Trappist in de koelkast?

Heb zelf ook jaren lang geen alcoholische dranken genuttigd. Nu is het zo nu en dan een speciaal biertje. Katers zijn niet meer aan de orde, en de kosten zijn te overzien. Het genot van de fijnproever is niet te vergelijken met (overmatig) drankgebruik in het uitgaansleven.

Alcohol werkt als een smeermiddel in sociale situaties, en belangrijk, het werkt normverlagend. Vooral van toepassing op de wat oudere vrijgezel, door weinig tot geen alcoholconsumptie buitenshuis krijg je weliswaar geen kater, maar op poes hoef je ook niet te rekenen.

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Alcoholisme zit in mijn familie. En het is een zeer eenzame ziekte. Hulde aan de mensen die het hebben kunnen overwinnen.
Alcohol is een sluipmoordenaar.

Ik heb gisteren een Boon oude geuze op, die voelde ik goed.
Mijn vorige alcohol consumptie was een glas Champagne in februari.

Ik drink er 2 op vrijdag en 2 op zaterdag, en soms 1 op zondag. Als ik dat vergelijk met vroeger ben ik zeer braaf. Ook al denk ik er alsnog wel over om een keer helemaal te kappen, soms heb ik het idee dat ik misschien fitter ben als ik een aantal maanden helemaal niks meer drink. Maar het is net even iets te lekker en te relaxed zo in het weekend.

Ik drink enkel in de zomer een keer en met oudejaarsavond een paar duvels.Ja,heel soms een paar tussendoor.😏

Alcohol buitenshuis heeft inderdaad een sociale functie. Verder is het nauwelijks te harden om als nuchter persoon met een stel zuipschuiten op stap te gaan. Maar voor mij is dat niet langer aan de orde want ik ga zelden of nooit meer uit.

@bombario

Ik begrijp dat je zelf op feesten optreedt, gaat dat ook zonder drank? En hoe ga je dan om met de mensen die (nog) wel veel drinken?

@bombario
Ik begrijp dat je zelf op feesten optreedt, gaat dat ook zonder drank? En hoe ga je dan om met de mensen die (nog) wel veel drinken?
Ik treed wel eens op ja, maar nog niet zo vaak als ik zou willen. Wat andere mensen doen mogen ze zelf weten en ik sta er dan met een kopje thee. Ook om 2.00 uur 's nachts 😊

Eerlijk is eerlijk: feestjes zijn wel minder leuk zonder middelen. Met name als de avond wat langer duurt. Als je nuchter bent haak je op een gegeven moment af. Ik wil alleen niet afhankelijk zijn en ik ben van nature nogal mateloos. Het is vaak alles of niets, en vroeger was het dan alles. Afkicken heeft me ook serieus veel moeite gekost, en ik ben ervan overtuigd dat als ik één biertje drink ik zo weer om ben. Daar begin is dus niet aan.

Drank als smeermiddel ben ik zeker niet tegen. Maar ik zie ook nare keerzijdes. Een broer van een oud-collega heeft zich letterlijk doodgedronken. En afgelopen Bevrijdingsfestival raakte ik bij een vervelend opstootje betrokken met een dronken of doorgesnoven gek. Gelukkig liep dat met een sisser af, maar drank of drugs speelden absoluut een rol.

Het grootste voordeel van niet drinken vind ik trouwens opvoedkundig. De oudste is hier 15 en hij voelt totaal de behoefte niet om te drinken. Sterker nog: hij vond een rijbewijs op datzelfde festival. De ongelukkige kwam hem gisteren ophalen en nam als beloning een fles bier mee van 8%. Die heeft hij nu weggeven aan een vriend van 18. Proost! 🍺

Als ik een glas alcohol drink blijft de gear uit en lig ik op de zetel. Bovendien ben ik dan wat te vlot van tong en heb daar later vaak spijt van. Als dj dronk ik nooit. Ik wist namelijk dat ik de kwaliteit niet meer kon leveren qua mixen na 2 pintjes.

IMG_8083.jpeg

Eentje vr mij en eentje vr het recept :D

Zomaar een vraagje wat in me opkwam nav. dit topic. Zijn er hier mensen die zelf 'ns geprobeerd hebben om bier te brouwen?

Zomaar een vraagje wat in me opkwam nav. dit topic. Zijn er hier mensen die zelf 'ns geprobeerd hebben om bier te brouwen?
Een paar keer, ooit zo'n brouwpakket gekregen met gistvat, flessen, kroonkurkapparaat etc. Later nog een molentje gekocht om zelf mout te schroten en met andere ingredienten geprobeerd. Meeste was goed te drinken, belangrijkste is schoon te werken en de tijd te nemen. Qua moeite kan het niet uit vergeleken met bier kopen ;)

Back