Trappist in de koelkast?

Het is ook afhankelijk van hoe lang je geen alcohol hebt gedronken. Als je, om wat voor reden dan ook, bijv 6 maanden niet hebt gedronken, dan kan zo’n 0.0 best aardig zijn. Als je net van een normale afkomt, dan is geen enkele te pruimen natuurlijk. Maar beter zoek je het in iets wat dan helemaal geen bier probeert te zijn. Er zijn ook zat lekkere craft soda’s.

Frisdrank vind ik helemaal niks, nooit gevonden. Dat is water met een smaakje. En dan vaak ook nog chemische rommel. Dan liever vers geperst sinaasappelsap o.i.d. Maar inderdaad, je moet bij die alcoholvrije biertjes geen vervanging van de typische alcoholervaring verwachten, want dat zit er eenvoudig niet in. Als het je om de alcohol te doen is, dan heb je niets aan alcoholvrij bier.

Frisdrank vind ik helemaal niks, nooit gevonden. Dat is water met een smaakje. En dan vaak ook nog chemische rommel. Dan liever vers geperst sinaasappelsap o.i.d. Maar inderdaad, je moet bij die alcoholvrije biertjes geen vervanging van de typische alcoholervaring verwachten, want dat zit er eenvoudig niet in. Als het je om de alcohol te doen is, dan heb je niets aan alcoholvrij bier.

Ik heb het dan ook niet over cola of sinas. Je hebt net zoals ‘speciaalbier’ ook ‘speciaalfris’. Denk bijvoorbeeld aan een lekkere kombucha of ginger beer. Dat kun je net als een normaal biertje nuttigen, bijv bij de film ofzo.

Maar zoals je zelf al zei.. uiteindelijk is alles letterlijk water met een smaakje 😁

Je kunt je afvragen of een alcoholvrij biertje ook niet onder de frisdranken valt, zoveel als er smaakjes en zoetigheid toegevoegd hebben. Ik krijg daar een beetje hetzelfde gevoel bij als bij vleesvervangers, dat er zoveel rotzooi toegevoegd moet worden om het nog ergens naar te laten smaken dat de vermeende positieve gezondheidseffecten redelijk twijfelachtig worden.

Het wordt tijd dat de cocaine weer terugkomt in Coca Cola, een eerlijk natuurproduct! :beard:

Voor mij is een alcoholvrij speciaal biertje een speciaal biertje waar de alcohol weer uit gehaald is. En zo smaken de betere daarvan ook. Maar als dat niet zo is, dan hoor ik het graag. Ik heb het niet nagezocht.

De consensus is geloof ik dat alcoholvrij bier beter is dan frisdrank omdat er veel minder suiker in zit en schijnbaar nog wat gezonde mineralen ook. Wat ik me nauwelijks voor kan stellen als je weleens Radler hebt geproefd ( :r ) maar ik heb vertrouwen in de wetenschap

Laatst gewijzigd:
er zijn heel veel nul punt nulletjes prima te drinken en na 2 colaatjes of andere maagimplosiecrap heb je t ook wel gehad
ik vind t een uitkomst, borreltje feestje dingetje 0.0 hakken
wel veel pissen maar niet brak en wel auto rijden

De behoefte aan (wilde) feestjes verdwijnt vanzelf met het ouder worden. Je hebt minder energie, hebt het allemaal al eens gezien, en hebt geen zin meer in een kater achteraf. :beard:

Er staat in de Volkskrant van vandaag een fantastisch interview met een 100-jarige. Al die tijd werkelijk helemaal niets beleefd. Maar nog wel 2 jonge jenever per dag.

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Ik probeer alweer enkele maanden niet te drinken. Wat me erg moeilijk is (ben nog maar enkele dagen flink genoeg bezig) en dronk vorige week op n event nog een alcohol vrij biertje. Ik dacht tijdens het proeven 'deze smaak is dezelfde al die ik heb na t kotsen na bier en cola' - echt man. Horrorrr
Het nadeel aan alcohol vrij is: het smaakt zelden goed, en je hebt toch meer calorieën binnen dan je wil. Dus als je wil lijnen maak je jezelf onzin wijs.
Dus ik denk niet dat ik die 0,0 toestanden nog vaak bestel.

Als mijn opzet slaagt drink ik niet sinds vorige week tem 1 april. En hoop ik weer in mijn maatje kleiner jeans/ t shirts te passen (en in mijn motorpak, wat al lukt, maar dan incl warme winterbroek) - die ik +20 jaar geleden kocht. Ja de lat ligt op punt, maar lukte begin dit jaar, dus kom op Klinkske, vetnek, niet janken maar afvallen :D
Bedrijfsdokteres zei begin 2025 'maar u moet niet zo streng zijn, u bent 50+, uw lichaam verandert' - ik zeg 'jaja, smoesjes kan ik genoeg bedenken, ik wil gewoon die tieten kwijt, die kan ik nog kweken als k 60+ ben, tijd zat'
Ja we lachen wat af ;)

Maar laat je niet bedotten heren, ik heb KEIVEEL ZIN in een tripel en n zak chips. en n VSOP cognacje Remy Martin erna.

Laatst gewijzigd:
Ja Sterkte Klinkske, heel herkenbaar. Misschien moeten we een wedstrijd doen. Dan geef ik je een voorsprong en begin ik op Driedekonicken (waarom? vind ik nieteens lekker). Haak aan SF’ers! Wat je bespaart mag je uitgeven aan synths.

Mjah... Word ik ook niet al te enthousiast van...

Zit je met kwee nie hoeveel synths... Maar wel zo nuchter dat je kan horen hoe kut je eigen muziek eigenlijk is....

Back