Trappist in de koelkast?

Ik drink de laatste tijd weleens 0.0 als ik nog moet rijden of nog even wil wachten maar geen zin heb in cola ofzo. De Hertog Jan vind ik van degene die ik geprobeerd heb de beste, of minst slechte. Daarna Grolsch. Texel 0.0, Bavaria en Warsteiner ronduit goor.

Laatst gewijzigd:
Ja, die vind ik ook lekker, maar is meer frisdrank dan bier toch?

-edit- Wikipedia:
Modern ginger beer is a sweetened and carbonated, usually non-alcoholic, type of soft drink. Historically it was a type of beer brewed by the natural fermentation of prepared ginger spice, yeast and sugar.

Lijkt me ook wel interessant om ooit de alcoholhoudende versie van ginger beer te proberen, maar daar zal denk ik niet makkelijk aan te komen zijn (tenzij je het bestelt).

Ik had onlangs root beer bij de AH gevonden, ook een frisdrank, maar dat vond ik echt niet te drinken. En nog duur ook.

1780128327958.png

Ik vind die 0.0 van Grolsch ijskoud juist wel lekker om de avond mee te beginnen. Op Playground kom ik een BOB avond ook wel door. Texels en Affligem is ook te doen, eentje dan, daarna krijg ik vieze nasmaak.

Dat een hoop van die micro brouwerijen over de kop gaan is ook geen wonder. Het zijn vaak hobbyisten zonder al te veel zakelijk verstand. Varkenscyclus.

Voor de ginger beer liefhebbers;
Deze maak ik zelf regelmatig (hele simpele cocktail). Hoe spicier de gingerbeer, hoe lekkerder ie word vind ik :)

Is een idee ja, maar aan sterke drank wil ik eigenlijk niet beginnen. Misschien is er een eenvoudiger mix van ginger beer met een alcoholhoudend bier die evengoed of zelfs beter dan de Moscow Mule smaakt?

Is een idee ja, maar aan sterke drank wil ik eigenlijk niet beginnen. Misschien is er een eenvoudiger mix van ginger beer met een alcoholhoudend bier die evengoed of zelfs beter dan de Moscow Mule smaakt?
Bier met een ginger beer klinkt erg goor, de drank is misschien sterker maar je gebruikt natuurlijk ook veel minder, waardoor de ginger beer zijn smaak meer behoud.

Vodka met gin vervangen in een Moscow Mule daaraantegen doe ik wel vaak, vind ik eigenlijk lekkerder dan vodka.

Maargoed, ik zag ook ergens een ginger beer met espresso en had dat ook meteen afgeschreven. Bleek toch erg lekker, dus wie weet. :)

Ik drink de laatste tijd weleens 0.0 als ik nog moet rijden of nog even wil wachten maar geen zin heb in cola ofzo. De Hertog Jan vind ik van degene die ik geprobeerd heb de beste, of minst slechte. Daarna Grolsch. Texel 0.0, Bavaria en Warsteiner ronduit goor.
naar mijn mening de lekkerste alcoholvrije biertjes:
- ypra (heel hoppig!)
- vicaris nano (heel hoppig!)
- gentse strop
- als het een pilsdag is: jever

ze zijn wel 0,3 of 0,4% en geen 0,0% en dat maakt nu net het verschil.

nu over bieren mèt alcohol (en bovenstaande brouwerijen zijn ook daar aanraders):
heeft iemand de nieuwe duvel tripel hop met krush hop al geproefd? ben wat verkouden en ben niet zeker of hij vlak smaakt of het aan mijn verkoudheid ligt.
hij is met 8,4% alvast een stuk lichter dan de andere tripel hop varianten met hun 9,5%

Laatst gewijzigd:
- ypra (heel hoppig!)
- gentse strop

Zal eens zien wat daarvan in de supermarkt in Nederland verkrijgbaar is...

In principe weet ik al genoeg bieren die ik zeker lekker vind, maar als er makkelijk aan te komen is wil ik nog wel nieuwe bieren uitproberen. ;-)

- ypra (heel hoppig!)
- gentse strop
Zal ik eens naar gaan zoeken, de Jever ken ik wel maar vind ik maar zo-zo.
Van makkelijk verkrijgbare 0.0's koop ik meestal Hertog Jan, Warsteiner (de Warsteiner Herb 0.0 is ook prima te doen trouwens), Leffe of die van Affligem.

- ypra (heel hoppig!)
- gentse strop

Net in de supermarkt naar gezocht, maar niet gevonden.

Wel 0.0 van Grolsch (Radler en Zomertijd), Hertog Jan en de Playground. Bij een snelle proeverij vond ik alleen de Radler lekker (hoewel die eigenlijk meer naar frisdrank dan naar bier smaakt), de rest smaakte mij niet.

De lekkerste Quadrupel: La Trappe! Daar doe ik een hele avond mee, steeds een klein slokje. :mega:

Back