Trappist in de koelkast?

Tripel Karmeliet is in huis! De geadviseerde temperatuur [imath] (6 - 9 \, ^{\circ} \mathrm{C}) [/imath] en de hellingshoeken van glas en fles bij het inschenken ( [imath] 45^{\circ} [/imath] en [imath] 90^{\circ} [/imath] ) staan op de verpakking. :D

Heel apart: bij het proeven krijg ik maar heel kort even de impressie van sterke drank, maar dat is ook meteen weer weg. En dan is het verder of ik een gewoon pilsje drink. Toch is het 8,4 %. Hier zou men zich bij een avondje stappen met vrienden wel eens ernstig in kunnen vergissen...

Wat mij verder nog opviel (we zitten hier immers op een synth forum) is het sterke geluid van het rap neerslaande schuim. Misschien een idee om daar wat samples van op te nemen voor latere bewerking.

Tripel Karmeliet is in huis! De geadviseerde temperatuur [imath] (6 - 9 \, ^{\circ} \mathrm{C}) [/imath] en de hellingshoeken van glas en fles bij het inschenken ( [imath] 45^{\circ} [/imath] en [imath] 90^{\circ} [/imath] ) staan op de verpakking. :D
Ik drink Karmeliet (gekoeld) meestal na een Rochefort 10 die ik gedronken heb na een Rochefort 8. (Ook gekoeld)

Met Karmeliet beginnen doe ik weinig, tenzij ik een 4-pack karmeliet gekregen heb en ik niks anders in huis heb (komt nog wel eens voor op een of andere manier) dan drink ik er maximaal 2.

Andere bieren komen er hier eigenlijk niet (meer) in.

Een goede port kan ik ook wel waarderen overigens op z'n tijd, maar in de praktijk is dat minder dan 1x per jaar. En nu wil het toeval, of althans, dat maak ik me zelf wijs, dat Rocherfort 10 wel iets weg heeft van port qua smaak.

Sterke drank drink trouwens ik niet meer (om volledig te zijn), mijn maag vind dat niet leuk.

Laatst gewijzigd:
BierPop... zou een nieuw genre kunnen worden :)

Het is wel erg kort dag maar anders zou zoiets voor de Synthforum Contest in elkaar gesleuteld kunnen worden. Ik ben zelf nu ook te druk met andere projectjes...

Hmmm ... ik zou de resterende 3 Karmelieten van de 4-pak ook kunnen gebruiken voor geluidsopnamen. Ik weet nu toch al hoe die smaakt, en ik wil nog andere merken uitproberen. 8o)

Mijn favoriete bieren zijn Orval en Westvleteren. Om een of andere reden heeft de Afghaanse buurtwinkel altijd bakken Orval, sindsdien hebben we (en ik niet alleen) dit regelmatig in huis. Westvleteren is altijd wat moeilijker aan te geraken, maar ik krijg er af en toe eentje. Vaak drink ik er eentje na de werkweek. Ben ik met vrienden op café kies ik toch voor wat lichtere bieren. Vedett blijft mijn favoriet, maar Zinnebir kan ook geweldig goed smaken. Mijn stamcafé heeft ook een grote frigo met een zeer ruim aanbod streekbieren, er gaat amper gewone pils over de toonbank.

Orval en Westvleteren moet ik nog proberen. Daarvoor zal ik naar de slijter moeten, het meeste andere heb ik gewoon in de Supermarkt om de hoek kunnen aanschaffen.

Erg lekker een Westvleteren, maar de 12 euro die een slijter durft te vragen is ie niet waard als je het mij vraagt.

Ja, Westvleteren is idioot duur. Het wordt in hele kleine oplages gebrouwen en is alleen op bestelling af te halen (1 krat per auto) bij de Abdij. En het wordt behoorlijk gehyped omdat het erg goed bier is en veel deftige prijzen heeft gewonnen. Dus de flesjes die circuleren hebben nog een flinke opleg ook. Het is wel erg lekker bier, Sint Bernardus Abt 12' komt er bij in de buurt, zijn afstammelingen. En die koop je voor een beschaafde prijs bij de supermarkt. Biehringer versie.

Orval is super trouwens. Overigens ook soms lastig te krijgen, wordt ook in beperkte oplage gebrouwen. Maar regelmatig bij slijter of in het biercafé te vinden.

Laatst gewijzigd:
Dan wordt het waarschijnlijk een flesje om te proeven, en keer ik daarna weer snel terug naar biertjes als de Gulden Draak, Westmalle of Val-Dieu die ik ook erg lekker vind. Westvleteren moet wel extreem lekker zijn wil ik daar regelmatig zo'n bedrag voor uitgeven.

Biehringer versie.
hahaha goeie vergelijkheid. Lijkt er heel erg op en goed genoeg voor de meesten, maar toch net niet hetzelfde. Overigens kan je tegenover de abdij bij de toeristenwinkel elke dag 3 sixpacks pp halen voor 25 euro. Is dus de moeite als je in de buurt bent :)

Back