Trappist in de koelkast?

Geuze bieren vond ik naar zeewater ruiken, dus daar heb je al iets vergelijkbaars...

De gist heet Brettanomyces. Wijn bederft erdoor. Bier wordt er 'lekker' van. Er zijn meer zogeheten Brett bieren. Het is een wilde gist afkomstig van micro-organismen die overal in de natuur te vinden zijn, waaronder op fruit, schillen, de bodem en in de lucht. Geuze bieren zijn meestal ook 'brett' bieren. De smaak ontwikkelt door in de fles, vandaar dat verschillende botteldatums heel anders ruiken en smaken. Voor een 'oude' Orval betaal je vaak meer in de kroeg dan een jongere Orval. Haagsche Broeder laat een eigen bier nagisten op een lege fles Orval waar vaak nog een druppeltje in zit. Die gist is zo sterk dat het bier na een maand een compleet andere geur en smaak heeft.
Oude Gueuze...heerlijk

Oude Gueuze...heerlijk
Daad bij woord. Een mooie anniversary editie (1975-2025) Veel bitter voor een Geuze en minder zurig met relatief veel alcohol (10%)

Attachments

• IMG_20260607_155512.jpg
    IMG_20260607_155512.jpg
    129,5 KB · Bekeken: 25
Daad bij woord. Een mooie anniversary editie (1975-2025) Veel bitter voor een Geuze en minder zurig met relatief veel alcohol (10%)
Klinkt erg goed! Zal niet goedkoop zijn?

Ik vind het wel interessant. Elke dag alcohol wordt me te gek. Dus nog een extra smaakvol alcoholvrij alternatief om mee af te wisselen is welkom. Het zou gezien dit topic ook wel grappig zijn als dat dan weer van trappisten komt.

Pas op met het openen van flesjes Bundaberg Ginger Beer! Je moet die dop er met kracht vanaf trekken, maar zojuist ging het met een gigantische knal en vloog die dop loeihard tegen mijn vinger. Komt dat door de warmte?

Zelf houd ik erg van westmalle en ook wel orval.. een witte chimay van t vat gaat er ook goed in..maar Bundaberg ginger laat ik liever in de koelkast staan

Ik heb met dit weer enorm veel zin in IPA's, alleen door de hop schaarste zijn ze best prijzig en zijn ze tussen de 2 en 8 euro per blik.

Ik heb nog een Ginger Beer, maar die zal ik dan maar in de koelkast zetten...

Ik zie er nu ook op staan dat je het flesje voor opening eerst op zijn kop moet houden!

Ik zou ginger beer sowieso altijd gekoeld drinken, het lijkt me warm een stuk minder. Zeker bij dit soort temperaturen.

Back