Trappist in de koelkast?

Wat zijn voor jou de absolute aanraders?

vind ik lastig, zeker omdat ik juist wel erg hou van 'dikke zoete soep' :). Qua barrel aged bieren kunnen de volgende merken vrij weinig fout doen bij mij: Pohjala cellar series, de Molen, Frontaal en van de Streek. Ik zou echt bij een speciaalzaak (bv bier brigadier in Nijmegen) aangeven dat je wel eens wat wilt proberen en daarbij aangeven dat je niet graag een te dik/zoet bier wilt. Misschien ook handig om te vermelden dat je geen turfig/rokerige wilt, die kunnen ook wel heftig zijn.

Westvleteren 12 heb ik nog niet gehad, de 8 vond ik bijzonder lekker en de blond ronduit vies.
Ik zal die Bernardus Abt serie eens goed uitproberen, werd tot nu toe afgeschrikt door het wat infantiele etiket.
Ben het met Nap eens dat die barley wines (niet de 'e' vergeten he, kenners) vaak als zoetige soepen smaken, ze vallen meestal tegen. Of hebben jullie een suggestie voor een hapje er bij?
Een kaasplank met stevige smaken gaat er altijd goed bij.

En verder natuurlijk friet met zuurvlees, dat is de Belgische klassieker als het om zwaar bier gaat.

Ik drink eigenlijk zelden speciaalbieren bij het eten, hoogstens een keer bockbier bij erwtensoep (herfst/wintersmaken bij elkaar). Wel vaak een pilsje of glas wijn. Misschien ook eens uit gaan zoeken.

Die zou ik zeker een keer willen proberen, als ik er ooit aan kan komen. (Westervleteren 12)
Als je geen probleem hebt met online bestellen: misterhop.com heeft ze vaak op voorraad (net gekeken en ze zijn nu beschikbaar, en de rest van het aanbod is ook best interessant).

Ben zelf niet zo'n fan van alcohol bij het muziek maken, komt mijn geringe toetsenbeheersing niet ten goede ;)

Net voor de zekerheid nog een ander IPA biertje geproefd (alleen geproefd niet doorgeslikt), en nu weet ik het heel zeker! Dat is niet mijn biersoort. Bitter en zuur, een bedorven smaak. Alsof je een klap in je gezicht krijgt. Ualchh! :r

Ik ben ook geen fan van IPA's nee. Van de speciaalbieren hou ik vooral van 'stevig blond' en de donkere abdijbieren. Bier met fruitsmaakjes (zoals Kriek of Radlers om maar even twee uitersten te noemen) vind ik ook niet te doen.

Ik ben ook geen fan van IPA's nee. Van de speciaalbieren hou ik vooral van 'stevig blond' en de donkere abdijbieren. Bier met fruitsmaakjes (zoals Kriek of Radlers om maar even twee uitersten te noemen) vind ik ook niet te doen.
Idem. IPA lust ik dan wel maar heeft niet mijn voorkeur, ik hou ook het meest van de donkere biertjes en blond is het lekkerst met minimaal 8% alc

Gisteren bij het eten een Pauwel Kwak genuttigd, en die vond ik wel weer lekker. Niet heel uitzonderlijk, maar wel goed.

Och, in de zomer is het wel te drinken. Maar ik beschouw het eigenlijk meer als limonade dan bier.
Ik vind het niet te doen, net alsof je schraal bier met een scheut Dreft aan het drinken ben. Als het dan toch warm is en het moet alcoholvrij zijn, liever een colaatje, tonic of bronwatertje dan dat bocht.

Net voor de zekerheid nog een ander IPA biertje geproefd (alleen geproefd niet doorgeslikt), en nu weet ik het heel zeker! Dat is niet mijn biersoort. Bitter en zuur, een bedorven smaak. Alsof je een klap in je gezicht krijgt. Ualchh! :r
mocht je toch nog een keer avontuurlijk willen doen, ga eens voor een New England ipa. Die zijn wat minder bitter en vaak lekker fruitig zonder zuur te zijn. Bij de super bv een Jopen Blurred Lines of brewdog hazy Jane.

mocht je toch nog een keer avontuurlijk willen doen, ga eens voor een New England ipa. Die zijn wat minder bitter en vaak lekker fruitig zonder zuur te zijn. Bij de super bv een Jopen Blurred Lines of brewdog hazy Jane.

Laat ik die laatste nu net geproefd hebben! Nee - soms moet je als mens gewoon accepteren dat zekere geneugden niet voor jouw zijn weggelegd. Er blijft gelukkig nog genoeg over dat ik wel kan waarderen. ;)

Ja, precies ... met letterlijk honderden zo niet duizenden soorten bier om te ontdekken, waarom blijven hangen bij iets dat niet bevalt en je best gaan doen om het lekker te vinden. Die tijd, geld en energie kun je beter gebruiken voor nieuwe ontdekkingen.

Ipa is lekker koud in de zomer. En

Je moet t leren drinken…

Ik mot niks!! :duivels:

(Wat genuanceerder: het is voorstelbaar dat ik IPA na een langdurige training geleidelijk aan wel zou kunnen leren waarderen, maar waarom al die moeite doen wanneer er nog genoeg andere biersoorten zijn die ik al wel lekker vind?)

Helemaal waar :). Enige dat ik er tóch bij moet zeggen: de ene ipa is de andere niet. Zo heb ik (volgens de bier app) al ruim 200 verschillende New England ipa’s gehad. En die waren zeker niet allemaal lekker, maar veel ook wel hehe. Maargoed, snap prima dat als je een biertje drinkt, je er vanuit wilt kunnen gaan dat ie lekker is. Zo zal ik nooit zelf een sour bestellen.

Komende dagen in ieder geval weer genoeg reden om wat anders dan het gewone pils te openen. Cheers!

Ik heb duvel ook moeten leren drinken hoor… heeft jaren geduurd:)

Duvel heeft bij mij ook wat meer moeite gekost. :D

Het is nu bij zeldzame gelegenheden eentje en niet meer. Verschil met IPA is wel dat ik Duvel altijd al lekker vond, en IPA beslist niet. Ik zie de meerwaarde er niet van in om IPA te leren drinken/waarderen. Of zoals Nap ook al schreef:

Ja, precies ... met letterlijk honderden zo niet duizenden soorten bier om te ontdekken, waarom blijven hangen bij iets dat niet bevalt en je best gaan doen om het lekker te vinden. Die tijd, geld en energie kun je beter gebruiken voor nieuwe ontdekkingen.

Back