als vroeger.

Tja 50+, kan er toch niet zo goed meer tegen als vroeger.

Dat heb ik met 60+ dus ook. Twee zware alcohol houdende speciale biertjes achter elkaar is het maximum, maar meestal houd ik het bij een. En dat dan ook nog maar een paar keer in de week. Vandaar het alcoholvrije alternatief voor de overige dagen. Het moet nog blijken hoe dat laatste me op de lange duur bevalt...

Ik wil iedere dag eigenlijk wel bier drinken, maar elke dag alcohol lijkt me wat te veel van het goede
Daarom heb ik deze in huis:
IMG_3422-compressed.jpeg

Kriek Van Boon 100% lambiek met versie krieken.
Is nog minder dan een pintje (4%)

Het enige dat ik tot nu toe heb geproefd in alcoholvrij bier is teleurstelling en spijt. En ik ben heus geen militante tegenstander hoor, net als bij sla of sport zou ik willen dat ik ervan hield.

Af en toe komt iemand met "ja het is nu toch echt beter hoor, probeer deze maar eens" en dan sta ik weer met een glas schraal slootwater dat ik liever in een plant giet dan in mijn keel.

Dan toch liever gewoon een colaatje of spa rood als ik niet kan/wil drinken.

Het meeste alcoholvrije bier smaakt inderdaad niet. Dus het is zoeken. Had je een vanuit mijn geposte foto al eens geproefd?

Back